Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη, 26 Ιανουαρίου 2016

Αντιδράσεις για την ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Στο δημοσίευμα φιλοξενούνται δηλώσεις του μέλους του ΔΣ της ΠΟΣ Γιάννη Αντωνιάδη.
Με τρίωρες επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας, από τις 19/1 μέχρι τις 21/1, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ και τον Προαστιακό συνέχισαν τις κινητοποιήσεις τους, οι οποίες είχαν ξεκινήσει από την προηγούμενη εβδομάδα, ενάντια στις σχεδιαζόμενες ιδιωτικοποιήσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), σε ανακοίνωση της, καταγγέλλει την κυβέρνηση ότι προωθεί τις εν λόγω ιδιωτικοποιήσεις, όπως και την εκχώρηση δραστηριοτήτων του ΟΣΕ σε εργολάβους. Επίσης, κάνει λόγο για υπονόμευση της διαδικασίας των διαπραγματεύσεων για τη συλλογική σύμβαση εργασίας στον ΟΣΕ από το υπουργείο Μεταφορών.
Σε υπόμνημα που κατέθεσε η διοίκηση της ΠΟΣ στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σπίρτζη και στον υφυπουργό, Παναγιώτη Σγουρίδη, επικρίνεται η κυβέρνηση για αλλαγή στάσης στο ζήτημα ιδιωτικοποίησης των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ και για συνέχιση της πολιτικής των προηγούμενων κυβερνήσεων. Ζητά την άμεση διακοπή της διαδικασίας και την υπεράσπιση του δημόσιου χαρακτήρα του ΟΣΕ. Στο υπόμνημα γίνεται, επίσης, λόγος για απαξίωση των εταιριών του Οργανισμού Σιδηροδρόμων. «Δεν αποτελεί τιμή για κανέναν η ζοφερή εικόνα που παρουσιάζει σήμερα ο σιδηρόδρομος. Αποδέκτες των δικαιολογημένων παραπόνων των επιβατών είναι καθημερινά οι εργαζόμενοι. Οι λόγοι είναι πολλοί, κυρίως όμως το χάλι του τροχαίου υλικού και ο αποδεκατισμός των εργαζόμενων. Το 2011 εργάζονταν 3.750 και στις τρεις εταιρείες, βασιζόμενοι στο σφιχτό τότε οργανόγραμμα, που προβλέφτηκε με το ν.3891. Σήμερα, μόλις και μετά βίας υπηρετούν 2.500 εργαζόμενοι, ανταποκρινόμενοι στις ίδιες δραστηριότητες. Αποτέλεσμα αυτών είναι η πλημμελής συντήρηση και αδυναμία παροχής μεγαλύτερου εμπορευματικού έργου, που υπάρχει, αλλά δεν δυνάμεθα να το εκτελέσουμε».
Ο διαγωνισμός για την ιδιωτικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ αναμενόταν να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τις 15/1, αλλά δόθηκε παράταση ενός μήνα για την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών. Η ιδιωτικοποίηση των δύο εταιρειών δεν μπορεί να προχωρήσει, εάν δεν έχουν ολοκληρωθεί οι συμβάσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη ΓΑΙΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ. Η ΠΟΣ με παρέμβαση του αντιπροέδρου της, Χάρη Καραδήμα, σε συνεδρίαση του ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζήτησε να μην ληφθεί απόφαση για το θέμα των διεταιρικών συμβάσεων. Κρίθηκε, τελικά, ότι αρμόδια να αποφασίσει για το ζήτημα είναι η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ.

Αδικαιολόγητη ιδιωτικοποίηση

«Από ό,τι έχουμε πληροφορηθεί το ΤΑΙΠΕΔ, και συγκεκριμένα ο κύριος Πιτσιόρλας, θα χειριστεί το θέμα των διεταιρικών συμβάσεων. Μένει να δούμε πώς θα το αντιμετωπίσει. Όσον αφορά την ιδιωτικοποίηση των δύο εταιρειών δεν φαίνεται να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον», επισημαίνει ο Γιάννης Αντωνιάδης, μέλος του ΔΣ της ΠΟΣ. Ο ίδιος εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί εύκολα να προσελκύσει επενδυτές. «Ας υποθέσουμε ότι σας έδιναν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δωρεάν, θα προχωρούσατε στην αγορά της, όταν υπάρχει ένα δίκτυο ημιτελές, με τροχαίο υλικό σε ιδιαίτερα κακή κατάσταση; Οι υποδομές χρειάζονται ένα σημαντικό χρονικό διάστημα και αρκετά χρήματα, για να φτάσουν στο αναγκαίο επίπεδο. Είναι απαραίτητο αυτό το δίκτυο να ολοκληρωθεί και να ηλεκτροδοτηθεί, για να μπορέσει η οποιαδήποτε εταιρεία σιδηροδρομικής μεταφοράς να κινηθεί πάνω σε αυτό. Πέρα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί κάποια ιδιωτική εταιρεία, να χρησιμοποιήσει τις ράγες του ΟΣΕ. Οι σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν εξάλλου απελευθερωθεί, σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές οδηγίες». Για το συνδικαλιστή της ΠΟΣ, η συγκεκριμένη απελευθέρωση των μεταφορών δεν δικαιολογεί την σχεδιαζόμενη ιδιωτικοποίηση. «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορούσε να λειτουργήσει παράλληλα με οποιαδήποτε άλλη ιδιωτική εταιρεία αναλάμβανε να κάνει αντίστοιχο μεταφορικό έργο. Γιατί να μετατραπεί μια κρατική, ουσιαστικά μονοπωλιακή εταιρεία, σε ιδιωτικό μονοπώλιο; Υπάρχουν πολλά ερωτηματικά για το αν αυτή η διαδικασία συνάδει με την ελληνική και κοινοτική νομοθεσία. Γιατί να προχωρήσουμε στην ιδιωτικοποίηση εταιρειών για να βάλουμε λεφτά στον κουμπαρά με βεβιασμένο τρόπο, χωρίς προετοιμασία», αναρωτιέται.

Αλέξανδρος Μαυρογένης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου