Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2016

Κ. Γενιδούνιας : Τι θέλουμε να πετύχουμε με την συμφωνία για τις ώρες μηχανοδήγησης

Δημοσιεύουμε άρθρο του Προέδρου του Σωματείου μας Γενιδούνια Κώστα.
Συνάδελφοι - συναδέλφισες, 
Μετά τα όσα συνέβησαν στην συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου μας, όσο και σε αυτήν του Συμβουλίου των Αντιπροσώπων αλλά και την έρπουσα παραφιλολογία γύρω από το θέμα των ωρών μηχανοδήγησης είμαι υποχρεωμένος να απευθυνθώ στον κάθε μηχανοδηγό ξεχωριστά εξηγώντας
αναλυτικά τι συμβαίνει και τι ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε.
Γιατί ουδείς μπορεί να αμφισβητήσει ότι η συνυπογραφή συμφωνίας για τις ώρες μηχανοδήγησης από το Σωματείο μας, η συμφωνία δηλαδή για τον τρόπο και τις συνθήκες εργασίας των μηχανοδηγών, θα αποτελέσει μια ιστορική επιτυχία για την ΠΕΠΕ.
Μια επιτυχία που συναντάμε σε ελάχιστες – και μόνο προηγμένες σιδηροδρομικά - Ευρωπαϊκές  χώρες, αφού τέτοιες συμφωνίες πολύ δύσκολα επιτυγχάνονται κυρίως γιατί αποτελούν πιλότο για την θέσπιση Εθνικής Νομοθεσίας, ιδιαίτερα όταν στην χώρα που συνάπτονται δεν υπάρχουν άλλα Σωματεία που να εκπροσωπούν τον κλάδο, όπως συμβαίνει ακριβώς συμβαίνει  σήμερα στην Ελλάδα και με την Π.Ε.Π.Ε. να εκπροσωπεί αποκλειστικά τον κλάδο έλξης σε Εθνικό Επίπεδο.
Τι θέλουμε λοιπόν ακριβώς να πετύχουμε σε ένα δυναμικό περιβάλλον όπου οι εξελίξεις τρέχουν και εμείς θέλουμε να είμαστε μπροστά από αυτές, προκειμένου να θωρακίσουμε θεσμικά το επάγγελμα μας, προστατεύοντας παράλληλα και τους εργαζόμενους που εκπροσωπούμε;
 Θέλουμε να συνυπογράψουμε με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφωνία για θέμα των ωρών μηχανοδήγησης γιατί είναι γνωστό ότι οι εργαζόμενοι τυγχάνουν της μεγαλύτερης προστασίας όταν τα δικαιώματα -αλλά και οι υποχρεώσεις τους – ρυθμίζονται από Συλλογικές Συμφωνίες (Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας).
Μέχρι σήμερα οι συνθήκες εργασίας των μηχανοδηγών – και γενικώς του κλάδου έλξης – ρυθμίζονταν ή υπαγορεύονταν είτε από Κανονισμούς Εργασίας (που ψηφίζονταν μονομερώς από την εκάστοτε Κυβέρνηση) είτε με εγκυκλίους που άλλαζαν ανάλογα με τις επιδιώξεις της εκάστοτε Διοίκησης του Οργανισμού (ΟΣΕ ή αργότερα ΤΡΑΙΝΟΣΕ) είτε με τις επιδιώξεις του εκάστοτε Διευθυντή! Στο παρελθόν οι παλαιότεροι θα θυμούνται εγκυκλίους που θέσπιζαν ανώτερη ημερήσια χιλιομετρική διάνυση ή αργότερα -δεκαετία 2000- σειρά εγκυκλίων που θέσπιζαν ανώτερο χρόνο για τις ώρες μηχανοδήγησης.
Αυτές οι εγκύκλιοι εκπονούνταν πάντα αυθαίρετα από τις Διοικήσεις και τα Διευθυντικά στελέχη της έλξης και στην πλειοψηφία τους επέφεραν συγκρουσιακές καταστάσεις για τον κλάδο μας, καθώς ως κύριο στόχο τους είχαν την περαιτέρω εντατικοποίηση της εργασίας των μηχανοδηγών. 
Η παράταξη της +ΣυνΕξέλιξης από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε την ευθύνη της ΠΕΠΕ,ξεκαθάρισε ότι στόχος ήταν η αλλαγή όλου αυτού του καθεστώτος και η συνυπογραφή μεταξύ του Σωματείου μας και της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφωνίας που θα ρυθμίζει από κοινού το θέμα της εργασίας μας και θα καθιστά το Σωματείο θεσμικό συνομιλητή για τα θέματα του κλάδου μας γενικότερα.
 Απώτερος στόχος μας, μετά την υπογραφή της συμφωνίας, η προσπάθεια για την θεσμοθέτηση της σε Εθνικό Επίπεδο (μέσω Νομοθεσίας) για να κατοχυρωθεί το επάγγελμα σε ακόμα μεγαλύτερο επίπεδο. Αντίστοιχη Νομοθεσία συναντά κανείς σε όμορα  επαγγέλματα (πχ οδηγοί βαρέων οχημάτων). 
Και φυσικά επόμενος στόχος (και όραμα μας) η υπογραφή Κλαδικής Σύμβασης Εργασίας για τους μηχανοδηγούς, που θα κατοχυρώνει ΚΑΙ μισθολογικά το επάγγελμα σε Εθνικό επίπεδο. Με τον τρόπο αυτό θα βάλουμε και σοβαρά εμπόδια για το μισθολογικό dumping που παρατηρείται σε πολλές χώρες που δραστηριοποιούνται ιδιωτικές εμπορευματικές  εταιρείες, οι οποίες συνήθως κερδίζουν με τις χαμηλές αμοιβές των μηχανοδηγών και τις ιδαίτερα επαχθείς όρους εργασίας που τους επιβάλουν. Αμοιβές και όροι εργασίας που στην συνέχεια επηρεάζουν-αρνητικά στα πλαίσια του-δήθεν- «υγιούς» ανταγωνισμού του καπιταλισμού- και όσους εργάζονται σε Δημόσιες Εταιρείες.
Σε αυτό το όραμα και σε αυτές τις επιδιώξεις επικεντρώσαμε τις στοχεύσεις μας κ ξεκαθαρίσαμε ότι η συνυπογραφή της συμφωνίας θα ήταν και είναι κομβικής σημασίας για τον κλάδο μας.
Τα πραγματικά γεγονότα.
Στα πλαίσια της προσπάθειας μας αυτής, η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέθεσε πρόταση προς συζήτηση τον προηγούμενο μήνα. Πρόταση για την οποία και εμείς εκφράσαμε διαφωνίες και ζητήσαμε από το Δ.Σ. του Σωματείου μας να προσέλθει στην διαβούλευση για να την συζητήσουμε με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Επί της ουσίας, οι διαφωνίες όλων μας βρίσκονταν στις επι μέρους λεπτομέρειες που πολλές φορές κρύβουν και παγίδες. Η πρόταση της Διοίκησης κινούνταν στις 5 ώρες και 30 λεπτά μηχανοδήγησης απο ένα μηχανοδηγό σε Α/Α, όσα δηλαδή εργάζονται και σήμερα οι μηχανοδηγοί σε ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον.
Δυστυχώς οι 6 συνάδελφοι του ΔΣ (εκπρόσωποι των Νέα Έλξη – Δημ. Συμπαράταξη) δεν δέχτηκαν να προσέλθουμε στον διάλογο, επικαλούμενοι την εγκύκλιο της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2007, η οποία προβλέπει 5 ώρες μηχανοδήγησης, αλλά έχει παραβιαστεί κατά κόρον εδώ και 6 χρόνια ΜΕ την ανοχή όλων μας.
Προσπαθώντας να εξηγήσουμε σαν παράταξη – και πάλι- τι ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε, καταθέσαμε και στο Συμβούλιο των Αντιπροσώπων την πρόταση μας, με την υποσημείωση ότι η διαβούλευση θα γίνει με βάση τα πραγματικά δεδομένα, δηλαδή τα κυκλώματα εργασίας που ισχύουν εδώ και 6 χρόνια. Δυστυχώς και οι συνάδελφοι στο ΣτΑ δεν δέχτηκαν με οριακή πλειοψηφία – και  με την ΑΣΚΕ να στηρίζει την απόφαση των ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ- να προσέλθουμε στον διάλογο.
Μετά από αυτήν την εξέλιξη δήλωσα ότι σαν Πρόεδρος του Σωματείου μας ότι -και εφόσον σαν παράταξη έχουμε καταστήσει σαφές σε όλους τους μηχανοδηγούς τι θέλουμε να πετύχουμε με την συλλογική συμφωνία εδώ και 18 μήνες-, θα ζητήσω την τελική πρόταση της Διοίκησης – και αν αυτή μας ικανοποιεί θα την κατεβάσουμε προς έγκριση στους άμεσα ενδιαφερόμενους δηλαδή τους μηχανοδηγούς.
Προσωπικά αλλά και σαν παράταξη δεν θα δεχτούμε – και δεν δεχτήκαμε, το αντίθετο πράξαμε εδώ και 18 μήνες- καμία πρόταση που θα εντατικοποιεί περαιτέρω την εργασία μας. Ωστόσο δεν θα υποκριθούμε για θέματα που όλοι μαζί έχουμε αποδεχτεί εδώ και 6 χρόνια.
Η συνυπογραφή μιας συμφωνίας για τις συνθήκες εργασίας των μηχανοδηγών και η θέσπιση Εθνικής Νομοθεσίας για το επάγγελμα μας, είναι ένα όραμα και ένας στόχος που ποτέ κανείς μηχανοδηγός δεν θα αρνιόταν.
Καλώ λοιπόν όλους τους συναδέλφους μηχανοδηγούς και τον καθένα ξεχωριστά να σκεφτεί τι προσπαθούμε να πετύχουμε, σε πιο περιβάλλον και εν όψει συγκεκριμένων εξελίξεων. Να μην ακούν τις φήμες και να μην επιτρέπουν σε κανένα να ερμηνεύει κατά το δοκούν τα πραγματικά γεγονότα.
Να έχουν εμπιστοσύνη και να γνωρίζουν ότι εμείς στην +ΣυνΕξέλιξη δεν χρωστάμε σε κανένα και δεν θα επιτρέψουμε σε κανένα να υποβαθμίσει τον κλάδο μας. Το έχουμε αποδείξει άλλωστε με τον πλέον πειστικό τρόπο εδώ και 18 μήνες.
Έχουμε μπροστά μας πολύ δουλειά και να είναι όλοι οι μηχανοδηγοί σίγουροι, ότι δεν θα προδώσουμε την εμπιστοσύνη τους, αλλά έχουμε σαν πρώτο μέλημα μας να ικανοποιήσουμε το όραμα τους.
Αυτό που επί δεκαετίες ζητούσαν αλλά ποτέ στην ουσία δεν τους προσέφεραν οι προηγούμενες συνδικαλιστικές ηγεσίες του Σωματείου μας.
Εύχομαι καλές γιορτές σε όλους τους συναδέλφους με υγεία για όλους και καλά και ασφαλή ταξίδια.
Ο νέος χρόνος θα έχει πολλές προκλήσεις και εμείς στην +ΣυνΕξέλιξη έχουμε απεριόριστη εμπιστοσύνη στην δυναμική του κλάδου μας και στους επαγγελματίες μηχανοδηγούς.

Γενιδούνιας Κώστας – Πρόεδρος ΠΕΠΕ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου