Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017

Η ακτινογραφία των μεγεθών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Η ανάλυση εσόδων και εξόδων

Με κέρδη 3,6 εκατ. και απαλλαγμένη από την έρευνα της ΕΕ για τυχόν παράνομες κρατικές ενισχύσεις μεταβιβάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς της FS.
Η ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία, τα τελευταία χρόνια, έχει εξυγιανθεί οικονομικά, ωστόσο
τα μεγέθη της παραμένουν σχετικά «μικρά», εάν αναλογιστεί κανείς ότι διαθέτει – ουσιαστικά – το μονοπώλιο στις εγχώριες επιβατικές και εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές.

Στον αντίποδα, η εταιρεία “πληρώνει” τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων.

Η ακτινογραφία των εσόδων

Τα έσοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τους επιβάτες (συμπεριλαμβάνεται ο Προαστιακός και τα λεωφορεία) ανήλθαν πέρσι στα 48,5 εκατ., έναντι 12,3 εκατ. των εμπορευμάτων.

Εάν στα 48,5 εκατ. των εσόδων από τους επιβάτες, προστεθούν και τα 40 εκατ. των άγονων γραμμών, εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η εστίαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι στις επιβατικές και όχι στις εμπορευματικές μεταφορές. 

Μάλιστα, τα έσοδα από τη μεταφορά επιβατών εμφανίζονται μειωμένα το 2016, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα έσοδα του 2015, λόγω της αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ από 13% σε 24% (την μεταβολή αυτή, την επιβαρύνθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο σύνολό της – η απώλεια των εσόδων εκτιμάται στο ποσό των 5 εκατ. περίπου).

Αντίστοιχα, τα έσοδα εμπορευμάτων εμφανίζονται μειωμένα, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα του 2015, λόγω της κατάληψης της σιδηροδρομικής γραμμής στον σταθμό της Ειδομένης από οικονομικούς μετανάστες. Η εταιρεία σχημάτισε πρόβλεψη περί τα 4,5 εκατ., ζητώντας αποζημίωση από το ελληνικό δημόσιο.

Συνοπτικά, ο κύκλος εργασιών, κατά την χρήση του 2016, ανήλθε σε 60,8 εκατ. (χωρίς την αποζημίωση των άγονων γραμμών), έναντι 68,7 εκατ. την αντίστοιχη χρήση του 2015, παρουσιάζοντας μείωση 11,51%.

Εάν σε αυτά προστεθούν τα 40 εκατ. των άγονων γραμμών, τότε τα έσοδα του 2016 έφτασαν τα 118 εκατ., έναντι 125,2 εκατ. το 2015.

Η ακτινογραφία των εξόδων

Τα κυριότερα έξοδα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 2016, ήταν τα έξοδα προσωπικού (μόλις στα 25 εκατ., σε σύνολο κύκλου εργασιών 118 εκατ.), η συντήρηση τροχαίου υλικού (23,2 εκατ.), τα καύσιμα (15 εκατ.) και τα τέλη χρήσης δικτύου (14,3 εκατ.).

Φώτης Φωτεινός-metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου