Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 5 Ιουλίου 2023

Ο κόσμος ξαναγυρίζει στα τρένα…

* ΓΕΜΙΖΕΙ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΛΟΓΩ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ ΠΡΟΣ ΝΕΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΚΑΙ ΠΛΑΤΑΜΩΝΑ * ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΘΕΤΟΥΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ, ΟΜΩΣ, ΟΙ ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕΝΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Τέσσερις μήνες μετά το σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών ο κόσμος αρχίζει

να ξαναμπαίνει στα τρένα με μεγαλύτερη άνεση και λιγότερο ίσως φόβο.

Τουλάχιστον αυτό δείχνουν οι Λαρισαίοι, αφού εδώ και δύο εβδομάδες περίπου, από τη στιγμή που η θερμοκρασία άρχισε να θυμίζει πραγματικό καλοκαίρι, η κίνηση στον Σιδηροδρομικό Σταθμό θυμίζει εποχές προ… δυστυχήματος.

Τα περισσότερα από τα δρομολόγια του Προαστιακού αναχωρούν και επιστρέφουν με μεγάλη πληρότητα, εν συγκρίσει με το προηγούμενο διάστημα, από και προς τους Νέους Πόρους. Η κίνηση κορυφώνεται τα Σαββατοκύριακα, με τους νέους να φεύγουν από νωρίς το πρωί και να επιστρέφουν μετά το μπάνιο τους. Ειδικά τα Σαββατοκύριακα η κίνηση είναι πολλαπλάσια σε σχέση με τις καθημερινές.

Από τη Λάρισα για τους Νέους Πόρους υπάρχουν 7 δρομολόγια. Το πρώτο από τη Λάρισα φεύγει στις 5.25, για να ακολουθήσει το επόμενο που είναι στις 6.55. Εκείνο που έχει τον περισσότερο κόσμο είναι των 10.40, ενώ, επίσης, κόσμο έχει και αυτό των 14.28. Το απόγευμα υπάρχουν τρία δρομολόγια. Ένα στις 16.50, ένα ακόμα στις 18.40 και ένα τελευταίο στις 22.15.

Από τους Νέους Πόρους για τη Λάρισα το πρώτο δρομολόγιο αναχωρεί στις 6.20 το πρωί, ένα δρομολόγιο που εξυπηρετεί πάρα πολύ τους εργαζόμενους, καθώς πριν τις 7 παρά δέκα είναι στη Λάρισα αν όλα πάνε καλά και δεν σημειωθεί καθυστέρηση.

Το δεύτερο δρομολόγιο αναχωρεί από τους Πόρους στις 9.10, για να ακολουθήσει το μεσημεριανό στις 13.55 και το επόμενο στις 15.25.

Το απόγευμα υπάρχει το δρομολόγιο των 17.42, ενώ πολύς κόσμος επιλέγει τη λύση της επιστροφής με το δρομολόγιο των 20.25. Βέβαια, δεν πάει πίσω και το τελευταίο δρομολόγιο των 23.05.

Επίσης, εκτός από τα 7 δρομολόγια του Προαστιακού υπάρχουν και 4 του Ιντερσίτι που περνούν από τη Λάρισα είτε για Θεσσαλονίκη είτε για Αθήνα.

Ο κόσμος, σύμφωνα με εργαζόμενους, στον Σταθμό της πόλης μπαίνει ακόμη και στα πρώτα βαγόνια, κάτι που απέφευγε ενστικτωδώς τις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας του σιδηρόδρομου μετά το πολύνεκρο δυστύχημα.

Το κόστος μετ’ επιστροφής για νέους κάτω των 24 ετών, αλλά και για φοιτητές είναι 6 ευρώ.

Η απλή μετάβαση για όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες επιβατών είναι 4 ευρώ, όμως όταν είναι μετ’ επιστροφής υπάρχει μια έκπτωση και το εισιτήριο κοστίζει 6.40 ευρώ. Αυτές οι τιμές αποτελούν κίνητρο για την αποφυγή χρήσης Ι.Χ.

ΜΕΤΑΚΙΝΟΥΜΕΝΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ

Μπορεί οι περισσότεροι να απολαμβάνουν αυτήν τη μετακίνηση για αναψυχή, όμως υπάρχουν και οι μετακινούμενοι πολίτες που το κάνουν καθημερινά για λόγους εργασίας. Εκπροσωπώντας τους ο κ. Θέμης Τζιώρας και με αφορμή την αύξηση της κίνησης στον Προαστιακό εξήγησε στην «Ε» πως «μετά την επανέναρξη των δρομολογίων ανά διαστήματα είχαμε αρκετά γεγονότα και συμβάντα με καθυστερήσεις δρομολογίων. Τρεις φορές μέσα σε έναν μήνα δεν ξεκίνησε των 05:30 το πρωί από Λάρισα για Θεσσαλονίκη λόγω μη προσέλευσης του μηχανοδηγού».

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον ίδιο, άλλοι «να πάνε με τα λεωφορεία με τις γνωστές αργοπορίες και άλλοι με το επόμενο. Αρκετές φορές είχαμε αργοπορίες της μισής και μιάμισης ώρας λόγω κυκλοφοριακών προβλημάτων».

Συνεχίζοντας ο κ. Τζιώρας εξέφρασε τον εξής προβληματισμό: «Η Hellenic Τrain προσανατολίζεται στην αύξηση των δρομολογίων από το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου. Εμείς ρωτάμε «με τι προσωπικό γραμμών και συρμών;», «Με desirο των 160 χλμ. και man των 125 χλμ. πώς μπορεί να εφαρμοστεί η αύξηση των δρομολογίων;». Η εταιρεία και ο ΟΣΕ δεν μπορούν να τα βρουν. Η Κυβέρνηση και οι φορείς αρκούνται μόνο στις διερευνήσεις, αλλά μέχρι εκεί. Θέλουμε λύσεις όχι μόνο με την άμεση εφαρμογή της τηλεδιοίκησης, αλλά με όλο το πακέτο. Συρμούς νέους και πολλούς, προσωπικό παραπάνω και φυσικά ένα τρένο που δεν θα λες «τι θα αντιμετωπίσω πάλι σήμερα»» καταλήγει ο κ. Τζιώρας.

www.eleftheria.gr - Κώστας Γκιάστας 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου