Θετικό το κλίμα στην συνάντηση ΠΕΠΕ-Πολιτικής ηγεσίας.
Ένα απο τα βασικά ζητήματα που έθεσαν οι μηχανοδηγοί στην συνάντηση με τον νέο Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών και στο οποίο υπήρξε ταύτιση απόψεων, αφορούσε την αναγκαιότητα άμεσης ενίσχυσης του ΟΣΕ με
προσωπικό καθώς υπάρχουν τεράστια κενά στον Οργανισμό και σε κλάδους αιχμής.
Οι μηχανοδηγοί ανέφεραν την κάθετη διαφωνία τους με τις επισφαλείς σχέσεις εργασίας στον ΟΣΕ (Παροχή υπηρεσιών - μπλοκάκι) σε κρίσιμες ειδικότητες και ζήτησαν να μονιμοποιηθούν οι εκατοντάδες συνάδελφοι σταθμάρχες και κλειδούχοι που εργάζονται με αυτό το απαράδεκτο καθεστώς καθώς και να προκηρυχτούν νέες προσλήψεις στον Οργανισμό για να καλυφθούν τα κενά.
Το Σωματείο των μηχανοδηγών έθεσε και το κομβικό θέμα της χρηματοδότησης του σιδηροδρόμου στην νέα πολιτική ηγεσία, αναφέροντας πως στην Hellenic Train οφείλονται σημαντικά ποσά. Συγκεκριμένα :
- Ολόκληρη η αποζημίωση για τα ΥΓΟΣ για το έτος 2022 (Προκαταβολή + εξόφληση)
- Η προκαταβολή για το έτος 2023
- Η πενιχρή ενίσχυση για την αντιμετώπιση των συνεπειών του COVID (Μόλις 4 εκ Ευρώ όταν ΚΤΕΛ, Λεωφορεία και Αεροπορικές έλαβαν πακτωλό χρημάτων).
- Οι αποζημιώσεις για την τιμολογιακή πολιτική και τις εκπτώσεις σε ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Αποτέλεσμα της έλλειψης χρηματοδότησης είναι να δημιουργείται ντόμινο ΥΠΟ χρηματοδότησης καθώς καθυστερούν και οι πληρωμές σε συνεργαζόμενους φορείς ανέφεραν οι μηχανοδηγοί, τονίζοντας και την αναγκαιότητα νέων επενδύσεων απο τους operator που λαμβάνουν ετήσιες ενισχύσεις.
Ανέφεραν ως παράδειγμα την αναγκαιότητα επένδυσης σε νέο τροχαίο υλικό, καθώς η χώρα έχει να αγοράσει νέα τρένα απο τις αρχές της δεκαετίας του 2000 και τονίζοντας πως είναι πλέον ορατό το ενδεχόμενο να ολοκληρωθούν τα έργα που θα αυξάνουν την χωρητικότητα του δικτύου, αλλά να μην υπάρχει τροχαίο υλικό για να ικανοποιήσει την αυξημένη επιβατική κίνηση στον Προαστιακό Αθήνας και Θεσσαλονίκης, αλλά και σε περιφερειακές γραμμές.
Η πολιτική ηγεσία κατέγραψε με προσοχή τις θέσεις της ΠΕΠΕ και ανέφερε πως η χρηματοδότηση του ΟΣΕ αυξάνεται στα 95 εκ Ευρώ τον χρόνο και με συνεχή μηνιαίο έλεγχο για την κατεύθυνση των χρηματοδοτήσεων. Ασφαλώς απαιτούνται και επενδύσεις απο τους operator και ζήτησε την παραγωγική συνεργασία το επόμενο διάστημα.
Το κλίμα στην συνάντηση ήταν θετικό με τον νέο Υπουργό κ. Σταικούρα να καταγράφει τα όσα ανέφεραν οι μηχανοδηγοί , να γίνεται ουσιαστική συζήτηση για τρέχοντα προβλήματα και να απευθύνει πρόσκληση παραγωγικής συνεργασίας που ασφαλώς αποδέχτηκε η ΠΕΠΕ, τονίζοντας ότι η συνεργασία θα είναι ειλικρινής όπως διαχρονικά πράττει το Σωματείο μας και πάντα προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης των σιδηροδρομικών μεταφορών.
Αναφέρουμε ότι οι μηχανοδηγοί συζήτησαν και αρκετά θέματα για την ασφαλή επαναλειτουργία του σιδηροδρόμου σε περιφερειακές γραμμές ενώ άκουσαν με προσοχή τις θέσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας για την ανάπτυξη του μέσου.
Ένα τελευταίο σχόλιο
Το Σωματείο των μηχανοδηγών ΑΠΕΔΕΙΞΕ για ακόμη μια φορά στους σιδηροδρομικούς, πως η δράση του αφορά όλους τους σιδηροδρομικούς και με την τοποθέτηση του για την μονιμοποίηση των συναδέλφων που εργάζονται στην επισφάλεια στον ΟΣΕ (μπλοκάκι) σε κρίσιμες ειδικότητες, απάντησε στους κακεντρεχείς που θέλουν να σπέρνουν την διχόνοια μεταξύ των εργαζομένων.
Όσοι ενοχλούνται απο την δράση του Σωματείου μας επειδή δεν μπορούν να την ακολουθήσουν, καλό θα είναι να κάνουν αυτοκριτική αντί να σπέρνουν την διχόνοια προκειμένου να δικαιολογήσουν την συνδικαλιστική τους ανεπάρκεια.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι πρόσφατα ζητήθηκε η συνδρομή του Σωματείου των μηχανοδηγών για κορυφαίο ζήτημα που αφορά τους εργαζόμενους στον ΟΣΕ και αυτή δόθηκε ΑΠΛΟΧΕΡΑ.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Και οι βυζητοροι που εκπαιδεύονται και θα είναι οι μοναδικοί με δύο ειδηκοτητες.δεν είναι ειδηκοτητα αιχμης. Ερώτηση είναι αυτό προς εσας
ΑπάντησηΔιαγραφή