Δεν υπογράφηκε Σύμβαση για τα ΥΓΟΣ αλλά στις 29 Νοεμβρίου 2019 υπογράφτηκε Μνημόνιο Συναντίληψης (MοU) ανάμεσα στο Υπουργείο και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ αναφέρει
στην απάντηση του το Υπουργείο Μεταφορών.
Συνεχίζοντας την απάντηση ¨ Όπως πολύ καλά γνωρίζετε, αλλά και είναι σύμφωνο με τη διεθνή πρακτική, εν μέσω διαπραγματεύσεων και μέχρι να καταλήξει ένα Μνημόνιο Συναντίληψης σε οριστικό σχέδιο Συμφωνίας (Σύμβαση), δεν δημοσιοποιούνται όλες οι λεπτομέρειες."
Για την απευθείας ανάθεση για τα ΥΓΟΣ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ δείχνει την προηγούμενη πολιτική ηγεσία αναφέροντας >
Όπως γνωρίζετε, η προηγούμενη Κυβέρνηση στις 22 Οκτωβρίου 2018 είχε
γνωστοποιήσει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την πρόθεσή της για την απευθείας ανάθεση
των υπηρεσιών δημόσιων επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών για χρονικό
2
διάστημα 180 μηνών (χωρίς προαίρεση), με την υπ’ αριθμόν «2018/S 205-468959 -
Προκαταρκτική προκήρυξη για σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας», η οποία
δημοσιεύθηκε στις 24.10.2018 στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ),
περιλαμβάνοντας όλες τις πληροφορίες που τάσσει το άρθρο 7 του Κανονισμού
1370/2007.
Εξάλλου, η απευθείας ανάθεση, η οποία – σημειωτέων – δεν έχει ακόμα
πραγματοποιηθεί, προβλέπεται από τις διαδικασίες του Κανονισμού 1370/2007, ενώ
υπογραμμίζεται, επίσης, ότι υπάρχει σημαντική ευρωπαϊκή εμπειρία, αναφορικά με το
εν λόγω καθεστώς ανάθεσης.
Προφανώς, όλα τα ως άνω τελούσαν εν γνώση της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας
του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, κι ως εκ τούτου την οδήγησαν στην έναρξη
των απαιτούμενων διαδικασιών για την απευθείας ανάθεση των σχετικών υπηρεσιών.
Για τον ανταγωνισμό και τις άγονες γραμμές
Σε καμία απολύτως περίπτωση η διασφάλιση του μεταφορικού έργου των «άγονων
γραμμών» δεν επηρεάζει την ανάπτυξη του ανταγωνισμού στον σιδηρόδρομο.
Σημειώνεται, ότι στο πλαίσιο της νέας σύμβασης βελτιστοποιούνται οι μηχανισμοί
ένταξης και εξαίρεσης «συνδέσεων/ γραμμών» από τις ΥΔΥ, γεγονός που θα συμβάλει
στην ανάπτυξη του ανταγωνισμού στις περιπτώσεις με εμπορικό ενδιαφέρον.
Επίσης, δεν υφίσταται καμία «αποκλειστική παραχώρηση», ώστε να εμποδίζεται ο
ανταγωνισμός, με αποτέλεσμα οποιοσδήποτε το επιθυμεί, να δύναται – μέσα από τις
3
σχετικές διαδικασίες – να παρέχει σιδηροδρομικές υπηρεσίες στο εθνικό και το
ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Για την συντήρηση του τροχαίου υλικού
Ο κάθε πάροχος σιδηροδρομικών υπηρεσιών, που διαθέτει υπό τη διαχείρισή του
τροχαίο υλικό, μπορεί να επιλέξει σε ποιον Φορέα (από τους διαθέσιμους
πιστοποιημένους Φορείς της ΕΕ) θα εκτελέσει τη συντήρηση του τροχαίου υλικού του.
Στην Ελλάδα σήμερα ο μοναδικός τέτοιος Φορέας είναι η ΕΕΣΣΤΥ (πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ),
όμως δεν υφίσταται κάποιος περιορισμός στη λειτουργία νέων πιστοποιημένων Φορέων
συντήρησης, ανταγωνιστικών προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ. Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει
καμία απολύτως στρέβλωση ή μεροληπτική ενέργεια.
Για τα ΥΓΟΣ δεν ενδιαφέρθηκε κανείς...
Όπως σημειώθηκε και κατά την απάντηση της 3ης ερώτησης, από τις 24.10.2018 έχει
δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ η Προκαταρκτική Προκήρυξη για
σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας (2018/S 205-468959). Από τότε, μέχρι και την
υπογραφή του MoU, δεν εκφράστηκε ενδιαφέρον για την συγκεκριμένη ανάθεση από
καμία άλλη εταιρία πλην της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ. Εύλογα, λοιπόν, το Υπουργείο, προχώρησε
με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης αντί του διαγωνισμού, καθώς δεν υπήρξε
ενδιαφέρον από περισσότερους παρόχους. Σε κάθε περίπτωση κι ανεξάρτητα από τον
τρόπο ανάθεσης, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών φρόντισε
να αξιοποιήσει τις προβλέψεις του Κανονισμού της ΕΕ, ώστε να διασφαλίσει τις
καλύτερες δυνατές συνθήκες παροχής των επιβατικών σιδηροδρομικών υπηρεσιών.
Παράλληλα, και μέσα από τη διαδικασία διαπραγμάτευσης που βρίσκεται σε εξέλιξη,
διεκδικεί όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη, τα οποία εστιάζουν κυρίως στην
αναβάθμιση των παρεχόμενων σιδηροδρομικών υπηρεσιών, αλλά και του
σιδηροδρομικού τομέα γενικότερα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου