Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 17 Μαρτίου 2012

Επιστολή Μ. Παναγιώτου στο Κουτί της Πανδώρας για το θέμα με τον ΟΣΕ

Ο τ. Αρχιμηχανικός Μ. Παναγιώτου μας έστειλε την επιστολή του , προς τον Κ. Βαξεβάνη , την οποία και δημοσιεύουμε.

Αγαπητέ κ. Βαξεβάνη,
Με αυτή μου την επιστολή, θέλω να σας συγχαρώ για την τόλμη σας ν’ ασχοληθείτε, στις εκπομπές σας στο «Κουτί της Πανδώρας» στη ΝΕΤ, με θέματα, που δεν τολμούν άλλοι συνάδελφοί σας, με ελάχιστες εξαιρέσεις, να θίξουν, γιατί συνδέονται με τεράστια επιχειρηματικά και πολιτικά συμφέροντα, που κλείνουν στόματα και εξαγοράζουν συνειδήσεις.
Έτσι, στην τελευταία εκπομπή σας, ανοίξατε το κεφάλαιο ΟΣΕ, ενός Οργανισμού, στον οποίο έχουν συντελεσθεί τα μεγαλύτερα σκάνδαλα και από τον οποίο «τρέφεται», χρόνια τώρα, ο Μινώταυρος της διαπλοκής. Δεν σας κρύβω, ότι, όταν μου ζητήσατε να καταθέσω στην εκπομπή σας την άποψή μου για μερικά απ’ αυτά τα σκάνδαλα, αμφέβαλα, αν θα καταφέρνατε να προβάλλετε τελικά την εκπομπή και πίστευα, ότι τα τεράστια συμφέροντα που θα έμπαιναν στο στόχαστρο των αποκαλύψεών σας θα κατάφερναν να ματαιώσουν την προσπάθειά σας να καταδείξετε στο ευρύ κοινό την βασικότερη αιτία της κακοδεμονίας και της σημερινής απελπιστικής κατάστασης του πολύπαθου αυτού Οργανισμού. Ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για μένα , ότι έπεσα έξω στις προβλέψεις μου και δεν επαληθεύτηκαν οι φόβοι μου. Ελπίζω, ότι δεν θα συμβεί τίποτα απρόοπτο και θα καταφέρετε να προβάλλετε και το δεύτερο μέρος της εκπομπής σας για τον ΟΣΕ, αν και διαπιστώνω, ότι το «σύστημα» δεν πτοείται και, μολονότι δεν έχει καταφέρει να τελειώσει το τμήμα του Προαστιακού Τρεις Γέφυρες- Αθήνα- Πειραιάς, που κατασκευάζεται επτά ολόκληρα χρόνια, ενώ, υποτίθεται θα τέλειωνε σε οκτώ μήνες(!!!), εξαγγέλλεται από τον Υπουργό Μεταφορών η επέκταση του Προαστιακού για το Λαύριο..Αλήθεια, πως είναι δυνατό, την ώρα που δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, μετά από τόσα χρόνια και τόσο πακτωλό χρημάτων, ο βασικός άξονας Αθήνα- Θεσσαλονίκη, κάποιοι να σχεδιάζουν επεκτάσεις και να ορέγονται νέες αρπακτές σ’ αυτή τη τραγική για τη χώρα μας  οικονομική συγκυρία;
   Επίσης, κ. Βαξεβάνη, μ’ αυτή την ευκαιρία, θα ήθελα να σας κάνω γνωστές κάποιες επισημάνσεις μου, που αφορούν το πρώτο μέρος της εκπομπής σας για τον ΟΣΕ, προκειμένου να συμβάλω στην πληρέστερη κατανόηση κάποιων πτυχών των θεμάτων, με τα οποία καταπιαστήκατε, που, λόγω της πολυπλοκότητάς τους, δεν είναι δυνατό να γίνουν πλήρως κατανοητά, ιδιαιτέρως μάλιστα από μη γνώστες των θεμάτων αυτών.                             Η πρώτη μου επισήμανση αφορά την Ηλεκτροκίνηση Πειραιάς- Αθήνα- Θεσσαλονίκη(σύμβ. 852/1996)  και πως η εξέλιξη του έργου αυτού συνδέεται με τα μεγάλα σκάνδαλα των έργων στις σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος, που παρουσιάσατε στην εκπομπή σας.                                                                                                                                             Η μη ολοκλήρωση της Ηλεκτροκίνησης, ένδεκα ολόκληρα χρόνια(!!!) από τότε που έπρεπε, βάσει του χρονοδιαγράμματος του έργου, να έχει τελειώσει(2001), δεν συνιστά μόνο ένα ακραίο φαινόμενο κακοδιαχείρισης, αλλά και μέρος ενός καλά μελετημένου σχεδίου, το οποίο στήθηκε, προκειμένου να μην τεθεί σε κίνδυνο η χρυσοφόρα για τους Εθνικούς εργολάβους προώθηση του διπλασιασμού της γραμμής στο ορεινό τμήμα Τιθορέας – Δομοκού, με τεράστιες σήραγγες και γέφυρες, που καταπίνουν χρόνο και χρήμα. Αμέσως, λοιπόν, μόλις το έργο αυτό μεταφέρθηκε, ένα χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης, από τον ΟΣΕ στην ΕΡΓΟΣΕ, αφαιρέθηκε από το αντικείμενο του έργου  το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός . Η απόφαση αυτή ήταν εγκληματική για τα συμφέροντα του ΟΣΕ, γιατί  η έλλειψη ηλεκτροκίνησης στο εν λόγω τμήμα υπονόμευσε ολόκληρο το έργο, γιατί, λόγω της ασυνέχειας του συστήματος, έπρεπε να γίνεται αλλαγή έλξης ( από ηλεκτροκίνητες μηχανές σε ντιζελοκίνητες και τανάπαλιν) στη Τιθορέα και στο Δομοκό. Αυτό καθιστούσε αυτόματα ασύμφορη τη λειτουργία του συστήματος σε ολόκληρο τον άξονα Αθήνα -  Θεσσαλονίκη. Έτσι, το έργο λειτούργησε, με μεγάλη καθυστέρηση, μόνο στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Λάρισα, στην οποία γίνεται η αλλαγή έλξης στα τραίνα προς και από Αθήνα. Στο υπόλοιπο τμήμα η ηλεκτροκίνηση δεν λειτουργεί, το έργο απαξιώθηκε και οι κλοπές των εναέριων καλωδίων αποτελούν καθημερινό φαινόμενο. Για να γίνει ανάταξη του συστήματος και να αποκατασταθούν οι ζημιές απαιτούνται δεκάδες εκατομμύρια ευρώ...Αυτά όλα, όμως, έγιναν, γιατί, αν το έργο τελείωνε στον προβλεπόμενο χρόνο(2001) και λειτουργούσε η ηλεκτροκίνηση σ’ ολόκληρο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, τότε, δεν θα ήταν απαραίτητος ο διπλασιασμός της γραμμής στο ορεινό τμήμα Τιθορέας – Δομοκού, αφού με τη λειτουργία σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης σε ολόκληρο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα εξυπηρετούνταν πλήρως και σε απολύτως ανταγωνιστικούς προς τα άλλα μέσα μεταφοράς χρόνους  οι ανάγκες εκμετάλλευσης στον εν λόγω άξονα. Προκειμένου, λοιπόν, να κινδυνεύσουν να μην γίνουν τα τεράστια, κοστοβόρα και χρυσοφόρα για τους Εθνικούς εργολάβους έργα  Πολιτικού Μηχανικού  ( σήραγγες Καλλιδρόμου και Όθρυος κ.λ.π.) , υπονομεύθηκε το έργο της ηλεκτροκίνησης και άνοιξε μια μαύρη τρύπα στο μέσον περίπου του πιο βασικού άξονα του δικτύου του ΟΣΕ, που καταπίνει χρόνο και χρήμα και στερεί τον ΟΣΕ από μεγάλα έσοδα, που τόσο ανάγκη είχε και έχει για την ανάκαμψη της οικονομικής του κατάστασης.
   Το ίδιο έγινε και με την Ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αχαρνές- Αθήνα-Πειραιάς, που επίσης αφαιρέθηκε από το έργο της σύμβασης 852/1996, προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι σκοπιμότητες των Εθνικών εργολάβων στα έργα του Προαστιακού. Το αστείο δε είναι, ότι, για να δικαιολογήσουν αμφίβολης νομιμότητας αποφάσεις τους στα έργα του Προαστιακού, επικαλούνται τον κίνδυνο απώλειας Κοινοτικής χρηματοδότησης από την μη έγκαιρη και σύμφωνα με τις υπάρχουσες δεσμεύσεις αποπεράτωση της Ηλεκτροκίνησης μέχρι Αθήνα και Πειραιά.
   Όμως, κύριε Βαξεβάνη, πέρα από τα παραπάνω, το γεγονός ότι κατασκευάζεται μια γραμμή 500 περίπου χιλιομέτρων, όση είναι η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη, εδώ και τριάντα χρόνια, έχουν ξοδευτεί πόροι από τρία και πλέον Κοινοτικά Πλαίσια και δεν είναι ορατή ακόμη η ολοκλήρωση των έργων, αποτελεί από μόνο του, και δεν χρειάζεται να είναι κανένας ειδήμων για να το καταλάβει, ένα τεράστιο πολιτικοοικονομικό και διαχρονικό σκάνδαλο, στο οποίο είναι συνένοχοι τόσο οι μέχρι σήμερα Κυβερνήσεις και Διοικήσεις του ΟΣΕ, όσο και οι Ελεγκτικοί μηχανισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, υπό την ανοχή, αν όχι και τη σύμπραξη, των οποίων, συντελέστηκε αυτό το διαρκές έγκλημα κατά του Σιδηροδρόμου, το οποίο δεν έχει προηγούμενο σε καμμία Ευρωπαϊκή χώρα και δεν αντέχει σε καμμιά λογική εξήγηση. Γιατί, πως είναι δυνατό, έργα υπερκοστολογημένα και καλοπληρωμένα να μη τελειώνουν ποτέ και οι κατασκευαστές τους, όχι μόνο να μην υφίστανται τις προβλεπόμενες από τη νομοθεσία των δημοσίων έργων κυρώσεις, αλλά να χρησιμοποιούν τις καθυστερήσεις των έργων για να αποκομίζουν τεράστια κέρδη; Η μόνη εξήγηση, κύριε Βαξεβάνη, είναι ότι έχουν συνεταίρους σ’ αυτό το όργιο  κατασπατάλησης και καταλήστευσης Εθνικών και Κοινοτικών πόρων. Και, εκτός από αυτό, ένας πρόσθετος λόγος είναι, αυτός που είπατε και σεις στην εκπομπή σας, ότι οι κατασκευαστές που εκτελούν τα σιδηροδρομικά έργα έχουν κάθε συμφέρον να καθυστερούν τον εκσυγχρονισμό του Σιδηροδρόμου, γιατί ένας σύγχρονος, γρήγορος, ασφαλής και αξιόπιστος σιδηρόδρομος είναι μεγάλη απειλή για τα συμφέροντά τους, αφού είναι αυτοί οι ίδιοι, που εκτελούν και εκμεταλλεύονται αποκλειστικά τα μεγάλα έργα των αυτοκινητοδρόμων…
  Τελειώνοντας, κύριε Βαξεβάνη, θέλω να εκφράσω την αγανάκτησή μου, γιατί αυτά τα μεγάλα σκάνδαλα, που έγιναν, αλλά και συνεχίζουν να γίνονται, όπως κατέδειξε με πρόσφατες ερωτήσεις του στη Βουλή ο Βουλευτής Αχαΐας κ. Νίκος Νικολόπουλος, έχουν μείνει ατιμώρητα και η Δικαιοσύνη, δυστυχώς, αν δεν συμμετέχει στο παιγνίδι της συγκάλυψης, παρουσιάζεται πολύ κατώτερη των περιστάσεων και δεν εκπληρώνει με κανένα τρόπο το Συνταγματικό της ρόλο. Έτσι, τεράστια σκάνδαλα, όπως αυτό του Προαστιακού, του Τροχαίου Υλικού των Προγραμματικών Συμφωνιών, του ψηφιακού ραδιοδικτύου GSM-R, των σηράγγων Καλλιδρόμου και Όθρυος κ.λ.π. χάνονται στις δαιδαλώδεις διαδρομές της δικαστικής διερεύνησης και οι ένοχοι μένουν ατιμώρητοι και συνεχίζουν απτόητοι το έργο τους…
                                                                                          Αθήνα 16 Μαρτίου 2012
                                                                      Μάνος Παναγιώτου- π. Αρχημηχανικός του ΟΣΕ

                                                     ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ
Κύριε Βαξεβάνη,
Το υστερόγραφο αυτό, που ξέχασα, πάνω στη βιασύνη μου, να γράψω στη χθεσινή μου επιστολή, αποτελεί ταυτόχρονα τον επίλογο του δράματος του ΟΣΕ, αλλά και μια προφητεία για τη νέα καταλήστευση Εθνικών και Κοινοτικών πόρων, που θα γίνει στο επόμενο διάστημα, στο όνομα της ανάπτυξης των Ελληνικών Σιδηροδρόμων.         Προβλέπω, λοιπόν, ότι σύντομα οι γνωστοί εργολάβοι της συμφοράς του ΟΣΕ θα εμφανισθούν, κρυπτόμενοι πίσω από ξένους «ειδικούς», ως γνήσιοι «νταβατζήδες», σαν σωτήρες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα αποκρατικοποιηθεί. Προκειμένου, όμως, να αναλάβουν αυτό το ρόλο και να είναι αποδοτική η λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα μας πουν, ότι πρέπει να γίνει η αποπεράτωση όλων των έργων του ΟΣΕ, που οι ίδιοι δεν τέλειωσαν τόσα χρόνια. Θα μου πείτε, πως θα γίνει αυτό, αφού, στη δύσκολη οικονομική συγκυρία που βρισκόμαστε, λεφτά δεν υπάρχουν. Σας απαντώ, κύριε Βαξεβάνη, ότι λεφτά δεν υπάρχουν μόνο για το λαό, αλλά, όταν πρόκειται για την Ελληνική και ξένη πλουτοκρατία-κλεπτοκρατία, όλο και κάτι βρίσκεται. Γι αυτό, εξάλλου, έχομε και τους Πρωθυπουργούς «ειδικού σκοπού», που τρέχουν στις Βρυξέλλες να «ξεμπλοκάρουν» τα «μεγάλα έργα» και να βρουν πόρους για νέα «αναπτυξιακά» έργα. Μέσα σ’ αυτά τα πλαίσια εντάσσεται και η εξαγγελία του Υπουργού Μεταφορών για επέκταση του Προαστιακού για το Λαύριο, αλλά και η εσπευσμένη από την ΕΡΓΟΣΕ προκήρυξη  για τις 8 Μαΐου(!!!) διαγωνισμού για το τμήμα Ροδοδάφνη- Ψαθόπυργος, με προϋπολογισμό 315 εκατομμύρια ευρώ(!!!), χωρίς Φ.Π.Α… Λεφτά, λοιπόν, θα βρουν αρκετά. Και, αν χρειάζονται κι άλλα, για να χρηματοδοτηθούν οι υπερκοστολογήσεις των έργων αποπεράτωσης και των νέων έργων, τότε θα εμφανισθούν σαν επενδυτές, μέσω Σ.Δ.Ι.Τ. ή συμβάσεων παραχώρησης, οπότε θα εισπράττουν εσαεί τα έσοδα από την εκμετάλλευση του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως κάνουν τώρα με τα διόδια των αυτοκινητοδρόμων, κι έτσι όλα τα έσοδα, και από τους αυτοκινητοδρόμους και από το Σιδηρόδρομο, θα μπαίνουν στις δικές τους τσέπες. Αυτό, εξάλλου, ήταν και το απώτερο σχέδιό τους και γι αυτό καθυστέρησαν τόσο πολύ, όπως αναφέρω στην επιστολή μου, τα σιδηροδρομικά έργα. Και, βέβαια, μέσα απ’ αυτή τη διαδικασία, θα βρουν τον τρόπο να ανακάμψουν και τα χρεωκοπημένα και καταχρεωμένα κόμματα εξουσίας, που για τον σκοπό αυτό έφτασαν στο σημείο να αμνηστεύσουν και τα εγκλήματα της Siemens, με μια απλή συγγνώμη εκ μέρους της…Βλέπετε, χρειάζονται την Siemens, σαν συνεταίρο και σαν ισχυρό υποστηρικτή, για να υλοποηθούν τα παραπάνω σχέδιά τους…Αιδώς, Αργείοι…

                                                                         Αθήνα 16 Μαρτίου

                                                                         Μάνος Παναγιώτου

                                                                    Π. Αρχιμηχανικός του ΟΣΕ      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου