Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 14 Απριλίου 2013

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Κάν' το όπως οι Βρετανοί...


Το βρετανικό μοντέλο στην ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ακολουθεί το υπουργείο Μεταφορών. Αυτό διότι μονάχα στη Βρετανία το σύνολο της σιδηροδρομικής αγοράς καλύπτεται από ιδιωτικούς παρόχους, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.


Του Φ. Φωτεινού, αναδημοσίευση από την «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία»
Έτσι, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ανεξάρτητων Ρυθμιστικών Αρχών Σιδηροδρόμων (αρχές 2012), μόνο στη Βρετανία, όπου δραστηριοποιούνται 35 εταιρείες επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, το 100% της αγοράς ανήκει σε ιδιωτικές εταιρείες.

Κάτι τέτοιο ενδέχεται να συμβεί και στην Ελλάδα, αφού το υπουργείο Μεταφορών εξήγγειλε την ιδιωτικοποίηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τελικές αποφάσεις θα ληφθούν ανάλογα με το επενδυτικό ενδιαφέρον, καθώς η εταιρεία μπορεί να «σπάσει» σε δύο κομμάτια (επιβάτες και εμπορεύματα).
Πάντως, ήδη το πρώτο βήμα έγινε, καθώς μεταφέρθηκε στο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας, το οποίο αντιστοιχεί σε 2.130.434 μετοχές.
Ωστόσο το εντυπωσιακό είναι ότι σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, πλην της Βρετανίας, κυρίαρχο μερίδιο διατηρούν οι εθνικοί πάροχοι, οι οποίοι (σε πλειοψηφικό ποσοστό) ανήκουν στο κράτος. Αυτό συμβαίνει ακόμα και στις προηγμένες σιδηροδρομικές αγορές, όπως της Γερμανίας, όπου δραστηριοποιούνται 315 εταιρείες, της Γαλλίας (17) και της Ολλανδίας (25).
Συγκεκριμένα, στη Γερμανία οι κρατικοί σιδηρόδρομοι κατέχουν το 73% της αγοράς και το 27% οι ιδιώτες, στη Γαλλία το 71% οι κρατικοί σιδηρόδρομοι και το 29% οι ιδιώτες και στην Ολλανδία το 63% οι κρατικοί σιδηρόδρομοι και το 37% οι ιδιώτες.
Αντίθετα, μεγάλα μερίδια αγοράς, αν και όχι πλειοψηφικά, έχουν οι ανταγωνιστές των εθνικών σιδηροδρομικών εταιρειών σε χώρες όπως η Νορβηγία, η Εσθονία και η Πολωνία.
Σε συνθήκες προστατευτισμού του εθνικού παρόχου, όπως στην Ελλάδα με την περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπάρχουν χώρες όπως η Κροατία, η Φινλανδία και η πΓΔΜ.
Αυτό φαίνεται και από τον αριθμό των αδειοδοτημένων εταιρειών ανά χώρα. Στην Ελλάδα δραστηριοποιείται ουσιαστικά μόνο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς οι διεθνείς εταιρείες συνεργάζονται μαζί της στον τομέα των εμπορευμάτων. Ο αριθμός των επιχειρήσεων προκύπτει κυρίως από τον αριθμό των εταιρειών που διακινούν εμπορεύματα, όπως στη Γερμανία, όπου δραστηριοποιούνται περισσότερες από 315 εταιρείες συνολικά.
Γενικότερα στην Ευρώπη, παρότι παρουσιάζεται αύξηση του συνολικού αριθμού των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, μέχρι στιγμής η επιβατική σιδηροδρομική αγορά κυριαρχείται από τις κρατικές επιχειρήσεις, ενώ ακόμη και στις εμπορευματικές μεταφορές το μερίδιο των κρατικών επιχειρήσεων παραμένει υψηλό, παρά την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου