Αρθρο Του ΧΑΡΗ ΤΣΙΟΚΑ πρώην βουλευτή ΠΑΣΟΚ και υπεύθυνου για τη διαμόρφωση του προγράμματος στις Μεταφορές και Επικοινωνίες Απο την σημερινή Ελευθεροτυπία
Στο πλαίσιο της παρουσίασης από το υπουργείο Ανάπτυξης-Μεταφορών του σχεδίου εκποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, ερωτηθείς ο υπουργός Κ. Χατζηδάκης τι άλλαξε από το 2010 σε σχέση με τα συμφωνηθέντα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ -που υλοποίησε και το σχέδιο αναδιάρθρωσης του ΟΣΕ- με τους δανειστές (εξυγίανση του Οργανισμού και στη συνέχεια σύναψη στρατηγικής συνεργασίας με σιδηροδρομικό πάροχο συν παραχώρηση του management) και τώρα πωλείται το 100% των εταιρειών, είπε: «Εγώ, από την αρχή που ανέλαβα, μίλησα για το 100%. Δεν είπε κανείς κάτι άλλο... Αλλωστε, αυτό περιλαμβάνεται και στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας και εγώ είμαι συνεπής σε σχέση με αυτό...».
Οταν του υπενθύμισαν ότι η Ν.Δ. δεν κυβερνά μόνη της και πως το ΠΑΣΟΚ είχε αποφασίσει διαφορετικά (το είχε συμφωνήσει μάλιστα και με την τρόικα), ώστε εάν ο ξένος επενδυτής στην πορεία αποδειχθεί ασυνεπής ή αφερέγγυος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μη διαλυθεί, όπως γίνεται τώρα με την Ολυμπιακή, ο κ. Χατζηδάκης δεν απάντησε...
Παρέθεσα διαλόγους, για να θέσω το εύλογο ερώτημα:
Υπάρχει εθνική στρατηγική για τις σιδηροδρομικές μεταφορές; Ποιο πρόγραμμα και τι επιδιώξεις εξυπηρετεί η κυβέρνηση στο σιδηρόδρομο και κατ' επέκταση για την ανάπτυξη των συνδυασμένων μεταφορών και του ανταγωνισμού;
Θυμίζω ότι η μεγάλη και σκληρή διαπραγμάτευση, που έγινε το 2010 με τους δανειστές, αφορούσε το κρίσιμο θέμα αν ο υπερχρεωμένος τότε κατά 10 δισ. ευρώ ΟΣΕ, με ετήσιο έλλειμμα πέραν του 1 δισ., θα ΕΚΛΕΙΝΕ, αφήνοντας την αγορά να επιβάλει ντε φάκτο τις ολιγοπωλιακές προτιμήσεις της για τα κόστη στις μεταφορές ανθρώπων και αγαθών! Η πολιτική ηγεσία τότε αντέδρασε κι έτσι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων μπήκε μόνο το πώς θα ξαναλειτουργούσε αποτελεσματικά ο σιδηρόδρομος.
Οι δανειστές -έχοντας ίσως «άλλη» ενημέρωση-, αν κρίνω από τα επιχειρήματά τους στις Βρυξέλλες και στην Αθήνα, ζητούσαν «μέτρα θανάτου» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ROSCO, απολύσεις κ.λπ. Με συγκρούσεις, αλλά και εν μέσω «διαρροών» (για το περιεχόμενο της διαπραγμάτευσης), αντιπροτείναμε σχέδιο δύσκολο και σκληρό, πλην όμως βιώσιμο για το σιδηρόδρομο, τον όμιλο ΟΣΕ, την απελευθέρωση της αγοράς, το μηδενισμό του ελλείμματος χωρίς απολύσεις και με συλλογικές συμβάσεις!
Κεντρική ιδέα ήταν πως στο σύγχρονο αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας, παράλληλα με τον τουρισμό, πρέπει να προωθηθεί η στρατηγική των συνδυασμένων μεταφορών με έμφαση στα λιμάνια, τα αεροδρόμια και τα διευρωπαϊκά σιδηροδρομικά δίκτυα.
Το σχέδιο συζητήθηκε εξαντλητικά με τους δανειστές, συμφωνήθηκε και μπήκε σε εξέλιξη με θεαματικά αποτελέσματα: μηδενίστηκε το έλλειμμα, παρουσιάστηκαν στοιχεία κερδοφορίας και άρχισε να λειτουργεί ο ανταγωνισμός, με όφελος για τις επιχειρήσεις και τον πολίτη. Γεγονός που επιβεβαιώνει έμπρακτα η πρόσφατη συμφωνία Cosco-Η.Ρ.-ΤΡΑΙΝΟΣΕ!
Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία εξυγίανσης-ανάπτυξης του ομίλου ΟΣΕ προέβλεπε τη σύνδεση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη Βόρεια και Κεντρική Ευρώπη και με τα αντίστοιχα κέντρα logistics. Αλλωστε, ο γερμανικός σιδηρόδρομος και η διαμεταφορά έφθαναν ήδη μέχρι την Ουγγαρία.
Με βάση την ευρωπαϊκή εμπειρία και μετά την εγχώρια περιπέτεια εκποίησης της Ολυμπιακής (κλείνει και η άλλοτε κραταιά τεχνική βάση αεροσκαφών), συμφωνήθηκε να αξιοποιηθεί το μοντέλο των στρατηγικών συνεργασιών ή της προγραμματικής παραχώρησης μαζί με το management. Ετσι, δόθηκε με νόμο η δυνατότητα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αξιοποιήσει τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα και στη διαμεταφορά, ώστε να δοθούν κίνητρα στους υποψήφιους στρατηγικούς επενδυτές. Το κυριότερο κίνητρο για τους σιδηροδρόμους της Βόρειας Ευρώπης είναι, μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να συνδεθούν με τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, του Πειραιά και της Πάτρας και να λειτουργήσουν ανταγωνιστικά στην παραδοσιακή μεταφορά που γίνεται μέσω του Γιβραλτάρ!
Το ερώτημα λοιπόν που προκύπτει είναι: Οσα ανακοινώθηκαν είναι ή όχι άλλη πολιτική; Εξυπηρετούν την οικονομία, τη χώρα, την ανάπτυξη, τους πολίτες και τους εργαζομένους;
Δικό μας σχόλιο ....
Είναι πραγματικά να αναρωτιέται κανείς αν μπορεί να βρει στοιχειώδη λογική σε όσα γράφονται.
Ο κ. Τσιόκας μιλάει για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το συμφέρον πολιτών και εργαζομένων , όταν μερικούς μήνες πριν με την πολιτική της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ , έκλεινε το 1/3 του Δικτύου και χιλιάδες σιδηροδρομικοί μετατάσονταν (χάνοντας κόπους μιας ζωής σε συνταξιοδοτικά δικαιώματα ).
Για ποιον τουρισμό και ποια ανάπτυξη μιλάνε όσοι κλείσανε την Πελλοπόνησο , τόπο που επισκέπτονται κάθε καλοκαίρι εκκατομύρια τουριστών και που χάρη στην πολιτική της διετίας 2010 - 11 έχει μείνει χωρίς τρένο ....
Για ποια ανάπτυξη ομιλούν.....Και για ποια κέρδη.
Για αυτά που προέρχονται απο την φτωχοποίηση των σιδηροδρομικών και τις τρομακτικές μειώσεις στις δαπάνες μισθοδοσίας ?
Αιδώς αργείοι....
Αν είναι να μας σώσει ο Τσιόκας και το ΠΑΣΟΚ...σωθήκαμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήLook who talking now ! Λένε οι Αμερικάνοι
ΑπάντησηΔιαγραφή"Εκεί που μας χρώσταγαν μας πήραν και το βόδι" έλεγε ο πατέρας μου !
Και εγώ λέω οτι στο τόπο μας ισχύει το: "ο κατάλληλος άνθρωπος στην κατάλληλη θέση" ο θεολόγος που είδε τα "τραίνα να περνούν" και νόμισε ότι του χάρισαν ένα παιδικό παιγνιδάκι
Από το βιογραφικό του
Ονοματεπώνυμο: Τσιόκας Θεοχάρης (Χάρης)
Ημερομηνία Γέννησης: 14 Νοεμβρίου 1955
Τόπος Γέννησης: Χαλάστρα (τυχαίο δεν νομίζω) Ν. Θεσσαλονίκης
Οικογενειακή Κατάσταση: Έγγαμος, με ένα γιο
Επάγγελμα: Εκπαιδευτικός Μ.Ε.
Σπουδές: Πτυχιούχος της Θεολογικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Προς το Στέκι: παιδιά τον Τσιόκα και τα μάτια σας...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί να διαφωνώ με όσα λές , αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι τέλους το δικαιώμα σου να τα λες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο στέκι της έλξης έχει αποδείξει ότι δεν λογοκρίνει κανένα κ δημοσιεύει απόψεις απο όλες τις πλευρές , επειδή ακριβώς πιστεύει στην δημοκρατία.
Απο κει κ πέρα και εμείς σχολιάζουμε όσα διαβάζουμε.
Αλλά δεν θα σταματήσουμε να ανεβάζουμε ότι ενυπόγραφο μας έρχεται.