Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 28 Μαρτίου 2023

Τροχαίο-πλήγμα στη διερεύνηση της τραγωδίας των Τεμπών

 Ποιος ήταν ο 67χρονος Κώστας Χρυσάγης που έχασε τη ζωή του την Κυριακή στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου ● Εμπειρο, ανώτατο στέλεχος, πρόσωπο-κλειδί στα θέματα λειτουργίας και ασφάλειας των σιδηροδρόμων ● Είχε υπογράψει το πόρισμα για το δυστύχημα στο Αδενδρο το 2017.

Ενα ακόμη πλήγμα δέχθηκε η διαδικασία διερεύνησης της τραγωδίας των Τεμπών. Ο διευθυντής Κυκλοφορίας του ΟΣΕ, Κωνσταντίνος Χρυσάγης, έχασε τη ζωή του σε τροχαίο δυστύχημα και μαζί του χάθηκαν και οι απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα, καθώς ο εκλιπών δεν είχε καταθέσει στις αρμόδιες ανακριτικές αρχές.


Η είδηση του θανάτου έσκασε σαν βόμβα μέσα στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, ο οποίος, μετά την πολύχρονη εγκατάλειψη, καλείται να απολογηθεί για τα αίτια της εκατόμβης των Τεμπών. Ο 67χρονος Κ. Χρυσάγης ήταν επί μακρά σειρά ετών διευθυντής Κυκλοφορίας, δηλαδή το ανώτατο στέλεχος της υπηρεσιακής ιεραρχίας που ήταν επιφορτισμένο με την τήρηση των κανονισμών ασφαλείας, την εποπτεία λειτουργίας των σταθμών, τη στελέχωση με σταθμάρχες, την επίβλεψη των συστημάτων τηλεδιοίκησης, την ορθή χρήση του σιδηροδρομικού δικτύου και την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών. Ο εκλιπών ήταν, με άλλα λόγια, το πρώτο πρόσωπο που θα έπρεπε να έχει κληθεί από τις ανακριτικές αρχές που διερευνούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα.


Ηρθαν έτσι όμως τα πράγματα που η διερευνητική διαδικασία στη Λάρισα επικεντρώθηκε αρχικά σε υπέρτατο βαθμό στα τοπικά στελέχη (σταθμάρχες, προϊστάμενο, επιθεωρητή), ενώ μόλις στο τέλος της περασμένης εβδομάδας κλήθηκαν να καταθέσουν τρεις συνδικαλιστές του ΟΣΕ, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος των μηχανοδηγών, Κ. Γενιδούνιας, ο πρόεδρος των εργαζομένων της Hellenic Train, Νίκος Λάζου, και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), Γιάννης Ντίτσας.

Η «Εφ.Συν.» έχει επισημάνει σε αλλεπάλληλα ρεπορτάζ τα κενά στη διαδικασία διερεύνησης των αιτίων του δυστυχήματος με τον διορισμό επιτροπής εμπειρογνωμόνων παρά τις προβλέψεις του νόμου 5014, που καλείται να συντάξει «γρήγορο πόρισμα», ενώ οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί απαιτούν διερεύνηση από φορείς με πλήρη ανεξαρτησία, ώστε να προταθούν μέτρα που θα αποτρέψουν ένα μελλοντικό δυστύχημα.

Ο Κωνσταντίνος Χρυσάγης ήταν ένα από τα στελέχη των φορέων (ΟΣΕ, Hellenic Train, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΡΑΣ) που εμπλέκονται με τον ελληνικό σιδηρόδρομο και προφανώς γνώριζε ότι θα κληθεί να καταθέσει στις ανακριτικές αρχές. Συνάδελφοί του με τους οποίους επικοινώνησε η «Εφ.Συν.» μεταφέρουν ότι εμφανιζόταν όλο το τελευταίο διάστημα ιδιαίτερα προβληματισμένος, καθώς ταυτόχρονα με την επώδυνη διαδικασία της διερεύνησης του δυστυχήματος θα έπρεπε να διαχειριστεί την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου που καρκινοβατεί. Με την απουσία προσλήψεων επί δεκαετίες, ο εκλιπών ήταν ένας από τους τελευταίους μηχανικούς στον ΟΣΕ με συσσωρευμένη εμπειρία και σε κρίσιμες θέσεις. Ωστόσο, το πρόσφατο δυστύχημα έμοιαζε να τον έχει κλονίσει, με συνέπεια να αποφεύγει την υπογραφή κρίσιμων εγγράφων.

Το μεσημέρι της περασμένης Κυριακής, ο Κ. Χρυσάγης οδηγούσε τη μοτοσικλέτα του στη λεωφόρο Αθηνών-Σουνίου, κατευθυνόμενος στο σπίτι του, κοντά στην Ανάβυσσο. Οι φίλοι του συχνά τού έκαναν παρατηρήσεις για το γεγονός ότι συνέχιζε να κυκλοφορεί με δίκυκλο και εκείνος τους ζητούσε να μην ανησυχούν, διότι φοράει πάντοτε κράνος και τηρεί τα μέτρα ασφαλείας.

Σύμφωνα με τις διαθέσιμες μαρτυρίες, η μοτοσικλέτα βρέθηκε για άγνωστο λόγο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, κτύπησε πάνω σε ένα λευκό βαν και συγκρούστηκε, μετά, μετωπικά με όχημα Ι.Χ. Κατά τις ίδιες μαρτυρίες, ο θάνατός του ήταν ακαριαίος. Το θέμα έτυχε διαχείρισης επί ώρες ως ένα συνηθισμένο τροχαίο δυστύχημα, αλλά χρειάστηκε να φθάσει μεσημέρι Δευτέρας για να αποκαλυφθεί από το efsyn.gr η ταυτότητα του θύματος.

Ο Κ. Χρυσάγης συμμετείχε σε πλήθος επιτροπών που ασχολήθηκαν με κρίσιμα θέματα του σιδηροδρόμου, ενώ υπέγραφε και το εσωτερικό πόρισμα του ΟΣΕ για το δυστύχημα στο Αδενδρο, το 2017. Τον περασμένο Οκτώβριο, εκπροσώπησε τον παραιτηθέντα πρόεδρο του ΟΣΕ, Σπ. Πατέρα, στην ακρόαση που έγινε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για τη διερεύνηση της σύγκρουσης αμαξοστοιχιών με 12 τραυματίες, στις 24/1/2022, κοντά στη Λιβαδειά. Λόγω ηλικίας, πλησίαζε στο όριο να συνταξιοδοτηθεί, αλλά δεν πρόλαβε.

www.efsyn.gr - Άρης Χατζηγεωργίου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου