Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 9 Φεβρουαρίου 2013

«Σκληροί» και «ήπιοι» στο τιμόνι


Άλλο ένα άρθρο για τους συνδικαλιστές  στις συγκοινωνίες ....
Χώρος με μεγάλη συνδικαλιστική εμπειρία αλλά και παρελθόν πολυήμερων απεργιακών κινητοποιήσεων είναι αυτός των αστικών συγκοινωνιών και του σιδηροδρόμου.
Παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν η συνδικαλιστική γραμμή ειδικά στις συγκοινωνίες, υπήρξε ιδιαίτερα σκληρή, τα τελευταία χρόνια τα ηνία των σωματείων κρατούν συνδικαλιστές, που χαρακτηρίζονται γενικά πιο μετριοπαθείς και συγκρατημένοι.
Σαφώς ο σκληρότερος συνδικαλιστής του χώρου είναι ο Αντώνης Σταματόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Λειτουργίας του μετρό, του μεγαλύτερου πληθυσμιακά σωματείου του μέσου.
Ο ίδιος ένα 24ωρο μετά την επαναλειτουργία του μετρό ύστερα από εννέα ημέρες απεργίας, δέχτηκε το απόγευμα του Σαββάτου για άλλη μια φορά τα πυρά των συναδέλφων του κατά τη διάρκεια της κοινής σύσκεψης των συγκοινωνιακών σωματείων για τη «μαξιμαλιστική τάση» του.
Ο Σταματόπουλος προέρχεται από το ΠΑΣΟΚ. Ωστόσο, στις τελευταίες εκλογές υπήρξε υποψήφιος βουλευτής στη Β΄ Περιφέρεια Αθήνας με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
Εχει διατελέσει δημοτικός σύμβουλος στο Κερατσίνι, όπου και ζει, ενώ στο παρελθόν ήταν συνδικαλιστής στο Σωματείο Οικοδόμων καθώς εργαζόταν ως μαρμαράς. Στο μετρό εργάζεται ως τεχνίτης από την κατασκευή του, ενώ στα 64 χρόνια του εξακολουθεί να είναι οπαδός της «σκληρής» γραμμής, γεγονός που τον έχει φέρει σε σύγκρουση με άλλους συνδικαλιστές, όπως ο πρόεδρος των ηλεκτροδηγών, Χρήστος Κούκης.
Ο Κούκης, ο οποίος επίσης προέρχεται από την ΠΑΣΚΕ, θεωρείται πιο διαλλακτικός. Ο 40χρονος συνδικαλιστής υπήρξε ένας από τους ιδρυτές του Σωματείου Ηλεκτροδηγών, του οποίου έχει διατελέσει πρόεδρος τις περιόδους 2000-2002, 2006-2008 και σήμερα. Συνάδελφοί του τον περιγράφουν ως πρόσωπου που προτιμά τις υπολογισμένες και αποτελεσματικές κινήσεις και αποφεύγει τα «πυροτεχνήματα».
Στον χώρο του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων είναι ο Βασίλης Σταθούσης, ο οποίος έχει τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ υπήρξε παλαιότερα μέλος του ΚΚΕ.
Θεωρείται και αυτός διαλλακτικός, δεν τάσσεται υπέρ των ακραίων αντιδράσεων και -όπως λένε συνάδελφοί του- επιλέγει δυναμικές ενέργειες μόνο όταν πρέπει. Ο Σταθούσης ανήκει στο μόνιμο προσωπικό του πρώην ΗΣΑΠ από το 1980, ενώ έχει διατελέσει πρόεδρος του Σωματείου και το 1985.
Στο τραμ πρόεδρος του Σωματείου των οδηγών είναι ο Χρήστος Καντζάς, ο οποίος προέρχεται από την ΠΑΣΚΕ, αλλά το τελευταίο διάστημα εμφανίζεται να έχει αποστασιοποιηθεί από τον συγκεκριμένο συνδικαλιστικό χώρο και να κινείται προς τα αριστερά. Από τη ΔΑΚΕ προέρχεται ο πρόεδρος του δεύτερου Σωματείου του τραμ, Μιχάλης Γαζής.
Γενικότερα η συνδικαλιστική τάση στο τραμ θεωρείται πιο ήπια, ενώ, όπως έχει δείξει η πρόσφατη ιστορία, οι εργαζόμενοι στο μέσο προχωρούν συνήθως σε κινητοποιήσεις από κοινού με τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο.
Στην ΠΑΣΚΕ ανήκουν και οι τρεις πρόεδροι των μεγάλων συνδικάτων των λεωφορείων και των τρόλεϊ.
Πρόκειται για τον Λεωνίδα Σκούλο, πρόεδρο του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, τον Αποστόλη Ραυτόπουλο, πρόεδρο των τεχνικών της ΕΘΕΛ, και τον Κώστα Νικολακόπουλο, πρόεδρο των εργαζομένων στα τρόλεϊ.
Ο Σκούλος ανέλαβε τα ηνία του Συνδικάτου πριν από περίπου έξι μήνες αντικαθιστώντας τον παλαιό πρόεδρο Μιχάλη Λιαγούρη, ο οποίος με τη σειρά του είχε αντικαταστήσει τον Νίκο Κουλουμπαρίτση όταν αυτός αποχώρησε από την ΠΑΣΚΕ μετά τις μεγάλες κινητοποιήσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς τον Δεκέμβριο του 2010.
Ο πρόεδρος των τεχνικών, Αποστόλης Ραυτόπουλος, δεν έκρυψε ποτέ τις διασυνδέσεις του με τον χώρο του ΠΑΣΟΚ και τον πρόεδρό του, Ευάγγελο Βενιζέλο. Παρά τις κατά καιρούς διαφωνίες του, δεν έχει καταγραφεί σοβαρή σύγκρουση με το κόμμα του.

Ηπιος αλλά μαχητικός περιγράφεται από συναδέλφους του και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, Θανάσης Λεβέντης, ο οποίος στις κινητοποιήσεις αυτής της περιόδου έχει αναλάβει τον ρόλο του συντονιστή στη δημιουργία κοινού μετώπου, αποτελώντας και έναν από τους συνδετικούς κρίκους με τη ΓΣΕΕ παρά το γεγονός ότι δεν ανήκει στο ΔΣ της.
Ο Λεβέντης ανέλαβε την προεδρία της Ομοσπονδίας τον Νοέμβριο του 2010 και περίπου έναν μήνα μετά ηγήθηκε της πρώτης μεγάλης αποχώρησης από το ΠΑΣΟΚ, της ΠΑΣΚ Σιδηροδρομικών με μία σκληρή ανακοίνωση.
Αυτήν τη στιγμή διατηρεί τη συνοχή της παράταξης στον σιδηρόδρομο, χωρίς ωστόσο τα μέλη της να έχουν τεθεί υπό την ομπρέλα άλλου κομματικού σχηματισμού.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ εφημερίδα Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου