Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

To στέκι ξανά πηγή έγκυρης πληροφόρησης !

Διαβάστε το σημερινό άρθρο στην euro2day για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και διαπιστώστε πως το στέκι της έλξης αποτελεί έγκυρη πηγή πληροφόρησης και για δημοσιογραφικές πηγές.
Ουσιαστικά πρόκειται για επαλήθευση και επιβεβαίωση των όσων γράψαμε χτες και προχτές για την απάντηση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους κ τις διαπραγματεύσεις στην Ο.ΣΥ.
Το άρθρο με τίτλο  Συγκοινωνίες:Οικονομικά ισοδύναμα βλέπει το ΓΛΚ >

Ξεκάθαρη απάντηση, στην οποία σημειώνει ότι είναι δυνατή η σύναψη Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ) και ότι
 οι υφιστάμενες συμβάσεις δεν καταργούνται στο μέρος που ρυθμίζουν θέματα πέραν των μισθολογικών, δίνει με έγγραφό του προς την διοίκηση της εταιρείας Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ) στο οποίο είχε προσφύγει η διοίκηση της εταιρείας για το ζήτημα της εφαρμογής του ενιαίου μισθολογίου. 


Στην απάντηση του ΓΛΚ αναφέρεται ρητά ότι η ημερομηνία υπολογισμού των νέων περικοπών στους μισθούς είναι η 31.12.2012, ενώ σημειώνεται ότι η ένταξη του προσωπικού της εταιρείας στις μισθολογικές και βαθμολογικές ρυθμίσεις του νόμου 4024/2011 δεν συνεπάγεται κατάργηση του εργατικού δικαίου στο σύνολό του για το εν λόγω προσωπικό. 



Η απάντηση αυτή πρακτικά σημαίνει ότι στο πλαίσιο του διαλόγου, που έχουν ξεκινήσει οι εργαζόμενοι στα μέσα μαζικής μεταφοράς και τον σιδηρόδρομο με τις διοικήσεις των εταιρειών,υπάρχει περιθώριο να δοθούν στους εργαζόμενους οικονομικά ισοδύναμα, που θα αντισταθμίσουν μέρος των απωλειών. Αυτά, όμως, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να αφορούν μισθούς, αφού δεν υπάρχει καμία δυνατότητα υπέρβασης των κλιμακίων του ενιαίου μισθολογίου. 



Ανάμεσα στις παροχές που έχουν βάλει στο τραπέζι του διαλόγου οι εργαζόμενοι είναι: βοήθημα βρεφονηπιακού σταθμού, εξαγορά στρατιωτικής θητείας για τους άνδρες εργαζομένους ή έξοδα κίνησης για τις νυχτερινές ώρες.


Ωστόσο από την πλευρά των διοικήσεων σημειώνεται ότι τα περιθώρια ελιγμών είναι εξαιρετικά περιορισμένα παρότι αναγνωρίζεται ότι η εφαρμογή του ενιαίου μισθολογίου πλήττει βαριά τους εργαζόμενους. 


Οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ και τον Ηλεκτρικό Σιδηρόδρομο έχουν μεσοσταθμική μείωση των μισθών τους κατά 25%, οι εργαζόμενοι στο Μετρό λαμβάνουν πλέον αμοιβές μειωμένες κατά 17% σε σχέση με αυτές που εισέπρατταν στο τέλος του προηγούμενου χρόνου, ενώ μεσοσταθμική μείωση 10% έχουν οι εργαζόμενοι στο Τραμ, οι οποίοι ήταν οι χαμηλότερα αμειβόμενοι από τις συγκεκριμένες κατηγορίες. 




Τον Μάρτιο η αποζημίωση για τους κατόχους κάρτας 

Εν τω μεταξύ από το κόστος του κουπονιού της κάρτας απεριορίστων διαδρομών για τον Μάρτιοθα αφαιρεθεί η αποζημίωση για τις μέρες του Ιανουαρίου που τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς δεν κυκλοφορούσαν λόγω των απεργιών. 



Ωστόσο εκείνο που μένει να διευκρινιστεί είναι αν η αποζημίωση, για την οποία έχει δεσμευθεί η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, θα δοθεί μόνο για τις μέρες κατά τις οποίες τα ΜΜΜ ήταν πλήρως ακινητοποιημένα, δηλαδή για τις μέρες που δεν κυκλοφορούσε κανένα μέσο ή για το 8ήμερο των κινητοποιήσεων του μετρό, διάστημα κατά το οποίο οι επιβάτες ήρθαν αντιμέτωποι με πολύ μεγάλη ταλαιπωρία. 



Σε ότι αφορά το ποσό της αποζημίωσης πληροφορίες αναφέρουν ότι θα είναι της τάξης του 1,5 ευρώ για κάθε μέρα απεργίας ΜΜΜ. Δηλαδή η αποζημίωση θα είναι της τάξης των 12 ευρώ για τις οκτώ μέρες που το μετρό παρέμεινε ακινητοποιημένο.
Πάντως οι πολυήμερες κινητοποιήσεις του προηγούμενου μήνα σίγουρα επηρέασαν το επιβατικό κοινό που επιλέγει κάρτες απεριορίστων διαδρομών καθώς πολλοί ήταν αυτοί που το ξανασκέφτηκαν πριν αγοράσουν κάρτα για τον Φεβρουάριο. 




Θετική ανταπόκριση στα εισιτήρια με έκπτωση 



Την ίδια ώρα ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση είχαν από το επιβατικό κοινό τα νέα εκπτωτικά εισιτήρια του ΟΑΣΑ που τέθηκαν στη διάθεση του επιβατικού κοινού από τις αρχές του Ιανουαρίου. 



Η ζήτηση των εισιτηρίων που προσφέρονται με έκπτωση 9%, καθώς στα 10 εισιτήρια δίνεται και ένα δώρο, είναι σημαντική καταγράφοντας την ανάγκη του επιβατικού κοινού για φθηνότερες μετακινήσεις. 



Από τα στοιχεία που συνελέγησαν το πρώτο 10ημέρο του Ιανουαρίου, δηλαδή πριν αρχίσει η μεγάλη αναταραχή στις συγκοινωνίες λόγων των απεργιών, καταγράφηκε ακόμη και διπλασιασμός των πωλήσεων για το ενιαίο εισιτήριο του 1,40 ευρώ ενώ ακόμη μεγαλύτερη ήταν η αύξηση στις πωλήσεις του μισού εισιτηρίου των 0,70 λεπτών. 




Τα εκπτωτικά εισιτήρια 



Το εισιτήρια με κίτρινο χρώμα είναι για όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για απεριόριστες διαδρομές σε χρονική διάρκεια 90 λεπτών. Το πακέτο των 11 κοστίζει 14,00 ευρώ αντί για 15,40 ευρώ και ο επιβάτης κερδίζει 1,40 ευρώ. 



Το πράσινο είναι το εισιτήριο για μια απλή διαδρομή με Τραμ, λεωφορείο ή Τρόλεϊ. Το πακέτο κοστίζει 12 ευρώ αντί για 13,20 ευρώ και εδώ ο επιβάτης έχει όφελος ένα εισιτήριο με κέρδος 1,20 ευρώ. 



Το γαλάζιο είναι το εισιτήριο που σπάει όλα τα ρεκόρ πωλήσεων καθώς η συσκευασία αποτελείται από 11 εισιτήρια των 0,70 ευρώ, είναι το μισό ενιαίο εισιτήριο απεριορίστων διαδρομών μέσα σε 90 λεπτά για συνταξιούχους, φοιτητές και μαθητές. 



Το συγκεκριμένο πακέτο κοστίζει 7 ευρώ αντί για 7,70 ευρώ. 



Τέλος, με τα εισιτήρια με ροζ χρώματος ο επιβάτης μπορεί να πραγματοποιήσει μια απλή διαδρομή με τραμ, λεωφορείο ή τρόλεϊ, το πακέτο κοστίζει 6 ευρώ από 6,60 ευρώ και ο επιβάτης έχει όφελος 0,60 ευρώ. 

Απο την Μάρω Τσαντήλα 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου