Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη, 23 Μαΐου 2013

Τα... τρένα μας αργά!


Αντί να πηγαίνουμε μπροστά, πάμε πίσω. Πριν από μερικά χρόνια η διαδρομή με τρένο Αθήνα - Θεσσαλονίκη διεξαγόταν σε τέσσερις ώρες. Σήμερα φτάνει έως και τις έξι! Αιτία; Το τροχαίο υλικό είναι λίγο και πεπαλαιωμένο, ενώ και η συντήρηση των γραμμών και των σταθμών είναι πλημμελής, θέτοντας έτσι περιορισμούς στη μέγιστη ταχύτητα και στη χωρητικότητα ορισμένων αξόνων.

Στην εποχή του... «Καρβουνιάρη» τα δρομολόγια Αθήνα - ΘεσσαλονίκηΣτην εποχή του... «Καρβουνιάρη» τα δρομολόγια Αθήνα - ΘεσσαλονίκηΟι αποδείξεις πολλές: στο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, επειδή δεν υπάρχει ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος του δικτύου, αλλάζουν οι συρμοί στον Δομοκό, με πρόσθετη καθυστέρηση αλλά και διπλό κόστος.
Μάλιστα, επειδή υπάρχει πρόβλημα με τους τροχούς, οι μηχανοδηγοί έχουν πάρει οδηγίες να πηγαίνουν με 140 χλμ., αντί για 160 χλμ., μεταξύ Δομοκού - Θεσσαλονίκης, κάτι το οποίο σημαίνει επιμήκυνση του χρόνου διεξαγωγής των δρομολογίων.
Σαν να μην έφτανε αυτό, η σηματοδότηση σε μεγάλα τμήματα του δικτύου, λόγω κλοπών ή βλαβών (ΣΚΑ - Κιάτο, Αχαρνές - Τιθορέα, Ευαγγελισμός - Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και Θεσσαλονίκη - Προμαχώνας) δεν λειτουργεί, με αποτέλεσμα οι αμαξοστοιχίες να διέρχονται με κόκκινο.
Αποκαρδιωτική η κατάσταση και στον Προαστιακό της Αθήνας, ιδίως για τους επιβάτες από και προς το Κιάτο, λόγω της ανεπανάληπτης ταλαιπωρίας που υφίστανται με τις μετεπιβιβάσεις στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών, καθώς καλούνται να διανύσουν με τα πόδια απόσταση εκατοντάδων μέτρων (όταν βρέχει, τους λυπούνται ακόμα και οι μηχανοδηγοί!).
Ολα τα ανωτέρω φαίνεται ότι δεν προβληματίζουν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο στήνει ακόμη μία φιέστα. Ετσι, σήμερα, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Σταύρος Καλογιάννης πρόκειται να πανηγυρίσει τη διάνοιξη -όχι την ολοκλήρωση- της σήραγγας του Καλλιδρόμου.
Η σήραγγα του Καλλιδρόμου αποτελεί το σύγχρονο «γιοφύρι της Αρτας» για τους σιδηροδρομικούς, αφού ο πρώτος διαγωνισμός για την κατασκευή της προκηρύχτηκε το 1997!
Το εντυπωσιακό είναι ότι τις εργασίες στη σήραγγα Καλλιδρόμου έχουν επιθεωρήσει δύο πρωθυπουργοί και κάμποσοι υπουργοί Μεταφορών (Μ. Λιάπης, Μ. Βορίδης). Ποια είναι η αιτία που προβάλλεται για τις καθυστερήσεις; Τα ιδιόμορφα γεωλογικά χαρακτηριστικά της περιοχής.
Οταν ολοκληρωθεί (πιθανότατα το 2015, ανάδοχος κοινοπραξία Ακτωρ - Τέρνα - J&Ρ Αβαξ) θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, με συνολικό μήκος 9.036 μέτρα.
Το ερώτημα, βέβαια, που προκύπτει και θα πρέπει να απαντηθεί είναι πόσες συμπληρωματικές συμβάσεις έχουν υπογραφεί, με μεγάλο θύμα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία υποχρεώνεται να λειτουργεί σε ένα «διχοτομημένο» δίκτυο. Πότε θα ολοκληρωθεί αυτό; Σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, ο βασικός σιδηροδρομικός άξονας Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Ειδομένη / Προμαχώνας θα ολοκληρωθεί κάπου το 2016.
Αξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι έχουν διατεθεί 11,3 δισ. ευρώ στον ελληνικό σιδηρόδρομο και στη Γαλλία, με τις υπερταχείες TGV και το Eurostar, χρειάστηκαν 5,5 δισ. για την αναβάθμιση του δικτύου. Αραγε, πώς να αισθάνθηκε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στη Σανγκάη με τις υπερταχείες της Κίνας, έκανε τη σύγκριση με τον ΟΣΕ;

Φώτης Φωτεινός - enet.gr

13 σχόλια:

  1. Η αλήθεια είναι ότι είναι πολύ λυπηρό, αντί να υπάρχει εξέλιξη εν έτη 2013, να υπάρχει οπισθοδρόμηση!
    Είναι κρίμα να έχει αυτή την τύχη ο σιδηρόδρομος, σε καμία περίπτωση δεν το αξίζει!Από εκεί που υπήρχε δρομολόγιο που έκανε 4 κ 15 τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, φτάσαμε τώρα το Intercity, να χρειάζεται σχεδόν 6 ώρες για να εκτελέσει το δρομολόγιο!και η αλήθεια είναι οτι πάει πιο αργά από ποτέ!Αφενός με τις σταθμεύσεις που έχουν προστεθεί λόγω της έλλειψης απλών τρένων, αφετέρου λόγω των γνωστών άλλων ελλείψεων σε ανθρώπινο δυναμικό προκειμένου να συντηρηθούν τα τρένα το δρομολόγιο φτάνει γύρω στο 6ωρο!
    Εγώ θα ήθελα να ρωτήσω υπάρχει κάποια προοπτική να ελαχιστοποιηθούν οι καθυστερήσεις? Με τις ηλεκτράμαξες τι συμβαίνει?Γιατί αργούν τόσο μα τόσο πολύ να επανέλθουν τα 160??Οι τροχοί δεν έχουν αλλαχτεί?Για ποιό λόγω εδώ και 1μισι χρόνο δεν υπάρχει κάποια βελτίωση στην ταχύτητα αυτών των μηχανών? Η βραδυπορεία των 140, έχει σαν αποτέλεσμα το δρομολόγιο να έχει γύρω στην 20 λεπτη καθυστέρηση μόνο από το συγκεκριμένο τμήμα(Δομοκός-Θεσσαλονίκη)..Πραγματικά το έχω σαν απορία, μέχρι πότε θα ισχυεί αυτός ο περιορισμός ταχύτητας?
    Εννοείται, ότι στην παραπάνω καθυστέρηση προστιθεται και η καθυστέρηση που βγάζει το τρένο στο ορεινό τμήμα λόγω των διασταυρώσεων..
    Ότι έχω γράψει παραπάνω τα αναφέρω με την καλύτερη των προθέσεων γιατί είμαι τακτικός επιβάτης και φίλος του σιδηροδρόμου και η αλήθεια είναι ότι αυτή η εικόνα του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, έχει αρχίσει να με απογοητεύει δυστυχώς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ε όχι, 'λίγο και πεπαλαιωμένο' το τροχαίο υλικό!

    Με τις Adtranz να μην έχουν ξεπεράσει τη 15ετία και τα μπλε επιβατικά βαγόνια να μην έχουν κλείσει δεκαετία, η μόνη λέξη που αρμόζει είναι 'ασυντήρητα'!

    Και να μην αρχίσω να λέω για το πως φτάσανε οι σύγχρονες ηλεκτράμαξες να έχουν πρόβλημα στους τροχούς, γιατί θα γίνω ΠΟΛΥ κακός για μερικούς...

    Ν.Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η λέξη SIEMENS σας λέει κάτι; Μήπως το όνομα Χριστοφοράκος και οι συν αυτώ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν λέει τίποτα απολύτως στη συγκεκριμένη συζήτηση.

      Μην πετάμε τώρα τη μπάλα στην εξέδρα και αποπροσανατολίζουμε τη κουβέντα.

      Ν.Φ.

      Διαγραφή
  4. Απάντηση στον Nick Fotis Μήπως- λέω μήπως -είχαμε καμμιά συμμετοχή σε καμμιά μιζούλα;Γιατί σε βλέπω άμμεσα θιγμένο και ένθερμο υποστηρικτή της SIEMENS και των υπολοίπων. Φυσικά δεν ξέρω αν ξέρεις αλλά εμείς καβαλάμε αυτά τα μηχανήματα με τους σπασμένους τροχούς με άμμεσο κίνδυνο να αφήσουμε τα παιδιά μας ορφανά από πατέρα .Αυτή είναι η αλήθεια και αν εσύ την εκλαμβάνεις πέταμα της μπάλας στην εξέδρα έχεις όλο το δικαίωμα να την εκλάβεις όπως εσύ θέλεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα έπρεπε να αντιπαρέλθω το προσβλητικό μήνυμα, αλλά θα ρωτήσω με τη σειρά μου τον κρυπτόμενο ανώνυμο:

      Ποιοί παραβίαζαν τις προδιαγραφές του κατασκευαστή, ο οποίος έλεγε 'μην χρησιμοποιείτε την πέδη αέρα σε ταχύτητες άνω των 140 χλμ/ώρα, αλλά μόνο τη δυναμική πέδη';

      Υπάρχει και η παροιμία που λέει 'τα μεταξωτά βρακιά θέλουν κι επιδέξιους κώλους'.
      Το να κακομεταχειρίζεστε ένα μηχάνημα πέραν των προδιαγραφών του και μετά να ισχυρίζεστε ότι φταίει ο κατασκευαστής του αν βγάλει βλάβη είναι 'πέταγμα της μπάλας στην εξέδρα' και δεν τιμά τον κλάδο σας επαγγελματικά.

      Ν.Φ.

      Διαγραφή
    2. Κάπου το χάνεις .
      Δεν υπάρχει καμία οδηγία για αυτό που λές .

      Μην ακούτε ότι κυκλοφορεί και κυρίως μην το αναπαράγεται .
      Η αρβίλα πάει σύννεφο κ για τέτοια θέματα να είστε προσεκτικοί για το τι γράφεται.

      Διαγραφή
    3. Εγώ τα λέω;

      Τι γράφει στο http://mixanodigoiose.blogspot.gr/2011/12/blog-post_20.html?spref=fb

      (α, και το -αι αφορά τη παθητική φωνή, το -ε είναι για πληθυντικό)
      (και το 'αρβύλα' γράφεται με 'υ')

      Ν.Φ.

      Διαγραφή
    4. Νομίζουμε ότι η ειρωνεία περισσεύει στο σχόλιο σου.
      Όπως και η μη καλή γνώση της Ελληνικής . Τουλάχιστο της ανάγνωσης.

      Ξαναδιάβασε την ανάρτηση και πες μας που λέει ότι απαγορεύεται η χρήση της πέδης.

      Και διάβασε κυρίως πως ξεκινάει .
      (προσπαθώντας ....)
      Όταν δεν ξέρετε , να μην γράφετε ανακρίβειες.

      Διαγραφή
  5. Όπως αναφέρει το τελευταίο ποστ που αφορά το σπασμένους τροχούς , εγώ απλά θα ρωτήσω!!Πότε θα αλλαχτούν οι τροχοί λοιπόν?Και αν τίθεται θέμα επικινδυνότητας όπως αναφέρετε, γιατί δεν τις αποσύρουν ,μέχρι να αλλαχτούν τροχοί!ας βάλουν τις Adtranz! 1μισι χρόνο και ακόμα δεν έχουν αλλαχτεί τροχοί?Πότε περιμένουν?Πότε περιμένουν να επανέλθουν τα 160?
    Και πολύ έχει αργήσει το συγκεκριμένο θέμα!και οι επιβάτες δεν φταίνε σε τίποτα να παίρνουν το τρένο το οποίο μονίμως καθυστερεί!Ούτε ένα τρένο δεν φτάνει στην ώρα του!Και το 20 λεπτάκι είναι πλέον δεδομένο, μόνο από την ηλεκτράμαξα, χώρια την καθυστέρηση που τρώει και στο υπόλοιπο τμήμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δυστυχώς από εμάς τους εργαζόμενους είναι δύσκολο φίλε να πάρεις τέτοια απάντηση.Εμείς αυτό που κάνουμε είναι να τηρούμε με θρησκευτική ευλάβεια το όριο ταχύτητας των 140km ώστε να ταξιδεύουν σώοι οι επιβάτες,όπως και να γυρίζουμε και εμείς ζωντανοί στις οικογένειές μας, θεωρώντας δευτερευούσης σημασίας το εικοσάλεπτο ή το μισάωρο της καθυστέρησης, αφού άλλους δεν τους ενδιαφέρει καθόλου αυτό.Kύριο μέλημά τους είναι η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καιτο σώσαμε το κράτος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση!όμως με την καλύτερη των προθέσεων που διαθέτω, θα ήθελα να να πώ κάποια πράγματα!Εσείς καλά κάνετε και τηρείτε το όριο που σας έχει δοθεί!
    Το θέμα είναι όμως ότι αργεί πάρα πολύ να δοθεί λύση στο συγκεκριμένο θέμα!Εγώ δεν καταλαβαίνω, για ποιό λόγο δεν αλλάζουν τους τροχούς προκειμένου να επανέλθουν τα 160?
    Οι μηχανές αυτές είναι για 200 χλμ την ώρα, και είναι πολύ σύγχρονες, γιατί δεν μπαίνουν στη διαδικασία να αποκαταστήσουν το πρόβλημα!Η βραδυπορεία των 140 προσωπικά για μένα είναι μια κακιά λύση, που απλά παρατείνει το πρόβλημα!Εκ των πραγμάτων θα αναγκαστούν να αλλάξουν τροχούς όταν θα χρειαστεί να τρέχουν με 200 σε 3 χρόνια που θα ανοίξει η καινούργια γραμμή που θα κάνει 3 κ 30 Αθήνα-Θεσσαλονίκη!
    Θεωρώ ότι αφού δεν έχει λυθεί ακόμα το ζήτημα έπρεπε να εκτελείται το δρομολόγιο εξ ολοκλήρου με Adtranz που πιάνει την κανονική της ταχύτητα!
    Ξέρετε κάτι!Για τον περισσότερο κόσμο παίζει ρόλο ακόμα και το τέταρτο στην καθυστέρηση!Πόσο μάλλον όταν ξεπερνάει το μισάωρο!τις προάλλες το 61 έφτασε με μία ώρα καθυστέρηση και τα 20 λεπτά ήταν της Ηλεκτράμαξας!Τα υπόλοιπα ήταν στην υπόλοιπη διαδρομή!Το αποτέλεσμα? Ο κόσμος αναγκάστηκε να χρυσοπληρώσει ταξί γιατί έχασε το μετρό!
    Σαφώς λοιπόν και το 5 λεπτο παίζει ρόλο για το 99% των επιβατών!Δεν ενδιαφέρει κανέναν επιβάτη αν έχει πρόβλημα η χ,ψ Ηλεκτράμαξα και αν πρέπει να πηγαίνει με μειωμένη ταχύτητα!Οι περισσότεροι από τους επιβάτες ούτε που γνωρίζουν για τη βραδυπορεία !Είναι όμως υποχρεώση της εταιρίας να τηρεί το χρονοδιάγραμμα του δρομολογίου!Από την αρχή που παρουσιάστηκε το πρόβλημα έπρεπε να βάλει Adtranz, στη Θέση των ηλεκτραμαξών και όχι να βρεθεί η λύση του ποδαριού με τα 140 χλμ.. που έχει κρατήσει κιόλας 1μισι χρόνο και ποιος ξέρει πόσο θα κρατήσει ακόμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλε λυπάμαι που δεν μπορώ να λύσω τις όποιες απορίες σου από εδώ. Είναι πολύ δύσκολο. Θα έπρεπε να γράφω καμιά βδομάδα.Αρκέσου μόνο προς το παρόν στην ενημέρωση που σου έκανα και παραπάνω όσον αφορά το θέμα της ασφάλειας που είναι κύριο μέλημά μας και το οποίο επωμίζεται κατά εκατό τοις εκατό ο μηχανοδηγός.Είναι μια μεγάλη και πονεμένη ιστορία.Σε ευχαριστώ εκ των προτέρων για τη κατανόηση που θα δείξεις στη τόσο λίγη ενημέρωση από κάποιον που είναι πάνω στη ρόδα για 30 και πλέον χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή