Βρίθει υποσημειώσεων ο ισολογισμός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2012. Προκειμένου να παρουσιάσει κέρδη η εταιρεία, πιθανότατα ενόψει της επικείμενης αποκρατικοποίησης, ο ισολογισμός παρουσιάζει οριακά κέρδη, χωρίς ωστόσο να συνυπολογίζονται βασικές παράμετροι.
Του Φώτη Φωτεινού - metaforespress.gr
Έτσι, η TΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε πέρσι κέρδη 273 χιλιάδων ευρώ, δίχως όμως να έχει ελεγχθεί φορολογικά από την έναρξη της λειτουργίας της ως και το 2011! Παράλληλα, υπάρχουν δικαστικές απαιτήσεις, έναντι της εταιρείας, ύψους 31 εκατ. ευρώ, ενώ νεφελώδες είναι το τοπίο σχετικά με το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων και των υποχρεώσεων.
Σε σημαντικό βαθμό, αυτές έχουν να κάνουν με την εξέταση, από πλευράς της ΕΕ, τυχόν παράνομων κρατικών ενισχύσεων, μέσω (και) της διαγραφής χρεών.
Σύμφωνα με τον ισολογισμό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αρνητικά ιδία κεφάλαια 663 εκατ. και υποχρεώσεις 861 εκατ. Μέχρι σήμερα, το υπουργείο Μεταφορών δεν έχει γνωστοποιήσει εάν έχει κλείσει οριστικά, θετικά ή αρνητικά, ο φάκελος της έρευνας της ΕΕ, καθιστώντας την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ “ανοχύρωτη”.
Κατά 26,8% μειώθηκαν οι δαπάνες μισθοδοσίας
Πάντως, σε επίπεδο λειτουργικού αποτελέσματος, η εταιρεία πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο, εξαιτίας της μείωσης των δαπανών μισθοδοσίας. Μετά τις μετατάξεις του 2012 και το νέο “τσεκούρι” στους μισθούς, κατάφερε να συρρικνώσει τις δαπάνες προσωπικού κατά 26,8%, ήτοι στα 36,8 εκατ., έναντι 50 εκατ. το 2011.
Σε συνδυασμό με την πτώση των ενοικίων χρήσης τροχαίου υλικού και της συντήρησής του, η εταιρεία πέρασε σε λειτουργική κερδοφορία. Χαρακτηριστικό είναι ότι, σε σχέση με το 2009, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ “κούρεψε” το 40% των δρομολογίων της!
Παρήγορο στοιχείο αποτελεί η σύναψη συμφωνίας με το υπουργείο Μεταφορών για την κάλυψη των άγονων γραμμών έως του ποσού των 50 εκατ. ετησίως.
Επίσης, πέρσι καθιερώθηκαν σύγχρονα μέσα παρακολούθησης των στόχων της εταιρείας σε πραγματικό χρόνο, αυτοματοποιήθηκαν βασικές λειτουργίες και αναμορφώθηκε το κοστολογικό μοντέλο.
Ελπίδες τρέφει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όχι τόσο από τους επιβάτες, οι οποίοι γνωρίζουν πτωτική πορεία, αλλά από τα εμπορεύματα, έπειτα από την δρομολογούμενη συμφωνία με τις Cosco και HP. Στόχος είναι η διαδρομή Ελλάδα – Σκόπια – Σερβία – Ουγγαρία – Σλοβακία – Τσεχία, ήτοι 2.200 χιλιόμετρα, να διεξάγεται σε 5 ημέρες. Αν πάει καλά η συμφωνία, θα ακολουθήσουν αντίστοιχες, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις.
«Σήμερα, κανένα από τα TEUS του λιμανιού δεν μεταφέρεται με τρένο. Υπολογίζουμε ότι 3 εκατ. TEUS μεταφέρονται από την Ασία προς Πολωνία, Τσεχία, Αυστρία, Ουγγαρία και τις βαλκανικές χώρες. Πρέπει να χτυπήσουμε μερίδιο από την αγορά αυτή», επισήμανε πρόσφατα ο διευθύνοντας σύμβουλος Θ. Ζηλιασκόπουλος, στο 11ο διεθνές συνέδριο Διεθνούς Διαμεταφοράς και Logistics.
Βασικά οικονομικά μεγέθη ΤΡΑΙΝΟΣΕ
|
Σε εκατ. ευρώ
|
2012
|
2011
|
Έσοδα από εισιτήρια και εμπορεύματα
|
82,9
|
84,6
|
Δαπάνες προσωπικού
|
36,8
|
50,3
|
Συντήρηση τροχαίου υλικού
|
19,1
|
23,2
|
Ενοίκια τροχαίου υλικού
|
18,8
|
23,0
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου