Πληροφορίες θέλουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αναζητάει το τρένο με το οποίο θα εκτελείται το γρήγορο δρομολόγιο, παρά το γεγονός ότι το περασμένο φθινόπωρο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε φέρει στην Αθήνα το περίφημο «Ασημένιο Βέλος».
Σε αυτή τη φάση, ωστόσο, υπάρχουν συζητήσεις για το εάν τελικά το τρένο που θα δρομολογηθεί θα είναι το «Ασημένιο Βέλος» ή η ελληνική ηλεκτράμαξα της ΓΑΙΑΟΣΕ.
Εντός του Μαΐου αναμένεται να σφυρίξει το πρώτο γρήγορο δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, παρά το γεγονός ότι η ακριβής ημερομηνία αποτελεί ακόμη αντικείμενο διαφωνίας μεταξύ υπουργείου Υποδομών και ιταλικών σιδηροδρόμων. Τα έργα ηλεκτροκίνησης που απομένουν, προκειμένου να παραδοθεί όλο το δίκτυο του ΟΣΕ σε ηλεκτροκίνητη κυκλοφορία, βρίσκονται σε φάση ολοκλήρωσης και το επόμενο βήμα είναι το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό θα πραγματοποιηθεί τις 17 Απριλίου, ώστε εντός του μήνα να παραδοθεί στον ΟΣΕ το έργο από την ΕΡΓΟΣΕ. «Τα έργα έχουν ολοκληρωθεί και έχω ζητήσει από τις 20 του μήνα να δω τα πρώτα δρομολόγια να εκτελούνται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Μόλις φέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα τρένα, θα τρέξει το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη», δήλωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών Θάνος Βούρδας επιρρίπτοντας για μία ακόμη φορά την ευθύνη στους Ιταλούς.
Από την πλευρά της, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, διά στόματος του διευθύνοντος συμβούλου της Φιλίππου Τσαλίδη, είχε τονίσει προ ημερών ότι στις αρχές Μαΐου θα τρέξουν τα πρώτα γρήγορα δρομολόγια, διάρκειας λίγο περισσότερο από τέσσερις ώρες. Στην πλήρη έκτασή του το έργο της ηλεκτροδότησης της γραμμής θα είναι έτοιμο, όπως σημείωσε ο ίδιος, το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Τότε το δρομολόγιο θα διαρκεί τρεις ώρες μετατρέποντας πλέον το σιδηροδρομικό ταξίδι σε ανταγωνιστή ακόμη και των αεροπορικών ταξιδιών. Σημειώνεται μάλιστα ότι ένας από τους λόγους που η χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Ryanair επικαλέστηκε προκειμένου να δικαιολογήσει τη διακοπή του δρομολογίου της μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης ήταν το γεγονός ότι ξεκινά το σιδηροδρομικό γρήγορο δρομολόγιο, το οποίο θέτει εν αμφιβόλω τη βιωσιμότητα της αεροπορικής σύνδεσης.
Η διαμάχη ωστόσο μεταξύ των εμπλεκομένων, Δημοσίου (ΟΣΕ) και Ιταλών (ΤΡΑΙΝΟΣΕ) στην προκειμένη, καλά κρατεί, καθώς υπάρχουν διαφωνίες ως προς τον ορίζοντα ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Σημειώνεται ότι τα έργα αυτά είναι απαραίτητα για την πλήρη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης ώστε το δρομολόγιο να εκτελείται στον ελάχιστο χρόνο των τριών ωρών. Πληροφορίες θέλουν τα έργα να ολοκληρώνονται στα τέλη του έτους, οπότε και θα έχουν τελειώσει τα συνοδά έργα στο τμήμα Τιθορέα - Δομοκός που δεν επηρεάζουν την κυκλοφορία της γραμμής. Στην περίπτωση που τα έργα έχουν πράγματι ολοκληρωθεί στο τέλος του 2019, παραμένει απορίας άξιον γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταθέτει την έναρξη των δρομολογίων για τα μισά του 2020. Την ίδια στιγμή, πληροφορίες θέλουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αναζητεί το τρένο με το οποίο θα εκτελείται το γρήγορο δρομολόγιο παρά το γεγονός ότι το περασμένο φθινόπωρο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε φέρει στην Αθήνα το περίφημο Pendolino («Ασημένιο Βέλος»), το οποίο ήταν προγραμματισμένο να εκτελεί το δρομολόγιο. Σε αυτή τη φάση ωστόσο υπάρχουν συζητήσεις για το εάν τελικά το τρένο που θα δρομολογηθεί θα είναι το «Ασημένιο Βέλος» ή η ελληνική ηλεκτράμαξα της ΓΑΙΑΟΣΕ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ-www.kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου