Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 16 Απριλίου 2019

Κ. Γενιδούνιας : «Ασφαλιστικό ο επόμενος στόχος της ΠΕΠΕ- Η συμμετοχή των νέων μηχανοδηγών στις εκλογές, ενισχύει απόλυτα το Σωματείο μας»

Συναδέλφισες, συνάδελφοι
Κλείνοντας 1 χρόνο από την προηγούμενη εκλογική αναμέτρηση στο Σωματείο μας, όπου οι μηχανοδηγοί ενίσχυσαν σαφώς τις δυνάμεις της +ΣυνΕξέλιξης, οφείλω να εξηγήσω σε όλους και όλες τους στόχους μας για την επόμενη περίοδο και κυρίως γιατί
προτείναμε την προσφυγή σε εκλογές στις 22 και 23 Μαίου.
Ο τελευταίος χρόνος δράσης 
 αποτέλεσε το επιστέγασμα μιας προσπάθειας που ξεκίνησε από την βάση των μηχανοδηγών το 2015 με την δημιουργία της +ΣυνΕξέλιξης, μιας παράταξης πολυσυλλεκτικής, δημοκρατικής- συμμετοχικής σε όλες τις αποφάσεις της.
Η υπογραφή της νέας διετούς επιχειρησιακής ΣΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το Σωματείο μας, το κλαδικό μισθολόγιο με σαφείς αυξήσεις για όλους μας , η αποκατάσταση μισθολογικών αδικιών σε βάρος των παλαιοτέρων μηχανοδηγών που «τιμωρήθηκαν» από τα 2 ενιαία μισθολόγια (2011-2013),η ένταξη των νέων μηχανοδηγών με ΙΣΟΥΣ όρους  και χωρίς κανένα διαχωρισμό σε αυτό, δικαίωσε τις προσδοκίες όσων μας εμπιστεύτηκαν ως δύναμη που διαπραγματεύεται για το σύνολο και όχι για ομάδες συμφερόντων.
Ο νέος Κανονισμός Κίνησης και Κυκλοφορίας, με τις παράλληλες προβλέψεις για τον ρόλο του μηχανοδηγού στην νέα διετή ΣΣΕ και την αναβάθμιση του σε όλη την παραγωγική διαδικασία,  αλλά και οι ξεκάθαρες πλέον διατυπώσεις γύρω από την διαδικασία της κυκλοφορίας στον νέο ΓΚΚ, απέδειξαν και στον πλέον κακοπροαίρετο ότι όταν θέλουμε, ΜΠΟΡΟΥΜΕ να επιλύουμε ζητήματα που προκαλούσαν προστριβές δεκαετίες τώρα.
Ο Νόμος για τον μέγιστο ημερήσιο χρόνο μηχανοδήγησης από ένα μηχανοδηγό , αποτέλεσε ριζοσπαστική πρωτοβουλία και ιστορική επιτυχία για την ΠΕΠΕ, που προκάλεσε αίσθηση σε όλα τα Σωματεία που δραστηριοποιούνται στην ALE καθώς για πρώτη φορά νομοθετείτε θεσμικό πλαίσιο σε χώρα – μέλος της Ε.Ε. για την εργασία των μηχανοδηγών.(οι προβλέψεις που υπάρχουν είναι συνήθως μέσα από Συλλογικές Συμβάσεις).
Το αυτοδιοίκητο και η διαχείριση της εκπαιδευτικής διαδικασίας από πιστοποιημένους εκπαιδευτές  μηχανοδηγούς αποτελεί τεράστια επιτυχία αλλά και τεράστια πρόκληση, για όσους κλήθηκαν να φέρουν σε πέρας το εγχείρημα αυτό. Πετυχημένη εκπαιδευτική διαδικασία, σημαίνει και αυτοδύναμος κλάδος στο διηνεκές.

Αλλάξαμε την εικόνα αναβαθμίζοντας τον ρόλο της  ΠΕΠΕ
Η εικόνα της ηττημένης την περίοδο του Νόμου 3891/μεταταξεις,μικρής, εξαρτημένης από ανίερες συμμαχίες και προσωπικές συμφωνίες, φοβισμένης απέναντι στην δυναμική της  και απομονωμένη - εγκλωβισμένη στα εσωτερικά της ζητήματα, ΠΕΠΕ,  είναι μια μακρινή θλιβερή ανάμνηση και σήμερα το Σωματείο μας  κατά κοινή ομολογία αποτελεί έναν από τους καθοριστικούς συνομιλητές για τα δρώμενα στον σιδηρόδρομο και αναγνωρίζεται παντού για τον θεσμικό του ρόλο, τις πάντα αιτιολογημένες παρεμβάσεις του και τις θεσμικές τομές που έχει πετύχει τα τελευταία χρόνια.
Επόμενος στόχος μας είναι ξεκάθαρα το ασφαλιστικό και η ανατροπή των διατάξεων που "τιμώρησαν" μηχανοδηγούς το 2015 με το 3ο μνημόνιο και τις προβλέψεις του που ψηφίσθηκαν από τα 2/3 του Ελληνικού Κοινοβουλίου.
 Ο Νόμος Κατρούγκαλου αδίκησε έναν κλάδο εργαζομένων που ανήκει στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα χρόνια τώρα, καταδικάζοντας τους μηχανοδηγούς ακόμα και σε 42 και πλέον χρόνια ανελιπούς εργασίας!  Και φυσικά όλα αυτά σε συνέχεια προηγούμενων Νόμων που το 2008 και το 2012 είχαν αλλάξει και πάλι σε βάρος μας κειμενες ασφαλιστικές διατάξεις.

Οφείλουμε να μην ξεχνάμε ποτέ όμως, ότι ο Νόμος αυτός (Κατρούγκαλου) αποκατέστησε το μεγαλύτερο μέρος των συντάξεων των μηχανοδηγών, κάνοντας τες ανταποδοτικές των υψηλών εισφορών που κατέβαλαν χρόνια ενώ αποκατέστησε και το ύψος του εφάπαξ που λαμβάνουν όσοι συνταξιοδοτούνται. 
Το Σωματείο μας στήριξε με παρέμβαση του, μέσω του δικηγορικού γραφείου του κ. Παπαδημητρίου αλλά και παράσταση του στην πολιτική ηγεσία, την προσφυγή συνταξιούχου μηχανοδηγού που ΔΙΚΑΙΑ διεκδικεί επιπλέον ποσό στο εφάπαξ, υπόθεση  που όπως μαθαίνουμε βρίσκεται σε καλό δρόμο.
Το επόμενο διάστημα θα επιδιώξουμε συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εργασίας, που έχει αποδειχτεί ότι ακούει τα δίκαια αιτήματα εργαζομένων, για να αναδείξουμε και πάλι το θέμα της αδικίας του ασφαλιστικού ως προς τον χρόνο συνταξιοδότησης των μηχανοδηγών.  Αυτό αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα πλέον για εμάς και  οι μηχανοδηγοί γνωρίζουν ότι όταν μπαίνουμε σε μια μάχη θα  κάνουμε τα πάντα για να την κερδίσουμε.
 Άλλωστε η ΠΕΠΕ είναι το μοναδικό Σωματείο στον σιδηρόδρομο που στήριξε την προσφυγή του συναδέλφου Ζάρρα Γιώργου, τεχνίτη, ενάντια στις προβλέπεις του Νόμου Κατρούγκαλου για το ασφαλιστικό και τα χρόνια εργασίας.

Οι εκλογές και οι μάχες που έχουμε να δώσουμε

Όταν όμως δίνεις μάχες, οφείλεις να έχεις ως συνδικάτο την μέγιστη συσπείρωση και συμμετοχή των μελών σου σε αυτές. 
Είναι αδιαμφισβίτητο γεγονός ότι οι προτεινόμενες από την +ΣυνΕξέλιξη εκλογές, θα ενισχύσουν το Σωματείο αφού σε αυτές θα συμμετέχουν τα 70 και πλέον νέα μέλη που εγγράφηκαν τον τελευταίο χρόνο. 
Οι νέοι μηχανοδηγοί  θα αποκτήσουν θεσμική εκπροσώπηση, θα έχουν εκφράσει την άποψη τους και θα γίνουν κοινωνοί στην νέα σελίδα που καλείται να γράψει στην ιστορία της η ΠΕΠΕ. 
Αντίστοιχα οι μηχανοδηγοί της Rail Cargo με την συμμετοχή τους στις εκλογές θα δυναμώσουν το Σωματείο μας, ενώ θα έχουν και αυτοί με την σειρά τους την ευκαιρία να διεκδικήσουν την εκπροσώπηση τους σε αυτό. Η προσπάθεια για υπογραφή κλαδικής ΣΣΕ και επιχειρησιακής στην Rail Cargo, που θα εμποδίσει το μισθολογικό dumping θα ενισχυθεί σημαντικά μέσω των εκλογών,αυτό είναι ένα αυτονόητο συμπέρασμα.

Παράλληλα το Σωματείο μας θα εκπροσωπηθεί με ένα ΕΠΙΠΛΕΟΝ αντιπρόσωπο-μηχανοδηγό,  στο επερχόμενο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών καθώς έχει αυξήσει κατά 35% περίπου την πυκνότητα του, το ΜΟΝΑΔΙΚΟ που κατάφερε κάτι τέτοιο στον σιδηρόδορομο σε περίοδο απόλυτης κρίσης και ιδιωτικοποιήσεων! (σήμερα εκπροσωπούμε 280 και πλέον μηχανοδηγούς  & έτσι θα εκλεγούν 8 αντί για 7 αντιπρόσωποι).

Η προκήρυξη των εκλογών είναι  ηθικά επιβεβλημένη απέναντι στα νέα μέλη μας, καταστατικά ορθή, αλλά και απαραίτητη για τις νέες προκλήσεις που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. 
Μοναδική κερδισμένη από την εκλογική διαδικασία είναι η ΠΕΠΕ και δεν μπορώ πραγματικά να αντιληφθώ τις αντιδράσεις της παράταξης της ΣΥΠΕ (ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ) απέναντι στις δημοκρατικές διαδικασίες.
Φυσικά σε αυτές τις εκλογές θα κριθούμε και πάλι και εμείς ως παράταξη και ως φυσικά πρόσωπα, το έργο μας και όσα καταφέραμε τα 4 τελευταία χρόνια.
Αναγνωρίζοντας, πρώτος εγώ, καθώς καθημερινά βρίσκομαι στην παραγωγή, τα προβλήματα που υπάρχουν στην καθημερινότητα μας λόγω της μεγάλης έλλειψης μηχανοδηγών, θα καλέσουμε τους συναδέλφους να μας τιμήσουν και πάλι αξιολογώντας τις προθέσεις και τις πράξεις  της  +ΣυνΕξέλιξης, γύρω από τα πεδία της «ισονομίας στην κατανομή έργου και απολαβών», τον «προγραμματισμό εργασίας», την «δικαιοσύνη» και την ισότιμη μεταχείριση όλων, αλλά και σταθμίζοντας τις θεσμικές τομές που έχουμε πετύχει ως παράταξη τα τελευταία 4 χρόνια και αποτελούν παρακαταθήκη για τον κλάδο & το επάγγελμα για τις επόμενες δεκαετίες.

Είναι η ώρα της επιλογής και της ευθύνης για τους μηχανοδηγούς , η ώρα της συμμετοχής των νέων μηχανοδηγών και των μηχανοδηγών όλων των εταιρειών που συμμετέχουν στην ΠΕΠΕ και  που θα κληθούν πλέον να διαμορφώσουν ισότιμα το μέλλον τους, μέσα από το Σωματείο μας.
Σε μια περίοδο που το συνδικαλιστικό κίνημα γνωρίζει την απαξίωση (όλοι με λύπη παρακολουθούμε τα όσα συμβαίνουν σε αυτήν την ΓΣΕΕ), το Σωματείο των μηχανοδηγών ΕΝΙΣΧΥΕΙ την λειτουργία του!
 Η ΠΕΠΕ αλλάζει σελίδα, οι προκλήσεις της νέας εποχής (4Ο Σιδηροδρομικό πακέτο –άνοιγμα αγοράς στην Ελλάδα) είναι τεράστιες και εμείς πρέπει να τις διαμορφώνουμε ως ισότιμοι συνομιλητές, όπως έχουμε καταφέρει να κάνουμε τα τελευταία χρόνια.


Γενιδούνιας Κώστας 
Πρόεδρος ΠΕΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου