Ορατά πλέον είναι τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν απο την δεδομένη έλλειψη μηχανοδηγών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 2 χρόνια σχεδόν μετά την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, αυτή δεν έχει ενισχυθεί παρά
με 9 συναδέλφους (όσους δλδ επέστρεψαν απο τις μετατάξεις και τους συναδέλφους που μεταπήδησαν απο την ΣΤΑΣΥ) ενώ οι 68 νέοι μηχανοδηγοί -λόγω και της καθυστέρησης που υπήρξε στην έναρξη του 2ου σταδίου της εκπαίδευσης τους- θα μπορούν να αξιοποιηθούν σε μέρος της παραγωγής μετά το τέλος Ιουνίου.
Τα νούμερα μιλάμε απο μόνα τους
Το Σεπτέμβριο του 2017 όταν και ιδιωτικοποιήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε αυτήν απασχολούνταν περίπου 270 μηχανοδηγοί.Σήμερα με τους 9 που προαναφέραμε απασχολούνται περίπου 200, οι οποίοι καλούνται να εκτελέσουν τον ίδιο αριθμό, ίσως και περισσότερα δρομολόγια απο όσα εκτελούσε η εταιρεία το 2017.
Η διαχείριση ενός προβλήματος το διαιωνίζει και δεν αποτελεί λύση
Στα πλαίσια αυτού του προβλήματος και λόγω της μεγάλης έλλειψης μηχανοδηγών ιδιαίτερα στην Βόρεια Ελλάδα, λύσεις προσπαθούν να δοθούν με εθελοντικές επικουρίες, κυρίως απο το μηχανοστάσιο του ΜΑΙ.
Εθελοντές πλέον δεν υπήρχαν, με αποτέλεσμα αυτήν την εβδομάδα το Κεντρικό Μηχανοστάσιο να εκτελεί εφόλης το πρώτο εμπορικό.
Ωστόσο σε περίπτωση που παρουσιαστούν ενδιαφερόμενοι για επικουρία στο ΜΘ το εμπορικό θα επιστρέψει άμεσα σε συνάντηση.
Αυτονόητα μόλις ενταχθούν στην παραγωγή οι 68 νέοι συνάδελφοι, θα έχουμε και οριστική επιστροφή του στο ΜΘ.
Αυτονόητα μόλις ενταχθούν στην παραγωγή οι 68 νέοι συνάδελφοι, θα έχουμε και οριστική επιστροφή του στο ΜΘ.
Η διαχείριση όμως του προβλήματος της έλλειψης προσωπικού, με μικρές αλλαγές στα κυκλώματα εργασίας, δεν πρόκειται να δώσει λύσεις ουσιαστικές καθώς οι συνταξιοδοτήσεις θα συνεχιστούν.
Η μοναδική λύση είναι οι προσλήψεις.
Η καθυστέρηση της πρόσληψης των 20 επιλαχόντων απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δείχνει ότι μάλλον το πρόβλημα δεν έχει γίνει αντιληπτό και η υπομονή των μηχανοδηγών έχει πιθανότατα ερμηνευθεί με λάθος τρόπο.
Εντός της εβδομάδας το Σωματείο - ως οφείλει- θα θέσει με τον πλέον επίσημο τρόπο σε όλους τους φορείς το θέμα της έλλειψης προσωπικού, αυτό της μη ανάρτησης του προγραμματισμού των κανονικών αδειών στα μηχανοστάσια καθώς και της μη τήρησης συγκεκριμένων όρων της ΣΣΕ.
Όσον αφορά τα κυκλώματα εργασίας, όπως έχουμε πληροφορηθεί, έχει διαμηνυθεί σε όλες τις παρατάξεις ότι μπορούν να προσκομίσουν προτάσεις προς συζήτηση στην επικείμενη συνεδρίαση του ΔΣ την Παρασκευή.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου