Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή, 29 Δεκεμβρίου 2019

2019 η χρονιά που άλλαξε οριστικά σελίδα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος


Πολλοί συνάδελφοι επικοινώνησαν μαζί μας για να μας ρωτήσουν γιατί δεν "σηκώσαμε¨ την Κυριακάτικη στήλη με τα 

συμπεράσματα της εβδομάδας που πέρασε. 

Ο λόγος είναι ότι τις επόμενες ημέρες θα κάνουμε την ανασκόπηση της χρονιάς που πέρασε. 
Το 2019 ,έτος που συμπληρώθηκαν 150 χρόνια από την ίδρυση και λειτουργία των Ελληνικών Σιδηροδρόμων, ήταν αναμφίβολα η χρονιά που άλλαξε οριστικά σελίδα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος.
Μετά από δεκαετίες αναμονής και εξαγγελιών επί εξαγγελιών, ολοκληρώθηκε η διπλή σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης ΜΕ ηλεκτροκίνηση.
Τα σύγχρονα  σιδηροδρομικά γιοφύρια της Άρτας, η σήραγγα στο Καλλίδρομο και την Όθρυς δόθηκαν στην κυκλοφορία μετά από 20 και πλέον χρόνια αναμονής. 
Το δίκτυο ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ απέκτησε ηλεκτροκίνηση. 
Έργα που η Ελληνική Κοινωνία και οι σιδηροδρομικοί άκουγαν ότι ΘΑ ολοκληρώνονταν από το 1998 ή το 2004 ή το 2008 ή το 2012 ή το 2015 τελικά παραδόθηκαν την τελευταία 4 ετία. 
Μηχανές (Siemens) που είχαν αγοραστεί το 2000 άρχισαν να αξιοποιούνται πλήρως μετά απο 18 χρόνια.
Κοινή παραδοχή ακόμα και όσων αντιπολιτεύτηκαν σκληρά την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι σε 4 χρόνια ο σιδηρόδρομος άλλαξε εικόνα αναφορικά με την  κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής. 
Αυτό άλλωστε καταμαρτυρεί και η καθομολογούμενη αύξηση της επιβατικής κίνησης (πλέον του 50% στην γραμμή Αθήνα -Θεσσαλονίκη) τους τελευταίους 7  μήνες και μετά τον Μάιο που δόθηκε η διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση.
Μελανά σημεία, η μη ολοκλήρωση των συστημάτων τηλεδιοοίκησης και ασφάλειας κυκλοφορίας (ETCS) και η απαράδεκτη και κάκιστη κατάσταση της υποδομής μεταξύ Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης που έχει οδηγήσει στο κλείσιμο της γραμμής μεταξύ Δράμας - Αλεξανδρούπολης. 
Ένα ζήτημα που καλείτε να αντιμετωπίσει η σημερινή πολιτική ηγεσία αποτελεσματικά προκειμένου να αυξηθεί η χωρητικότητα του δικτύου, να αυξηθούν οι ταχύτητες αλλά και το επίπεδο ασφάλειας της κυκλοφορίας ενώ όλοι αναμένουν την ολοκλήρωση του project Sea2Sea που θα αλλάξει την σιδηροδρομική εικόνα στην Θράκη και τον Έβρο.  

Το 2019 δεν ξεχνάμε ακόμα ότι -εκτός από τα έργα υποδομής- 

  • Ψηφίστηκε ο Νόμος για τον μέγιστο χρόνο ημερήσιας μηχανοδήγησης απο 1 μηχανοδηγό, απο την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, Νομοθετική Πρωτοβουλία που χαιρέτισαν όλα τα συνδικάτα μηχανοδηγών στην Ευρώπη
  • Ψηφίστηκε ο Νέος Κανονισμός Κίνησης και Κυκλοφορίας, μετά από διάλογο με τα συνδικάτα.
  • Την άνοιξη του 2019,εκδόθηκε η πρώτη Ευρωπαϊκή Άδεια Μηχανοδηγού στην Ελλάδα από την ΡΑΣ
  • Εφαρμόστηκε ο Νόμος 3911 για την κτήση άδειας μηχανοδήγησης με εκπαιδευτές  αλλά και εξεταστές έμπειρους και πιστοποιημένους από την ΡΑΣ μηχανοδηγούς , ενώ χορηγήθηκαν και τα πιστοποιητικά τύπου Β σε 71 νέους μηχανοδηγούς από τις σιδηροδρομικές εταιρείες.
  • Έγιναν συνολικά 25 νέες προσλήψεις μηχανοδηγών στις 3 σιδηροδρομικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (13 στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, 6 στην Rail Cargo και 6 στην Pearl), συνολικά 110 νέες θέσεις εργασίας μηχανοδηγών έχουν δημιουργηθεί  τα τελευταία 2 χρόνια και μέχρι τον Ιούνιο του 2019 (οπότε ήταν και οι τελευταίες προσλήψεις). Σίγουρα θα απαιτηθούν περισσότερες όσο ο σιδηρόδρομος αναπτύσσεται. 
  • Εγκαινιάστηκε τον Μάιο, το νέο σιδηροδρομικό μουσείο στην Λεύκα 
  • Ο ΟΣΕ έγινε και πάλι δυνατός και  ανέκτησε τον έλεγχο στο Θριάσιο 
  • Πραγματοποιήθηκε η εντυπωσιακή γιορτή στο Μέγαρο Μουσικής για τα 150 χρόνια λειτουργίας των Ελληνικών Σιδηροδρόμων. 
  • Μεταταχθέντες συνέχισαν να επιστρέφουν μετά την ψήφιση του Νόμου από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Αναμένεται η έκδοση των ΦΕΚ όσων οι αιτήσεις εκκρεμούν από το περυσινό καλοκαίρι. 
  • Τα ΥΓΟΣ συνεχίζουν να χορηγούνται για την επιδότηση των άγονων γραμμών και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανέλαβε τα επόμενα 10 +5 χρόνια με απόφαση της Κυβέρνησης της ΝΔ. 
  • Ξεκίνησε η υπογειοποίηση της γραμμής προς Αθήνα απο τις 3 γέφυρες.

Φυσικά δεν ξεχνάμε ότι η γραμμή προς Αίγιο θα έπρεπε να είχε δοθεί προς χρήση αφού επιθεωρήθηκε τον Απρίλη και έκτοτε δεν έχουμε καμία ενημέρωση για την τύχη της καθώς και ότι ακόμα δεν έχει δοθεί η ηλεκτροκίνηση απο το Θριάσιο αλλά και ο υποσταθμός στην Ανθίλη. 
Όλοι αναγνωρίζουν το έργο που έγινε στον σιδηρόδρομο τα τελευταία 4 χρόνια.
Κανείς δεν ξεχνά την ιδιωτικοποίηση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και πρώην ΕΕΣΣΤΥ, συνέχεια της πολιτικής ένταξης τους στο ΤΑΙΠΕΔ το 2013. 
Κανείς δεν ξεχνά τον αγώνα των νόθων της ΠΟΣ,  ενάντια στην ολοκλήρωση των έργων υποδομής. 
Η .....σκόνη στο Καλλίδρομο θα τους συνοδεύει εσαεί ως ελάσσονες και μικρούς. 


Το στέκι της έλξης- Το blog των μηχανοδηγών 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου