Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στα Εργασιακά και στο περιβάλλον που θα κινηθεί το Σωματείο μας τον επόμενο χρόνο. Τους τελευταίους μήνες
ψηφίστηκαν 3 Νόμοι με επαχθείς όρους για το σύνολο των εργαζομένων της χώρας.
Η άρση της επεκτασιμότητας των Κλαδικών Συμβάσεων Εργασίας,η κατάργηση της Διαιτησίας, η υποβάθμιση του ΣΕΠΕ, τα τοπικά σύμφωνα εργασίας με όρους επαχθέστερους των κατώτερων αμοιβών της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και η κατάργηση του βάσιμου λόγου απόλυσης που είχε θεσπιστεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση, αποτελούν το νέο εργασιακό περιβάλλον στην χώρα μας.
Δυστυχώς τις τελευταίες μέρες είχαμε και με την με Νόμο μονομερή κατάργηση όρων ΣΣΕ σε μαζικούς χώρους εργασίας όπως είναι η ΟΣΥ (Οδηγοί Λεωφορείων)και η ΔΕΗ ενώ είχαμε δεκάδες απολύσεις στην Εθνική Τράπεζα και την Τράπεζα Πειραιώς ακόμα και εργαζόμενων που βρίσκονταν υπό την ΣΣΕ που είχε υπογράψει η ΟΤΟΕ (Ομοσπονδία Τραπεζοϋπαλλήλων) και για πρώτη φορά μετά το 1974. Απολύσεις που προήλθαν από την εξάλειψη της προστασίας των εργαζομένων σε εργολάβους όπως αυτή ψηφίστηκε πρόσφατα.
Επανήλθαν οι ομάδες προσώπων που μπορούν να υπογράφουν σύμφωνα εργασίας, ενώ η ηλεκτρονική ψηφοφορία για την απεργία, απειλεί συνταγματικά θεμελιωμένα δικαιώματα των εργαζομένων και θέτει σε κίνδυνο την συνοχή των συνδικάτων (απαξίωση συνελεύσεων κτλπ).
Κλείνοντας θα πρέπει να αναφερθούμε στο ότι και στο φορολογικό νομοσχέδιο για το 2020 καμία ελάφρυνση δεν προβλέπεται για τους εργαζόμενους στην χώρα μας και κυρίως για τα μεσαία εισοδήματα που είχαν υπερφοροληγηθεί την περίοδο των μνημονίων.
Αυτό είναι το περιβάλλον στο οποίο η ΠΕΠΕ θα δραστηριοποιηθεί το 2020 και όπως όλοι καταλαβαίνουν αυτό δεν έχει σχέση με ότι ίσχυε τα τελευταία 5 χρόνια, ιδιαίτερα γύρω απο τα εργασιακά.
Ασφαλιστικό
Συμμετοχή στον κοινωνικό διάλογο για άρση των αδικιών Νόμου Κατρούγκαλου (Χρόνια προυπηρεσίας- όριο ηλικίας).
Εφαρμογή της απόφασης για το εφάπαξ των μηχανοδηγών. (Επανυπολογισμός δευτερευουσών που κερδίσαμε την τελευταία 4ετία).
Ασφαλιστικό
Συμμετοχή στον κοινωνικό διάλογο για άρση των αδικιών Νόμου Κατρούγκαλου (Χρόνια προυπηρεσίας- όριο ηλικίας).
Εφαρμογή της απόφασης για το εφάπαξ των μηχανοδηγών. (Επανυπολογισμός δευτερευουσών που κερδίσαμε την τελευταία 4ετία).
Σιδηροδρομικά θέματα
Το Σωματείο μας σε συνεργασία με την ALE θα πρέπει να παρακολουθεί τις εξελίξεις και να συνεχίσει να συμμετέχει στον κοινωνικό διάλογο γύρω από το 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο και ιδιαίτερα την ενσωμάτωση των κοινοτικών οδηγιών στην Ελληνική Νομοθεσία. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στις πιστοποιήσεις τροχαίου υλικού ενώ η ΠΕΠΕ οφείλει να συνεχίσει να προβάλει ως αίτημα την ενίσχυση του ρόλου της ΡΑΣ σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα απασχολούνται χιλιάδες εργαζόμενοι και θα δραστηριοποιούνται στο μέλλον πολλές εταιρείες.
Επιχορηγήσεις ΥΔΥ (ΥΓΟΣ)
Η παράταξη μας χαιρέτισε την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με το Ελληνικό Δημόσιο για τα επόμενα 15 χρόνια, η υπογραφή της σύμβασης των ΥΓΟΣ θα γίνει τον Απρίλη του 2020, ωστόσο οφείλουμε να ενημερωθούμε για τις λεπτομέρειες της.
Τα 2.5 δις Ευρώ επενδύσεων θα πρέπει να διοχετευθούν στην Ελληνική Οικονομία, ενώ η συντήρηση του τροχαίου υλικού θα πρέπει να γίνεται στην χώρα μας και στην τεχνική βάση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θεωρούμε ΑΥΤΟΝΟΗΤΗ την παραμονή της πρόβλεψης για την προστασία των θέσεων εργασίας, και των ασφαλιστικών, εργασιακών, συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων των εργαζομένων στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ όσο αυτή επιδοτείται και όπως είχε διατυπωθεί στην Σύμβαση του 2015. Ακόμα πιο αυτονόητη την κάνει άλλωστε η πρόβλεψη για χιλιάδες προσλήψεις τα επόμενα χρόνια.
Μέσω των ΥΔΥ θα πρέπει να επιδοτηθεί η επαναλειτουργία του Δικτύου της Πελοποννήσου, αλλά και να παραμείνουν σε λειτουργία ΟΛΕΣ οι σημερινές γραμμές (Λαμία-Στυλίδα για παράδειγμα).
Εκπαίδευση
Χαιρετίζουμε την απόφαση του ΔΣ του Σωματείου μας, που ΟΜΟΦΩΝΑ στην συνεδρίαση της Πέμπτης 5 Δεκεμβρίου ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΕ ότι η Εκπαίδευση των μηχανοδηγών οφείλει να γίνετε από την Δημόσια Σιδηροδρομική Ακαδημία με πιστοποιημένους και απόλυτα έμπειρους-καταρτισμένους εκπαιδευτές - εξεταστές μηχανοδηγούς.
Είναι μια δικαίωση των θέσεων μας διαχρονικά. Η ΠΕΠΕ οφείλει να προστατέψει τον Δημόσιο χαρακτήρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας που θα πρέπει να γίνεται με τα υψηλότερα στάνταρ για ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς.
Ασφάλεια Κυκλοφορίας - Δίκτυο
Η ΠΕΠΕ συνεχίζει την διαχρονική της προσπάθεια για την ολοκλήρωση των έργων στον ΠΑΘΕ, για την λειτουργία φωτοσημάτων , τηλεδιοίκησης, ETCS.
Προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό της γραμμής Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολη - Δίκαια, στήριξη του project Sea2Sea που δημιουργεί τεράστια προοπτική για τον σιδηρόδρομο στην Θράκη, τον Έβρο και την Μακεδονία με την σύνδεση των λιμανιών Καβάλας και άλλων πόλεων με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Υποδομή - Εγκαταστάσεις
Αναβάθμιση και ανακαίνιση εγκαταστάσεων χώρων αναμονής μηχανοδηγών, όπως αυτή ξεκίνησε από το μηχανοστάσιο του ΜΑΙ . Αναβάθμιση υποδομής μηχανεργοστασίων.
Γενικός Κανονισμός Κίνησης και Κυκλοφορίας - Νόμοι
Διατήρηση των προβλέψεων μετά την τελευταία επικαιροποίηση του, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα.
Συνεχής επιμόρφωση των μηχανοδηγών σε όλες τις κανονιστικές διατάξεις και νέες τεχνολογίες
Νόμος για τις ώρες μηχανοδήγησης : Επέκταση του και για τις ώρες ξεκούρασης του μηχανοδηγού (14 ώρες απο τις 11 που προβλέπει η κείμενη Νομοθεσία).
Πρωτοβουλία για την Νομοθετική ρύθμιση ενάντια στην σύλληψη του μηχανοδηγού μετά από συμβάντα.
Προγράμματα Εργασίας
Τροποποίηση του τρέχοντος προγράμματος εργασίας που εφαρμόζεται με εναλλασσόμενη 7ήμερη, 6ημερη ή 5ήμερη βάρδια και ακανόνιστα ρεπό αντίστοιχα και μετατροπή αυτού σε εναλλασσόμενη 5ήμερη - 4ήμερη εργασία με 2ήμερα και τριήμερα κυλιόμενα ρεπό.
Οι ατομικές αιτήσεις για αναπαύσεις που δημιουργούν πρόβλημα στον μηνιαίο προγραμματισμό εργασίας, περιορίζονται στις απόλυτα δικαιολογημένες.
Δυνατότητα αμοιβαίων αλλαγών μεταξύ των μηχανοδηγών για αναπαύσεις ακόμα και σε βάρδιες (πχ πρωινά -βραδινά).
Μηνιαίος προγραμματισμός τουλάχιστο και όπως προβλέπει η εργατική Νομοθεσία και η ΣΣΕ.
Μείωση των συνεχόμενων νυχτερινών βαρδιών και διαμερισμό αυτών έτσι ώστε να εκτελούνται μόνο 2 συνεχόμενες νυχτερινές βάρδιες ανά εβδομάδα εργασίας, είτε στο πενθήμερο είτε στο 4ήμερο μεταξύ των ρεπό.
Σχεδιασμό προγραμμάτων που θα συνάδουν με την εταιρική κουλτούρα ενιαίας επιχείρησης, με γνώμονα την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων στα πλαίσια της ίσης μεταχείρισης και της εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας. Λαμβάνουμε υπόψη τις οδηγίες του ΕΛΙΝΑΕ. (Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας).
Θεσμικά
Κατοχύρωση εδρών στο νέο Οργανόγραμμα
Διατήρηση των ΜΕΚ
Προσλήψεις νέων μηχανοδηγών - Πρόβλεψη για τέκνα μηχανοδηγών
Στις επικείμενες απολογιστικές συνελεύσεις (Απρίλιος 2020) οι μηχανοδηγοί θα κληθούν να αποφασίσουν για την σχέση του Σωματείου μας με την ΠΟΣ (με κάλπη).
Συνεργασία με όμορα Σωματεία οδηγών μέσων σταθερής τροχιάς αλλά και με αυτά των σταθμαρχών.
Οικονομικά
Υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας από την ΠΕΠΕ σε συνεργασία με το επιχειρησιακό Σωματείο, με σαφείς αυξήσεις για ΟΛΟΥΣ τους εργαζόμενους στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Αναζήτηση τρόπου για την αλλαγή του υπολογισμού των δευτερευουσών απολαβών (χιλιομετρική αποζημίωση) προκειμένου αυτός να γίνει δικαιότερος για το σύνολο του προσωπικού. (Πχ μηχανοδηγός που εργάζεται τις ίδιες ώρες επί των χειριστηρίων σε δίκτυο με μικρές ταχύτητες, δεν μπορεί να λαμβάνει σημαντικά λιγότερα απο μηχανοδηγό που εργάζεται τις ίδιες ώρες σε δίκτυο υψηλών ταχυτήτων).
Προσπάθεια για την υπογραφή ΣΣΕ και μισθολογίου με αυξήσεις στις RailCargo και Pearl αλλά και στήριξη των μηχανοδηγών της ΣΤΑΣΥ στα αιτήματα τους για αναγνώριση της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματος.
Επιστροφή του ΜΟΔΑ για τους εκτός κυρίων καθηκόντων μηχανοδηγούς (Μέσος Όρος Δευτερευουσών Απολαβών ανά περιφέρεια, για όσους εργάζονται εκτός κυρίων καθηκόντων μετά από απόφαση της υγειονομικής επιτροπής).
Αναγνώριση Προϋπηρεσίας νέων μηχανοδηγών
Χιλιομετρική αποζημίωση (ή όποια τροποποίηση συμφωνηθεί για αυτήν) ΚΑΙ στους ΜΕΚ
Βελτίωση μισθολογικών κλιμακίων υπάρχουσας ΣΣΕ.
Πληρωμή εκπαιδευτικών επιδομάτων
Ιματισμός - Κινητά τηλέφωνα - Μεσα Ατομικής Προστασίας
Παροχή νέων ρούχων στους μηχανοδηγούς (μπουφάν,μπλούζες κτλπ) απο την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (προβλέπετε τον Απρίλη του 2020).
Μέσα Ατομικής Προστασίας σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΣΣΕ.
Μέσα Ατομικής Προστασίας σύμφωνα με τις προβλέψεις της ΣΣΕ.
Κινητά τηλέφωνα και στους νέους μηχανοδηγούς.
ΤΑΠΕΛ - Ταμείο Νεότητας
Ενίσχυση του ΤΑΠΕΛ όπως ομόφωνα αποφάσισε το ΔΣ και δημιουργία Ταμείου Νεότητας για τα παιδιά των μηχανοδηγών.
Το Ταμείο Νεότητας εφόσον συμφωνηθεί με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα αφορά την μηνιαία συμμετοχή της εταιρείας, σε ατομικό λογαριασμό κάθε τέκνου μηχανοδηγού (ή εργαζόμενου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς θα επιδιωχθεί συνεννόηση με την ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την δημιουργία), συμμετοχή της εταιρείας με σταθερό ποσοστό επί του μισθού ανειδίκευτου εργάτη καθώς και μηνιαία συμμετοχή κάθε εργαζόμενου ανάλογα με την οικονομική του δυνατότητα.
Θα συγκροτηθεί Επιτροπή Διαχείρισης των αποθεματικών του Ταμείου, με την συμμετοχή της εργοδοσίας και τα χρήματα που συγκεντρώνονται για το κάθε τέκνο μηχανοδηγού θα μπορούν να εκταμιευτούν με την ενηλικίωση του ή όταν αυτό παντρευτεί.
Πρόκειται για ένα όραμα για τις επόμενες γενιές μηχανοδηγών.
Σπίτι του μηχανοδηγού
Ένα ΜΕΓΑΛΟ ΟΡΑΜΑ.
Ένα ΜΕΓΑΛΟ ΟΡΑΜΑ.
Η ΠΕΠΕ ανακαινίζει άμεσα το γραφείο στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά αλλά και στο ΜΘ, έχοντας αποχωρήσει απο τα γραφεία της ΠΟΣ, ενώ στο μέλλον εξετάζει -στα πλαίσια των όσων έχει κάνει το SEMAF (Σωματείο Ισπανών Μηχανοδηγών), την αγορά ιδιόκτητου χώρου στο κέντρο της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αργότερα , όπου θα αποτελέσει το σπίτι του μηχανοδηγού και θα στεγάζονται όλες οι υπηρεσίες που θα παρέχει στα μέλη της η ΠΕΠΕ, εν ενεργεία και συνταξιούχους, ο ρόλος της οποίας μετά απο 54 χρόνια δράσεων, θα αναβαθμιστεί περαιτέρω τα επόμενα χρόνια.
ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ - ΙΣΧΥΡΟΙ ΜΗΧΑΝΟΔΗΓΟΙ
+ΣΥΝΕΞΕΛΙΞΗ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2019
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου