Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2019

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Η δεκαετία ανήκει στο τρένο

Σε νέα τροχιά μπαίνει ο ελληνικός σιδηρόδρομος τη δεκαετία που ξεκινά, με επενδύσεις σε υποδομές και νέα τρένα.

Πριν μερικές ημέρες υπογράφηκε μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, μνημόνιο συνεργασίας
που προβλέπει την αποκλειστική εκτέλεση επιβατικού έργου από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα επόμενα 10+5 χρόνια.

Ωστόσο, η σύμβαση που θα υπογραφεί σε μερικούς μήνες, βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο, καθώς θα πρέπει να καθοριστούν όλοι οι όροι της σύμβασης. Εκείνο που έχει γίνει γνωστό, είναι ότι το Ελληνικό Δημόσιο θα καταβάλει στην εταιρεία 750 εκατ. ευρώ (50 ετησίως), ενώ η εταιρεία στο διάστημα αυτό θα πρέπει να επενδύσει 2,5 δισ. ευρώ.
Μάλιστα, όπως είπε σήμερα ο καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όλα έγιναν βάσει της κείμενης ευρωπαϊκής νομοθεσίας, είχε γίνει κοινοποίηση της πρόθεσης ανάθεσης του επιβατικού έργου από το 2018 και δεν υπήρξε καμία προσφυγή από άλλη εταιρεία που θα επιθυμούσε να εμπλακεί.

Οι επενδύσεις ήδη ξεκίνησαν

Ας τα πάρουμε χρονικά όσα θα γίνουν. Πριν το φινάλε του 2019, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ήδη έχει προσλάβει προσωπικό (μηχανοδηγούς, συνοδούς), από τους 400 που θα προσληφθούν την πρώτη 5ετία. Μάλιστα, όλοι θα καλύπτονται από ενιαία συλλογική σύμβαση εργασίας, ακόμη και οι εργαζόμενοι της δεύτερης εταιρείας η οποία σήμερα συγχωνεύτηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Επίσης, η εταιρεία πρόκειται να επενδύσει 15 εκατ. ευρώ σε τεχνολογίες ΙΤ. Μάλιστα, έχει ξεκινήσει συζητήσεις με αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες, ώστε να συνάψει εμπορικές συμφωνίες και να παρουσιάσει εντός του 2020 ένα σύστημα Inter-Moden, για προσφορές και συνδυασμένες πωλήσεις εισιτηρίων, τρένου, αεροπλάνου, πλοίου, ώστε κάποιος ταξιδιώτης με ένα εισιτήριο να καλύπτεται για τις μετακινήσεις που θέλει να κάνει στην Ελλάδα. Κι ακόμη, ετοιμάζει ένα σύστημα αναβάθμισης της λειτουργίας και διαχείρισης της εταιρείας.
Παράλληλα, αναπτύσσει το δικό της application σύστημα ψυχαγωγίας (παρόμοιο με της αεροπορικής Aegean), ώστε ο ταξιδιώτης να μπορεί να διαβάζει βιβλία, εφημερίδες, να ακούει μουσική, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ενώ πρόκειται να διαθέτει ειδικούς χώρους εντός του τρένου, Meeting rooms, προκειμένου να καλύπτει τις ανάγκες επιχειρηματιών που θέλουν να ταξιδέψουν με τρένο και να κάνουν παράλληλα τη δουλειά τους.
Το σημαντικό νέο, είναι ότι από τις 15 Δεκεμβρίου θα μπουν σε λειτουργία δύο ακόμα δρομολόγια, τρεις φορές την εβδομάδα, ένα από Αθήνα και ένα από Θεσσαλονίκη, με μόνο μία στάση σε Λάρισα και Λιανοκλάδι, αντίστοιχα, κι αυτό για να είναι πιο γρήγορη η διαδρομή. Αυτά τα δρομολόγια – εξπρές, θα ενισχύσουν τα δύο γρήγορα (πρωί – βράδυ), που κάνουν 2 στάσεις, καθώς και τα υπόλοιπα τέσσερα δρομολόγια στο μεσοδιάστημα της ημέρας. Κι όλα αυτά, επειδή η πληρότητα αγγίζει υψηλό ποσοστό. Αξίζει να σημειωθεί ότι μέχρι στιγμής δωρεάν Wi-Fi προσφέρεται στις VIP θέσεις, όπως και κυλικείο με ζεστά γεύματα. Η εταιρεία σκέφτεται να επεκτείνει το δωρεάν ίντερνετ σε όλα τα βαγόνια, εφόσον υπάρξουν συμφωνίες με τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας, τη στιγμή που το 50% της διαδρομής είναι εκτός δικτύου.
Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι στα τέλη του 2020, θα έρθουν 5 τρένα ETR 470, πλήρως ανακατασκευασμένα, εντός και εκτός, με μηχανές που θα έχουν μηδενικά χιλιόμετρα (ολοκαίνουργιες), ενώ το 2022 θα έρθουν τα πρώτα υβριδικά τρένα, που θα λειτουργούν με την ίδια μηχανή σε ηλεκτροκίνητες και μη γραμμές. Πρακτικά, αν κάποιος από την Αθήνα θελήσει να πάει στο Αίγιο (θα παραδοθεί το τμήμα Κιάτο – Αίγιο στις αρχές Ιανουαρίου του 2020), δεν θα χρειαστεί να περιμένει στο Κιάτο ώστε να αλλάξει μηχανή από ηλεκτρική σε πετρελαιοκίνητη. Αν αυτά τα τρένα υπήρχαν τώρα, θα μπορούσε κάποιος να κάνει τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Βόλο ή Καλαμπάκα, με τον ίδιο συρμό. Τα υβριδικά τρένα, ιταλικής κατασκευής, μπήκαν στην παραγωγή φέτος, το 2019 και θα κυκλοφορήσουν αρχικά στην Ιταλία το 2021. Επίσης, στο τελευταίο μίλι θα κινούνται με μπαταρία, ώστε να είναι αθόρυβα στον αστικό ιστό!
Η νέα ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως είπε ο Φίλιππος Τσαλίδης, θα κάνει επενδύσεις και σε τροχαίο υλικό καθώς και σε υποδομές, αρχής γενομένης από το μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης στις αρχές του 2020 και λίγο αργότερα και στο μηχανοστάσιο της Αθήνας, προκειμένου να αναβαθμιστούν και να είναι έτοιμα να εξυπηρετήσουν τα νέα τρένα που θα έρθουν στα τέλη του 2020. Μάλιστα, τα μηχανοστάσια θα έχουν τη δυνατότητα να υποστηρίξουν τη συντήρηση και άλλων μέσων, όπως φορτηγά και λεωφορεία, που διαθέτουν πετρελαιοκινητήρες.
Κι ακόμη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα διεκδικήσει διαγωνισμούς συντήρησης, εφόσον γίνουν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, καθώς έχει άδεια για αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες.

Κινείται ταχύτερα ο ΟΣΕ, αλλά...

Κι ενώ πρόκειται να έχουμε ιδιωτικές επενδύσεις, ο ΟΣΕ βρίσκεται πίσω, όσον αφορά στη βελτίωση των σταθμών, που είναι επιεικώς σε απαράδεκτη κατάσταση, ενώ σύμφωνα με τον Φίλιππο Τσαλίδη, θα βοηθούσε η ιδιωτικοποίηση της συντήρησης της υποδομής. Ο ΟΣΕ, καλείται λοιπόν, θα κινηθεί ταχύτερα, σε κάθε επίπεδο, ακόμα και στην πιστοποίηση της υποδομής, για να μπορεί το τρένο να κινείται με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα 160 χλμ./ώρα που πηγαίνει τώρα. Τα νέα τρένα, μπορούν να κινηθούν με 200 χλμ./ώρα και με αναβάθμιση μπορούν να πι΄σουν τα 250 χλμ./ώρα.

Μας χρωστούν 62 εκατ...

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει λαμβάνειν 62 εκατ. ευρώ από το Ελληνικό Δημόσιο, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανταποκριθεί πλήρως στις υποχρεώσεις της. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2018 κατέγραψε ζημιές επειδή ενέταξε στον προϋπολογισμό “σκελετούς” του παρελθόντος, αγωγές που είχαν γίνει στο παρελθόν, ενώ το 2019 θα κλείσει ελαφρώς κερδοφόρα.

Πληγή οι ανοικτές μπάρες

Στον προαστιακό εξακολουθεί να υφίσταται το φαινόμενο με τις ανοικτές μπάρες (ευθύνη δημοσίου με πρόφαση τη μελέτη πυρασφάλειας), που σε συνδυασμό με τους ανύπαρκτους ελέγχους (ευθύνη της εταιρείας), η λαθρεπιβίβαση να φθάσει στα ύψη, με τεράστιες απώλειες εσόδων. Κατά συνέπεια, δεν μπορεί να εφαρμοστεί ένα κλειστό, διαλειτουργικό σύστημα εισιτηρίων.
Καταλήγοντας, ο Φίλιππος Τσαλίδης επισήμανε ότι προγραμματίζεται καμπάνια σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, για την ενημέρωση των πολιτών όσον αφορά τις αφύλακτες διαβάσεις, αξιοποιώντας και τις νέες τεχνολογίες, με ενημέρωση μέσω ραδιοφώνου ή και άλλων πηγών.

Σχετικά με τα τουριστικά τρένα, στόχος της εταιρείας είναι να ενισχυθούν.


Δημήτρης Μπαλής-www.huffingtonpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου