Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη, 22 Νοεμβρίου 2018

O Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου για την υπογειοποίηση στην Πάτρα

Μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού κ. Σπίρτζη στην Πάτρα, με τις οποίες, για λόγους προεκλογικούς προφανώς και για να βγει από "τα αριστερά" στον Δήμαρχο Πατρέων, αποδέχθηκε την κατασκευή ενός "φαραωνικού" έργου τέρατος μεταξύ Ρίου (!) και Αγ. Διονυσίου, μπορούμε να παρατηρήσουμε τα εξής:
Σε μια περιοχή που στο μεγαλύτερο μέρος της δεν ενοχλείται πραγματικά, μάλλον δε, θα εξυπηρετούνταν καλύτερα από την επίγεια, ή ελαφρώς ταπεινωμένη έστω γραμμή, θα κατασκευασθεί ένας υπόγειος διάδρομος διπλής γραμμής 6,5 χιλιομέτρων, στον οποίο, αν προσθέσουμε και την μελλοντική (πλέον) υπογειοποίηση της γραμμής από τον Άγιο Διονύσιο στον Άγιο Ανδρέα, θα ανέλθει σε 8 περίπου χιλιόμετρα. Όσο δηλαδή το βασικό τμήμα του κέντρου του μετρό της Θεσσαλονίκης, χωρίς όμως σταθμούς, ώστε έστω να λειτουργήσει σαν μετρό ή προαστιακός (βέβαια έτσι και αλλιώς, η Πάτρα, λόγω μεταφορικής ζήτησης δεν δικαιολογεί με τίποτα την κατασκευή μετρό, αφού και για την Θεσσαλονίκη με το ζόρι δικαιολογήθηκε η κατασκευή μετρό). Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το όλο έργο να εκτιναχθεί σε κόστος και να είναι αμφίβολος ο χρόνος ολοκλήρωσής του, ότι και αν λένε, η δε σύνδεση με τον νέο λιμένα άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί (προς το παρόν όλα τα χρήματα πάνε στο πρώτο τμήμα). Αυτό σημαίνει πολλά.

Για την Πάτρα, ότι χάνει τον επιτυχημένο Προαστιακό της και θα πνιγεί στα αυτοκίνητα, τουλάχιστον μέσα στον πολεοδομικό της ιστό, αφού μέχρι Ρίο δεν θα έχει υπόγειους σταθμούς, ούτε και διατήρηση ως επίγειας όπως σήμερα της μετρικής γραμμής του σημερινού προαστιακού, πάνω από την σήραγγα. Επίσης, το και βασικότερο ( στο οποίο θα έπρεπε να επικεντρωθούν οι Πατρινοί αν τους έκοβε το μυαλό, αν και μερικοί, κυρίως επιχειρηματίες, το λένε) για την ανάπτυξη της πόλης έργο, δηλαδή η σιδηροδρομική σύνδεση με τον νέο λιμένα και με την βιομηχανική ζώνη πηγαίνει για τις ελληνικές (όχι τις Ρωμαϊκές δυστυχώς ) Καλένδες (δηλαδή στις ανύπαρκτες), Συνειδητοποιούν οι Πατρινοί τι αυτό σημαίνει; (αναβολή αύξησης απασχόλησης, ανάπτυξης, κ.λ.π.). Και αυτό για μερικά πλουσιόσπιτα και εξοχικά στο Ρίο, στον Καστελόκαμπο κ.λ.π. που δεν διαμαρτυρήθηκαν για τις αρνητικές επιπτώσεις στην περιοχή από την κατασκευή του νέου "Αυτοκινητόδρομου" και του γιγαντιαίου κόμβου του Ρίου (εδώ πρόκειται για τα αυτοκίνητά μας βέβαια ! όχι για την ανάπτυξη). Όμως οι Πατρινοί τόσο καταλαβαίνουν, ας πρόσεχαν.
Όμως έχουν επιπτώσεις και σε ΑΛΛΟΥΣ οι επιλογές αυτές των κατοίκων και του κ. Δημάρχου. Έλλειψη κονδυλίων για άλλα έργα (οποιαδήποτε) που είναι απαραίτητα περισσότερο από μια αμφιβόλου αξίας επένδυση υπογειοποίησης, ακόμα και για τους ίδιους.
Όμως έχει επιπτώσεις και για την ΗΛΕΙΑ και την πόλη του ΠΥΡΓΟΥ. Διότι, αναβάλλει στο άγνωστο μέλλον την σύνδεση της περιοχής με μία σύγχρονη κανονικού εύρους γραμμή με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας και με τον νέο λιμένα της Πάτρας, αφού η επέκταση αυτή προϋποθέτει την άφιξη της γραμμής στον νέο λιμένα. Αυτό σημαίνει αποκλεισμό της περιοχής της Ηλείας. Ο νέος αυτοκινητόδρομος πολύ λίγο βοηθάει στην άρση της απομόνωσης οικονομικά, η δε επισκευή και επαναλειτουργία της παλιάς μετρικής γραμμής, αν και χρήσιμο έργο και με μικρό κόστος, δεν θα λύσει το αναπτυξιακό πρόβλημα της περιοχής, απλώς θα δώσει μία μικρή ανάσα, αφού θα περιορίζεται σε επιβατικό έργο και δεν θα συνδέεται με το νέο λιμάνι της Πάτρας, αλλά και λόγω διαφορετικού εύρους και με το σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, τώρα μάλιστα που επεκτείνεται στα Βαλκάνια και τον Δούναβη με την σιδηροδρομική "Εγνατία" της οποίας δρομολογείται η κατασκευή. Επίσης, αυτά όλα τα χρήματα που απορροφά το φαραωνικό αυτό έργο (τα πρόσθετα) αρκούσαν για την σύνδεση του νέου λιμένα και σε μεγάλο βαθμό, δηλαδή με επί πλέον λίγα σχετικά χρήματα, για την επέκταση της γραμμής μέχρι τον Πύργο.
Αυτήν την εγωιστική και ηλίθια απαίτηση των Πατρινών, στην οποία ενέδωσε δυστυχώς και ο Υπουργός, θα την "φάνε" οι Ηλείοι και δεν θα αντιδράσουν;
Αξίζει να σημειωθεί ότι προ καιρού, το Πολυτεχνείο της Ζυρίχης, σε συνεργασία με το Μετσόβιο και το Πολυτεχνείο της Πάτρας, σε μια μελέτη για τον ρόλο του σιδηροδρόμου στην Πάτρα και την πολεοδομική αναβάθμιση της πόλης, με την ονομασία "Code Patras", πρότεινε, κατά τα Ελβετικά πρότυπα, την επίγεια διέλευση του τραίνου στην πόλη και το δέσιμο της πόλης με τον σιδηρόδρομο. Μία μελέτη που "απογοήτευσε", τόσο τον Δήμαρχο, όσο και όσους στην Πάτρα πίστευαν ότι οι πλούσιοι Ελβετοί θα εισηγηθούν πλήρη υπογειοποίηση των γραμμών !

1 σχόλιο:

  1. ΟΙ ΓΡΑΦΙΚΟΙ ΧΟΜΠΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΣΧΕΤΟΙ ΑΠΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ, ΠΡΟΣΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΤ' ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΟΥΣ ΠΑΤΡΙΝΟΥΣ, ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΠΑΤΡΑΣ ΚΑΙ ΟΤΙ ΒΡΕΘΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΧΕΤΟΣΥΝΗ ΤΟΥΣ. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΕΝΑΣ ΔΡΟΜΟΣ, ΜΕ ΜΙΑ ΣΙΔ/ΚΗ ΓΡΑΜΜΗ??? ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ, ΟΙ ΔΗΘΕΝ ΦΙΛΟΙ ΤΟΥ ΚΑΙ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ. ΣΩΤ. ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή