Συνάδελφοι, συναδέλφισες
Στις 15 Νοέμβρη το Σωματείο μας υπέγραψε την 1η ΣΣΕ στην Ιστορία του, συνέχεια της συμφωνίας που υπεγράφη μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΠΕΠΕ το Δεκέμβρη του 2017. Η παράταξη μας τήρησε την δέσμευση
που ανέλαβε το 2015 , απέναντι σε ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς, δίνοντας μάχη και κατατάσσοντας τον κλάδο στην υψηλότερη μισθολογική βαθμίδα,δημιουργώντας μισθολόγιο για την έλξη μετά από δεκαετίες αναμονής, ενώ στην υπογραφείσα ΣΣΕ αναγνωρίζεται πραγματικά η ιδιαιτερότητα του επαγγέλματος μας. Με σαφείς αυξήσεις στις τακτικές αποδοχές (έως και 18% για ορισμένες περιπτώσεις, μεσοσταθμικά 9,7% για την έλξη στην διετία) των μηχανοδηγών, αυξήσεις στην χιλιομετρική αποζημίωση, bonus κάθε χρόνο, χωρίς ΚΑΝΕΝΑ διαχωρισμό νέων και παλαιών εργαζομένων και με την επιστροφή του υπολογισμού των δευτερευουσών βάση των διατάξεων της εργατικής Νομοθεσίας, που κατήργησε η Συγκυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου το 2013.
Παράλληλα μέσω της ΣΣΕ , αναβαθμίσαμε τον ρόλο μας στην κυκλοφορία, κατοχυρώσαμε την θέση των εκπαιδευτών και ελεγκτών (ΜΕΚ) , διατηρήσαμε το μηχανοστάσιο ως έδρα του μηχανοδηγού και διασφαλίσαμε το μέγιστο χρόνο για τις ώρες μηχανοδήγησης από ένα μηχανοδηγό (επιδίωξη μας είναι σύντομα αυτό να αποτελεί Εθνική Νομοθεσία). Επαναφέραμε την ιδιωτική ασφάλιση και κερδίσαμε την δωρεάν μετακίνηση στον ΟΑΣΑ (και ΟΑΣΘ να αποτελεί στόχο μας) για όλους τους μηχανοδηγούς, με τα κοινωνικά επιδόματα να παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με την προηγούμενη ΣΣΕ και παρά το ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιήθηκε.
Αποδείχθηκε περίτρανα ότι, όταν οι μηχανοδηγοί διαπραγματεύονται χωρίς δεσμεύσεις και αγκυλώσεις, μπορούν να καταφέρουν πολλά. Φυσικά, όλη η προσπάθεια έγινε σε συνεννόηση με την ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς η ισχύ βρίσκεται στην ένωση των εργαζομένων.
Στόχος η ΣΣΕ - μισθολόγιο μηχανοδηγού, να επεκταθεί σε όλες τις σιδηροδρομικές εταιρείες ως κλαδική.
Στόχος η ΣΣΕ - μισθολόγιο μηχανοδηγού, να επεκταθεί σε όλες τις σιδηροδρομικές εταιρείες ως κλαδική.
Πολύ σημαντικό σημείο της ΣΣΕ αποτελεί η ρητή δέσμευση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο άρθρο 6 για τον περιορισμό -εξάλειψη της υπερεργασίας και της υπερωριακής απασχόλησης.
Δέσμευση που μπορεί να υλοποιηθεί ΜΟΝΟ αν γίνουν οι απαραίτητες προσλήψεις, καθώς οι 68 νέοι συνάδελφοι που σήμερα εκπαιδεύονται στην Δημόσια Σιδηροδρομική Ακαδημία, δεν θα επαρκούν, μόλις πιστοποιηθούν, για να καλύψουν τις υφιστάμενες ανάγκες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, πόσο μάλλον την αναπτυξιακή της πορεία.
Επιβεβαιώνοντας την δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει η εταιρεία, λόγω της έλλειψης μηχανοδηγών, την Παρασκευή ανακοίνωσε αναστολή των κανονικών αδειών μέχρι το τέλους του χρόνου. Η εξέλιξη αυτή αποτελεί την επιβεβαίωση των όσων λέμε καιρό τώρα για την αναγκαιότητα ΑΜΕΣΩΝ νέων προσλήψεων, αρχικά τουλάχιστο 65-70 μηχανοδηγών.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οφείλει να απαντήσει άμεσα στο ποιες ακριβώς είναι οι ανάγκες σε αριθμό μηχανοδηγών ΣΗΜΕΡΑ και ποια η πρόβλεψη για τα επόμενα χρόνια που όλοι επιθυμούμε την ανάπτυξιακή πορεία της, σε ένα υγιές εργασιακό περιβάλλον.
ΑΝ η εταιρεία δεν κάνει άμεσα νέες προσλήψεις, είναι σοβαρός ο κίνδυνος, το κοντινό 2020 να μην μπορεί να ικανοποιήσει ούτε το σημερινό μεταφορικό έργο, ενώ σοβαρή απειλή αποτελεί, ο περιορισμός δραστηριοτήτων λόγω της ροής των συνταξιοδοτήσεων μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2019, οπότε και πιστοποιούνται οι νέοι μηχανοδηγοί. Είναι απόλυτα βέβαιο ότι η απόφαση για την κατάργηση των εφεδρειών σε όλη την Επικράτεια προκειμένου να βγεί το έργο, δεν αποτελεί βιώσιμη λύση καθώς δημιουργεί επιπλέον και σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία. Σημειώνουμε ότι, ανησυχία μας προκαλεί ότι με βάση τα σημερινά δεδομένα, οι νέοι συνάδελφοι δεν θα έχουν σχεδόν κανένα χρόνο προσαρμογής καθώς οι ανάγκες είναι τέτοιες που θα επιβάλουν την άμεση ένταξη τους στην παραγωγική διαδικασία με όσους κινδύνους κρύβει αυτή η επιλογή, στο δύσκολο Ελληνικό Δίκτυο, που ακόμα δεν έχει τα απαραίτητα μέσα προστασίας (ETCS), ούτε κάν σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση και που δεν προβλέπουμε να τα έχει μέχρι τουλάχιστο το 2020 (και βλέπουμε).
Η παράταξη μας, στο προσεχές ΔΣ της ΠΕΠΕ (σήμερα Τρίτη) θα προτείνει όλες εκείνες τις δράσεις που θα ωθήσουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να προχωρήσει σε άμεση προκήρυξη νέων προσλήψεων μηχανοδηγών.
Αν αυτό δεν συμβεί άμεσα (και σύμφωνα με τα όσα θα καταθέσουμε στο ΔΣ), είμαστε αναγκασμένοι να αντιδράσουμε δυναμικά καθώς το καθεστώς της υπερεργασίας ΔΕΝ μπορεί πλέον να συνεχιστεί.
Έχοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό κατά νου και προβλέποντας τις εξελίξεις, θα προτείνουμε –όπως ανακοινώθηκε ήδη- την σύναψη συνεργασίας με κορυφαία ερευνητικά ιδρύματα και θα απευθυνθούμε στους αρμόδιους φορείς του Υπουργείου Εργασίας για να μελετήσουμε και να επισημάνουμε σε ΟΛΕΣ τις κατευθύνσεις, τις επιπτώσεις της δεκαπενταετούς διαρκούς υπερεργασίας, στην υγεία των μηχανοδηγών.
Στόχος μας, το 2019 να αποτελεί έτος προσλήψεων μηχανοδηγών στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, για να δοθεί τέλος στην απαράδεκτη κατάσταση της τελευταίας δεκαπενταετίας που θέτει σε καίριο κίνδυνο την αναπτυξιακή του πορεία και θέτει εμπόδια στον στόχο να αποτελέσει ο σιδηρόδρομος κυρίαρχο μέσο της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας.
Χαιρετίζουμε την απόφαση όλων των εταιρειών για την πρόσληψη νέων μηχανοδηγών και την εκπαίδευση τους στην Δημόσια Σιδηροδρομική Ακαδημία, απόφαση που αποτελεί ΝΙΚΗ για το Σωματείο και την παράταξη μας, που ΔΕΝ ΕΠΕΤΡΕΨΕ στην Ελλάδα την εργασία συνταξιούχων. Είναι γνωστά σε όλους τα σχέδια που απεργάζονταν μέχρι το 2015, συγκεκριμένος κύκλος συμφερόντων – σε συνεργασία με τους Δούρειους Ίππους του κλάδου, που έφυγαν «ταπεινωμένοι» και νύχτα από τον σιδηρόδρομο – για την εργασία συνταξιούχων και την λειτουργία ιδιωτικών ΙΕΚ που θα μοίραζαν άδειες μηχανοδήγησης «με το κιλό», για να απαξιώσουν το επάγγελμα μας.
Τα σχέδια τους έμειναν στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας χάρη στην ΔΡΑΣΗ μας.
Η ΠΕΠΕ εκπροσωπεί πλέον μηχανοδηγούς από όλες τις εταιρείες και θα πρέπει το επόμενο διάστημα να επικεντρωθεί στην προσπάθεια για την δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων ΟΛΩΝ των μηχανοδηγών σε Εθνικό και Συλλογικό Επίπεδο.
Ο ρόλος του Σωματείου μας όντας πλέον πολυεπίπεδος, έχει αναβαθμιστεί σημαντικά και θα πρέπει να συμμετέχουμε ενεργά σε όλες τις συζητήσεις για το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς, που θα πρέπει να γίνει με σεβασμό στα εργασιακά δικαιώματα και έχοντας στόχο την αποφυγή του dumping που παρατηρήθηκε σε πολλές άλλες χώρες τα τελευταία χρόνια.Το 4ο σιδηροδρομικό πακέτο, δεν πρέπει να φοβίζει τους μηχανοδηγούς,καθώς αρκετές ευκαιρίες κρύβονται για τον κλάδο εντός των προβλέψεων του.
Η υπογραφή Κλαδικής Σύμβασης Εργασίας για τους μηχανοδηγούς είναι στόχος, πολύ δύσκολος, αλλά όχι ανέφικτος.
Άλλωστε τα τελευταία χρόνια η παράταξη μας, ΑΠΕΔΕΙΞΕ ότι δημιουργήθηκε για τα δύσκολα.
Αφήνουμε την μιζέρια στους εκπροσώπους του χτες,σε αυτούς που καταψηφίζουν ΣΣΕ με αυξήσεις όταν το 2012-2015 στήριζαν ΣΣΕ με σημαντικές απώλειες.
Εμείς ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ οφείλουμε να ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΜΕ και να σχεδιάσουμε την επόμενη μέρα.
Στο Συμβούλιο των Αντιπροσώπων τον προσεχή Δεκέμβρη η παράταξη μας θα παρουσιάσει το σχέδιο της για την κρίσιμη επόμενη τριετία.
Συμμετέχουμε στην 24 ωρη απεργία της ΓΣΕΕ με βασικό μας σύνθημα
«ΣΥΛΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΝΤΟΥ» και
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ !
+ΣυνΕξέλιξη – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2018
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου