Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου 2018

Πάτρα (και όχι μόνο) - Σημαντικά προβλήματα απο την έλλειψη μηχανοδηγών


Σημαντικά είναι τα προβλήματα απο την έλλειψη μηχανοδηγών, ιδιαίτερα όταν
προκύπτουν προβλήματα στην κυκλοφορία (Αμηχανίες κτλπ). Η κατάργηση όλων
των υπηρεσιών εφεδρείας απο τα περισσότερα μηχανοστάσια προκειμένου να εξυπηρετηθεί -με μεγάλη υπερεργασία- το υπάρχον έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έχει ως αποτέλεσμα όταν υπάρχουν προβλήματα να παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις, ενώ οι λύσεις δίνονται σε αυτές τις περιπτώσεις χάρη στην αυταπάρνηση και τον επαγγελματισμό του προσωπικού.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα συρμός που παρουσίασε βλάβη πρόσφατα στον Προαστιακό Πάτρας και ο μηχανοδηγός αναγκάστηκε να μεταβεί με ιδία μέσα στο μηχανοστάσιο (!!!) για να φέρει άλλο συρμό προκειμένου να αποσύρει την σύνθεση απο την κυκλοφορία! Και αυτό γιατί τους τελευταίους 6 μήνες έχουν καταργηθεί οι εφεδρείες στην Πάτρα ,λόγω της έλλειψης μηχανοδηγών.
Εφεδρείες που έχουν περικοπεί σε όλη την Επικράτεια.

Είναι η μεγαλύτερη απόδειξη για την τραγική κατάσταση που υπάρχει με την έλλειψη προσωπικού έλξης σε όλη την Επικράτεια, κατάσταση που δεν αναμένεται να βελτιωθεί μέχρι το Σεπτέμβριο του 2019 (όταν και θα είναι έτοιμοι οι 68 νέοι συνάδελφοι που εκπαιδεύονται στο ΚΕΚ).
Είναι βέβαιο όμως ότι και η ένταξη των 68 δεν θα δώσει- παρά μια μικρή ανάσα- στα προβλήματα που υπάρχουν καθώς ο αριθμός των μηχανοδηγών τον Σεπτέμβριο του 2019, θα είναι σημαντικά μικρότερος -λόγω των συνταξιοδοτήσεων-απο αυτόν που υπήρχε τον Σεπτέμβριο του 2017 όταν και εξαγοράστηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ!
Τι πρακτικά σημαίνει αυτό ; 
Την απόλυτη αναγκαιότητα για άμεσες και νέες προσλήψεις μηχανοδηγών που θα πρέπει αυτήν την φορά να γίνουν και με γεωγραφικά κριτήρια καθώς η κατάσταση στην Βόρεια Ελλάδα (αλλά και σε Πελοπόννησο) έχει ξεπεράσει προ πολλού τα όρια. Ενώ και οι μηχανοδηγοί που προσλήφθηκαν και θα ενισχύσουν το μηχανοστάσιο του Ρέντη, είναι βέβαιο ότι  δεν επαρκούν για την πλήρη κάλυψη του έργου σε Προαστιακό, εμπορικά και αρτηριακά τρένα,ιδιαίτερα αν αυτό αυξηθεί.
Την ίδια ώρα πολλές θέσεις και μάλιστα καίριας  ευθύνης (ιδιαίτερα των ΜΕΚ) μένουν κενές μετά τις τελευταίες  συνταξιοδοτήσεις μηχανοδηγών.
Οι επικείμενες συνταξιοδοτήσεις -μέχρι τέλος του 2018- δημιουργούν δυσεπίλυτα προβλήματα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ιδιαίτερα στην Βόρεια Ελλάδα και την Θράκη, αφού πλέον ούτε η αυταπάρνηση του προσωπικού επαρκεί, δεν βγαίνει να το πούμε εντελώς απλά,  ενώ και η εταιρεία οφείλει να τηρήσει τις δεσμεύσεις που πρόσφατα ανέλαβε για την εργασία των μηχανοδηγών.
Οι νέες προσλήψεις, θα πρέπει να γίνουν άμεσα και η εκπαίδευση της νέας σειράς νέων μηχανοδηγών να ξεκινήσει χτες, κυριολεκτούμε σε αυτό καθώς το 2019 είναι έτος αποχώρησης μιας ακόμα  μεγάλης μερίδας συναδέλφων.
Τυχόν δε αλλαγές στο ασφαλιστικό  είναι απολύτως βέβαιο ότι θα επιφέρουν μαζικές παραιτήσεις μηχανοδηγών. (αρκετοί αποχώρησαν το 2018 φοβούμενοι τις φήμες για μείωση των συντάξεων, εξέλιξη που όμως δεν επηρέαζε τον κλάδο αλλά κι ακυρώνεται στην πράξη).
Η ολοκλήρωση των έργων υποδομής που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως δικαιολογία για την καθυστέρηση των νέων προσλήψεων δεν είναι πειστική καθώς το ETCS δεν πρόκειται να είναι- όπως όλα δείχνουν- έτοιμο πριν τις αρχές του 2020 ,οπότε μέχρι τότε αναμένεται να έχει συνταξιοδοτηθεί μεγάλος αριθμός μηχανοδηγών (και θα πρέπει να έχει αναπληρωθεί).
Η επιβάρυνση του προσωπικού τους τελευταίους 18 μήνες είναι σημαντική καθώς έτρεξαν σημαντικά εκπαιδευτικά προγράμματα (ολοκλήρωση μαθητείας βοηθών, ευρωπαϊκή πιστοποίηση,γαλαρίες) και αυτήν την παράμετρο δεν πρέπει να την ξεχνά κανείς στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφού εμφανής είναι και η κόπωση στο προσωπικό.
Εκατοντάδες μέρες κανονικής άδειας δεν έχουν χορηγηθεί για το 2018 στους μηχανοδηγούς με υπαιτιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και λόγω της έλλειψης προσωπικού και έτσι η εταιρεία  θα αναγκαστεί (και όχι σε 6 δόσεις αυτήν την φορά) να τις πληρώσει με σημαντική προσαύξηση στους μηχανοδηγούς.
Εμείς θέλουμε να πιστεύουμε ότι η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει αντιληφθεί πλήρως το πρόβλημα και τις επόμενες μέρες  θα έχουμε εξελίξεις για την ενίσχυση του κλάδου έλξης, αφού και το Σωματείο μας κατά την υπογραφή της ΣΣΕ τόνισε πως απόλυτη προτεραιότητα τις επόμενες ημέρες είναι οι προσλήψεις!


Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου