Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

BIg deal Cosco - ΤΡΑΙΝΟΣΕ ;

Προβλέπεται ίδρυση θυγατρικής σε Βαλκανικές χώρες καθώς κ εταιρεία logistics που θα χρησιμοποιεί το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μπροστά στη μεγαλύτερη πρόκληση της ιστορίας της βρίσκεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς είναι ένα βήμα πριν από την ολοκλήρωση σημαντικής συμφωνίας με την Cosco η οποία θα δημιουργήσει νέα δεδομένα τόσο για την ίδια τη σιδηροδρομική εταιρεία όσο και για την ελληνική οικονομία.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την Cosco βρίσκονται σε προχωρημένες συζητήσεις
οι οποίες αναμένεται να «καρποφορήσουν» προς το τέλος Οκτωβρίου ώστε να δημιουργηθεί για πρώτη φορά στη χώρα μας μια εφοδιαστική αλυσίδα για μεταφορά εμπορευμάτων από το λιμάνι του Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη. Η συμφωνία αυτή αναμένεται να δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης της χώρας μας η οποία θα μετατραπεί σε «κόμβο» μεταφοράς εμπορευμάτων από τις Ασιατικές χώρες προς την Κεντρική Ευρώπη.

Η τελική έκβαση της συμφωνίας εξαρτάται από την επίσκεψη των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται η Cosco οι οποίες μέσα στον Οκτώβριο θα επισκεφτούν την Ελλάδα προκειμένου να ενημερωθούν για τον τρόπο μεταφοράς των εμπορευμάτων τους μέσω σιδηροδρομικών δικτύων που θα μειώσει τον χρόνο μεταφοράς από τη χώρα μας στην Κεντρική Ευρώπη κατά περίπου οκτώ μέρες!
Διαπραγματεύσεις
Εδώ και περίπου έξι μήνες η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι εκπρόσωποι της Cosco έχουν προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις για την μεταφορά των κοντέινερς που φτάνουν στο λιμάνι του Πειραιά και τα οποία πρέπει να διοχετευτούν στην Κεντρική Ευρώπη. Καταρχήν για την υπογραφή της συμφωνίας θα απαιτηθεί η σύσταση μιας νέας εταιρείας θυγατρικής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για logistics και η οποία δεν θα προσλάβει μηχανοδηγούς αλλά θα χρησιμοποιεί τους εργαζόμενους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η νέα εταιρεία θα υπογράψει συμβόλαια με ανταποδοτικές ρήτρες που θα καλείται να πληρώνει σε περίπτωση που η μεταφορά των προϊόντων δεν πραγματοποιείται εγκαίρως, ενώ θα μπορεί να ελέγχεται το κόστος της και τα κέρδη της από τις εταιρείες με τις οποίες θα υπογράψει συμφωνία μεταφοράς. Ήδη για την υλοποίηση των μεταφορών αυτών ο ΟΣΕ έχει 50 ολοκαίνουργια βαγόνια τα οποία βρίσκονταν «παρκαρισμένα» σε διάφορα αμαξοστάσια. Η διαδρομή θα γίνεται ως εξής:
1. Από το λιμάνι του Πειραιά τα εμπορεύματα θα μεταφέρονται μέχρι το Θριάσιο Πεδίο με φορτηγά μέχρι να παραδοθεί η σιδηροδρομική σύνδεση με το Ικόνιο.
2. Μετά θα φεύγουν με τρένο και θα φτάνουν μέσω Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Ειδομένης στην Ειδομένη.
3. Από κει θα περνούν στα Σκόπια, στη Σερβία, την Ουγγαρία, την Αυστρία και την Τσεχία.
Πρόκειται για μια διαδρομή η οποία θα ολοκληρώνεται μέσα σε περίπου τέσσερις ημέρες όταν οι εναλλακτικές διαδρομές απαιτούν σήμερα 12 ολόκληρες ημέρες για να φτάσουν τα εμπορεύματα στην Τσεχία.
Τι θα αποκομίσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Τον υπερδιπλασιασμό των εσόδων της από εμπορευματικές μεταφορές θα επιφέρει η υπογραφή της παραπάνω συμφωνίας η οποία αποτελεί μονόδρομο ώστε η εταιρεία να συνεχίσει να υλοποιεί εμπορευματικές μεταφορές.
Σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει από τις εμπορευματικές μεταφορές κύκλο εργασιών που φτάνει τα 24 εκατ. ευρώ. αν η συμφωνία προβλέπει τη μεταφορά ενός ή δύο τρένων την ημέρα προς την Κεντρική Ευρώπη αυτό θα οδηγούσε άμεσα σε διπλασιασμό του τζίρου της. Αν υπολογίσει κανείς ότι η δυναμικότητα του λιμανιού είναι 20 έως 40 τρένα την ημέρα ακόμα και αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετέφερε δέκα τρένα καθημερινά τότε ο τζίρος ετησίως θα ξεπερνούσε τα 100 εκατ. ευρώ.
Δεν είναι τυχαίο ότι από μελέτες της διοίκησης της εταιρείας προκύπτει ότι αν η συμφωνία αναπτυχθεί τότε θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1.000 θέσεις εργασίας. Σήμερα η μεταφορά αυτών των εμπορευμάτων γίνεται μέσω δύο διαδρόμων οι οποίοι απαιτούν μετεκφόρτωση σε πλοία.
Η πρώτη συνεχίζει μέσω Γιβραλτάρ, Αμβούργου και μετά με τρένο μέσω των γερμανικών σιδηροδρόμων. Η διαδρομή από τον Πειραιά μέχρι την Τσεχία απαιτεί δώδεκα ημέρες.
Η δεύτερη διαδρομή πάει με μικρότερα πλοία στο λιμάνι του Κόπερ στη Σλοβενία και μετά πάλι μέσω σιδηροδρομικού δικτύου. Και αυτή η διαδρομή απαιτεί δώδεκα μέρες για να ολοκληρωθεί ενώ αρνητικό είναι το γεγονός ότι το λιμάνι του Κόπερ δεν μπορεί να υποδεχθεί μεγάλα πλοία αλλά μέχρι 14.000 τόνους, γεγονός που απαιτεί την μετεκφόρτωση σε μικρότερα πλοία.
Οι ανταγωνιστές
Σε περίπτωση που ναυαγήσει η συμφωνία τουλάχιστον τρεις ανταγωνιστικές εταιρείες προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορούν να συνεργαστούν με την Cosco ώστε να δημιουργήσουν αυτό τον νέο «διάδρομο» εμπορευμάτων προς την Κεντρική Ευρώπη.
Οι Σλοβένοι, οι Ρουμάνοι αλλά και οι Γερμανοί μπορούν να πάρουν πιστοποίηση για τα τρένα τους και να κινηθούν άνετα πάνω στις ράγες του ΟΣΕ μιας και το νομοθετικό μας πλαίσιο προβλέπει τη χρήση των γραμμών του ΟΣΕ και από άλλες εταιρείες. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα είχε ως αποτέλεσμα ακόμα και τον «αποκλεισμό» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις εμπορευματικές μεταφορές, κάτι που θα μπορούσε να οδηγήσει ακόμα και σε λουκέτο την εταιρεία.
Ιδιωτικοποίηση
Η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έχει ξεκινήσει η κυβέρνηση μπορεί να συνδυαστεί με τη συμφωνία και μάλιστα να γίνει ιδιαίτερα ελκυστική για διεθνείς οργανισμούς ή άλλες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις μεταφορές εμπορευμάτων. Η συμφωνία αυτή όμως δίνει και μία ακόμα εναλλακτική λύση που είναι η ιδιωτικοποίηση μόνο της εμπορευματικής δραστηριότητας και μάλιστα χωρίς assets. Δηλαδή να εκχωρηθεί σε ένα κονσόρτσιουμ ιδιωτών (ίσως μεγάλων πελατών ή εν δυνάμει πελατών) η αποκλειστική χρήση της σιδηροδρομικής εμπορευματικής μεταφοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και των logistics, παραμένοντας η έλξη στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ζηλιασκόπουλος Θανάσης, Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Στρατηγική συμφωνία
«Η συμφωνία που μελετάμε εδώ και μήνες είναι στρατηγικής σημασίας για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και μπορεί να δώσει τη δυναμική αναπτυξιακή ώθηση που απαιτείται για να καθιερώσει την εταιρεία ως απαραίτητο συνδετικό κρίκο στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Πρέπει όμως να τονίσω ότι αν η συμφωνία αυτή δεν υλοποιηθεί, οι εμπορευματικές μεταφορές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορούν να διατηρηθούν στα σημερινά επίπεδα και μπορεί να εκμηδενιστούν, ιδίως εάν οι ανταγωνιστικές σιδηροδρομικές εταιρείες υλοποιήσουν τη συμφωνία που σχεδιάσαμε χρησιμοποιώντας το ελληνικό δίκτυο αλλά με δικά τους τρένα και μηχανοδηγούς. Τότε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα χάσει ακόμα και αυτές τις εμπορευματικές μεταφορές που εκτελεί σήμερα».
Τι χρειάζεται ο Πειραιάς
Για να γίνει ο Πειραιάς ανταγωνιστικός χερσαίος διαμετακομιστικός κόμβος είναι αναγκαία τα παρακάτω:
1. Άμεση ανάταξη της τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης και φωτοσήμανσης σε όλο το δίκτυο του ΟΣΕ και λήψη μέτρων ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη λειτουργία του.
2. Ανάταξη της ηλεκτροκίνησης μέχρι την Τιθορέα και επίσπευση των έργων στον ορεινό όγκο Τιθορέας-Δομοκού.
3. Επέκταση της λειτουργίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο δίκτυο των Σκοπίων και Σερβίας, ώστε να διασφαλιστεί η αξιοπιστία του transit time μέχρι τουλάχιστον την Ουγγαρία.

www.imerisia.gr - Μαρία Μόσχου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου