Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο, 8 Σεπτεμβρίου 2012

Σχέδιο για τουριστικό τρένο στον Μοριά

Αυτό το ταξίδι δεν είχε την πίεση του χρόνου. Το πρώτο σφύριγμα ακούστηκε πρωί στον Πύργο Ηλείας. Οι ντιζελάμαξες έσυραν τα βαγόνια ώς την αρκαδική γη, ξαπόστασαν σε ορεινά χωριά και πέρασαν από σταθμούς που απογύμνωσαν οι πλιατσικολόγοι. Σίγησαν νύχτα, στην Κόρινθο. Επειτα από σχεδόν δύο χρόνια αδράνειας, η σιδηροδρομική γραμμή V στην Πελοπόννησο επαναλειτούργησε σε ένα ταξίδι-προσομοίωση πιθανής τουριστικής αξιοποίησής της.

Ηταν Ιανουάριος του 2011 όταν ο ΟΣΕ στο πλαίσιο περικοπών ανέστειλε τη λειτουργία του μετρικού δικτύου στην Πελοπόννησο. Μετά ξεκίνησαν οι λεηλασίες. Πρώτα κλάπηκαν μπαταρίες από τα συστήματα φύλαξης των ισόπεδων διαβάσεων. Σειρά είχαν οι σιδηροτροχιές, τα καλώδια και οι πόρτες των συρμών. Ξεχασμένο στα χωράφια το προς εκποίηση τροχαίο υλικό, ήταν εύκολη λεία για τους θηρευτές μετάλλου. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε επιχειρήσει πριν από λίγο καιρό να κινήσει υπηρεσιακή αμαξοστοιχία σε κάποια κομμάτια της διαδρομής, τα αγριόχορτα όμως που είχαν ζώσει τις ράγες δεν το επέτρεψαν. Τον περασμένο Σεπτέμβρη, εκπρόσωποι εταιρείας που ειδικεύεται στη λειτουργία εγκαταλειμμένων δικτύων στη Γερμανία βρέθηκαν στην Καλαμάτα και παρουσίασαν προτάσεις αξιοποίησης. Ωσπου το Σάββατο, αφού καθαρίστηκε το μεγαλύτερο κομμάτι του δικτύου από ιδιώτη εργολάβο, μια αμαξοστοιχία περπάτησε ξανά στις ράγες.
Ηταν μια θεματική εκδρομή στο πλαίσιο προσπάθειας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για δημιουργία τουριστικών σιδηροδρομικών διαδρομών. Αντίστοιχα δίκτυα λειτουργούν σήμερα στα Καλάβρυτα (ένα από τα έξι πιο διάσημα τρένα του κόσμου μαζί με τις γραμμές στο Ρίο Γκράντε, στη Γη του Πυρός, στην Ινδία, στην Ερυθραία και στην Ελβετία), στο Πήλιο και στη διαδρομή Κατάκολο - αρχαία Ολυμπία όπου επιβιβάζονται κυρίως ταξιδιώτες κρουαζιερόπλοιων. Το εκδρομικό τρενάκι του Πηλίου, γνωστό και ως «Μουντζούρης», λειτουργεί από το Πάσχα μέχρι τον Οκτώβρη. Κινείται με 20 χλμ. την ώρα και οι υπεύθυνοι αναφέρουν ότι υπάρχει σχετική πληρότητα στα δρομολόγιά του. Ο τουριστικός σιδηρόδρομος πρωτοεμφανίστηκε τη δεκαετία του '50 στις ΗΠΑ από πρωτοβουλίες φίλων των τρένων που ήθελαν να διασώσουν μη εμπορικές γραμμές. Σήμερα είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος στην Ευρώπη.

ΓΡΑΜΜΗ V. Το ταξίδι στον Μοριά ξεκίνησε από τον Πύργο, πάτησε πάνω σε γεφύρια και πέρασε από τη λίμνη Καϊάφα, τον Ισαρη, το Παρθένι, τον Αχλαδόκαμπο. Χρησιμοποιήθηκαν δύο μηχανές (η μία είχε ανακαινιστεί πριν από τρία χρόνια αλλά δεν είχε κινηθεί ξανά) και δύο βαγόνια. Οι 56 επιβάτες ήταν στην πλειονότητά τους μέλη του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου Αθήνας.
Ο Στρατής Σταυρουλάκης ήταν ένας από αυτούς. «Νιώσαμε μεγάλη ικανοποίηση που λειτούργησε η γραμμή. Σε χώρες όπως η Ελβετία και η Γερμανία ο σιδηροδρομικός τουρισμός είναι διαδεδομένος και πρέπει και εμείς να τον αναδείξουμε», λέει.
Αν και αυτό ήταν το πρώτο ταξίδι στη γραμμή V μέσα σε δύο χρόνια, οι Φίλοι του Σιδηροδρόμου εδώ και μήνες διασχίζουν μέρη της με ποδηλατοδρεζίνες (σιδηροδρομικά ποδήλατα). Πέρα από τη βόλτα τους είναι και άτυποι φύλακες του δικτύου. Επιτηρούν για κλοπές και στρεβλώσεις και επικοινωνούν με τους αρμοδίους.

www.tanea.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου