Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012

Πάτρα: Μελετούν την επέκταση του Προαστιακού σε Βραχναίικα και Καμίνια - Μεταφέρει καθημερινά 4.000 επιβάτες - Πρόταση για τρεις νέες γραμμές

Τρεις προτάσεις για την επέκταση του Προαστιακού σιδηροδρόμου στην Πάτρα, ανακοίνωσε από το βήμα του πολυσυνεδρίου Forum Ανάπτυξης 2012- 15ο Money Show Πάτρας ο Μηχανικός του ΟΣΕ- Project Manager, Χρήστος Οικονόμου στο πλαίσιο της εκδήλωσης του Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου.

Όπως είπε, ο κ. Οικονόμου, εξετάζεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η βιωσιμότητα της επέκτασης του Προαστιακού προς τα
Καμίνια, και θα πρέπει να συζητηθεί στο μέλλον η δημιουργία τριών νέων γραμμών, προς το νέο λιμάνι της Πάτρας, τη ΒΙ.ΠΕ. και το Αεροδρόμιο του Αράξου.
Στην παρούσα φάση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διερευνά τη βιωσιμότητα της επέκτασης του Προαστιακού προς τις νότιες πλευρές της Πάτρας, μετά την επιτυχή λειτουργία του στο υφιστάμενο τμήμα, καθώς το τρένο εξυπηρετεί καθημερινά 4.000 άτομα.
«Η δική μου πρόταση είναι να φθάσει το τρένο έως τα Αραχωβίτικα μέσω τα υφιστάμενης Χάραξης με κατασκευή γραμμής μικτού εύρους με αναβάθμιση των στάσεων (τοποθέτηση στεγάστρων, πινάκων αναγγελιών δρομολογίων φωτισμό κλπ), ενώ απαιτείται νέα γραμμή εντός του νέου λιμανιού, από την Παπαφλέσσα και εντός της λιμενικής ζώνης έως το Γλαύκο, και σύμφωνα με προσωπικές μελέτες που έχω συντάξει για όλες τις πιο πάνω προτάσεις μου το κόστος θα κυμανθεί στα 4εκατ. ευρώ. Επίσης μοχλός ανάπτυξης θα είναι και η επέκταση του τρένου προς τη ΒΙ.ΠΕ και τον Άραξο.
Για τη ΒΙ.ΠΕ. μπορεί να γίνει υπό προϋποθέσεις νέα γραμμή από τον Πείρο και προς τον Άραξο από τον οικισμό Μποντέικα », ανέφερε ο κ. Οικονόμου, επισημαίνοντας παράλληλα την επιτακτική ανάγκη αξιοποίησης της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής από τον Πύργο έως το Διακοπτό, η οποία σήμερα είναι υπό αναστολή κυκλοφορίας ενώ δεν λείπουν και τα συμβάντα κλοπών σιδηροδρομικού υλικού. Σήμερα δεν λειτουργεί καμία αυτόματη ισόπεδη διάβαση πλην του υπό κυκλοφορίας τμήματος γραμμής γιατί έχουν κλαπεί τα καλώδια, ενώ όπως είπε χαρακτηριστικά "αντιμετωπίσαμε και το εξής τραγελαφικό. Όπου οι γραμμές ενοχλούσαν την κατασκευή του δρόμου (σ.σ. ΝΕΟ ΠΑΤΡΩΝ-ΑΘΗΝΩΝ) ξηλώθηκαν…"
Τέλος ο κ. Οικονόμου αναφέρθηκε και στο επίμαχο έργο της υπογειοποίησης του τρένου στην Πάτρα, λέγοντας ότι κατά την προσωπική του άποψη θα μπορούσε να γίνει μία υπέργεια γραμμή με πολύ λιγότερο κόστος και σε λιγότερο χρόνο χωρίς να διακοπεί για καιρό η λειτουργία του προαστιακού.
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΤΡΕΝΟΥ
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης όλοι οι ομιλητές υποστήριξαν ότι αν η Πάτρα θέλει να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο, ως μητροπολιτικό κέντρο, χρειάζεται σιδηροδρομική σύνδεση, διαφορετικά «θα χάσει το τρένο της ανάπτυξης».
Ο υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του Συλλόγου Φίλων Σιδηροδρόμου, Σπύρος Φασούλας, έκανε μία σύντομη ιστορική ανασκόπηση στον σιδηρόδρομο ανά τον κόσμο αλλά και στην Ελλάδα, ενώ αναφέρθηκε και στα πλεονεκτήματά του, όπως ότι το τρένο έχει τους μικρότερους δείκτες ατυχημάτων, τη μικρότερη ρύπανση, την πολλαπλάσια μεταφορική του ικανότητα, κ.α. Μάλιστα απάντησε και στα γνωστά ελλείμματα του τρένου, λέγοντας πως ο σιδηρόδρομος είναι μία επένδυση άμεσα εκμεταλλεύσιμη που αποδίδει σε επίπεδο εθνικής οικονομίας.
Τέλος, ο εκπρόσωπος του ΣΕΒΙΠΑ και Γ.Γ. του ΣΒΠ&ΔΕ, Πέτρος Μαντάς προβάλλοντας καρτ ποστάλ και φωτογραφίες της παλιάς Πάτρας, τότε που λειτουργούσε το τραμ, ανέφερε ότι η πόλη σήμερα ζητά αυτά που στο παρελθόν είχε ως δεδομένα.
«Η Πάτρα πριν από 100 χρόνια στην επιχειρηματική της ακμή ήταν μητροπολιτικό κέντρο και κέντρο συνδυασμένων μεταφορών. Είχε τραμ, τρένο, λιμάνι, ποδήλατα, υδροπλάνα. Σήμερα δεν υπάρχει σχεδόν τίποτε από αυτά, πλην του λιμανιού. Αν και έχουμε ανώτατα ιδρύματα, ερευνητικά κέντρα, ΒΙΠΕ και ΒΙΟΠΑ είμαστε πολύ πίσω και το κέντρο βάρους έχει μετατοπιστεί αποκλειστικά στην Αθήνα. Μαζί οι Αχαιοί, μπορούμε με τις δυνάμεις μας να επιστρέψουμε εκεί που ήμασταν πριν από 100 χρόνια και μόνοι μας να διαμορφώσουμε την τύχη μας», κατέληξε.

1 σχόλιο: