Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 4 Μαΐου 2014

Επιστροφή στο 2011 και ... ας δούμε τι λέγαν οι παρατάξεις για την τότε ΣΣΕ !

Όπως έχουμε πεί το στέκι της έλξης έχει ένα τεράστιο αρχείο με ανακοινώσεις όλων των παρατάξεων
Ψάξαμε λοιπόν και βρήκαμε τι λέγανε οι παρατάξεις για την τότε Συλλογική Σύμβαση Εργασίας γιατί τα γραπτά είναι αυτά που μένουν και τελικά εκθέτουν όσους δεν ακολουθούν μια συνεπή γραμμή.
Ας δούμε λοιπόν ποια παράταξη χαρακτήριζε την υπογραφή ΣΣΕ , αποφράδα μέρα
για τους σιδηροδρομικούς (κ σήμερα αυτή η υπογραφή λένε ότι εξασφαλίζει τους σιδηροδρομικούς ) , ποια επικαλούνταν τον διαχωρισμό νέων - παλιών για την μη ψήφιση και τι υποστήριζε η ΠΑΣΚ που
με την δική της πλειοψηφία τότε πέρασε η Σύμβαση ( Να θυμίσουμε ότι απο την τότε θυελλώδη συνεδρίαση της ΠΟΣ , έφυγε ο Νώντας Θεοδωρόπουλος και ω  εκ θαύματος έλειψε και ένας συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ για να έχουμε το τελικό 13-12).


Ξεκινάμε με την ΠΑΣΚ - Σ και ας δούμε τι έλεγε τότε 

Συνάδελφοι.
Από τις αρχές Δεκεμβρίου 2010 οι Διοικήσεις των εταιρειών, με εξώδικη πρόσκληση κάλεσαν την ΠΟΣ σε διαπραγματεύσεις για την ΣΣΕ μέσα στο ασφυκτικό χρονικό περιθώριο των τριάντα ημερών σύμφωνα με το νόμο5891. στέλνοντας παράλληλα την πρόταση τους για το νέο μισθολόγιο που μείωνε τις τακτικές απο¬δοχές πλέον των είδη μειώσεων κατά 20% και τους κανονισμούς Εργασίας Η διαπραγματευτική ομάδα της ομοσπονδίας με τη συμμετοχή της ΠΑΣΚ-Σ και της ΔΑΚΕ αφού οι άλλες παρατάξεις δεν ήθελαν συμμετοχή στο διάλογο, με ομόφωνη απόφαση απέρριψε την πρόταση καθώς με αυτήν οι αποδοχές των εργαζομέ¬νων μειώνονταν από 25 ως 45% απορρίπτοντας συγχρόνως και την πρόταση για τους κανονισμούς. Ύστε¬ρα από τη συμβουλή κορυφαίων νομικών αποφασίστηκε η συμμετοχή στο διάλογο ώστε να μην υπάρξει διακοπή των διαπραγματεύσεων με υπαιτιότητα της ομοσπονδίας, το προεδρείο επανήλθε στις συζητήσεις καταθέτοντας παράλληλα πρόταση με την οποία ζητούσε να μην υπάρξει καμιά μείωση των τακτικών απο¬δοχών των εργαζομένων αλλά και παράταση των χρονικών ορίων των διαπραγματεύσεων. Επίσης ζήτησε τη δημιουργία μεικτής επιτροπής με τη συμμετοχή εκπροσώπων της ΠΟΣ και υπηρεσιακών στελεχών προκειμέ¬νου να ετοιμαστεί κοινό κείμενο κανονισμού εργασίας

Μετά από πολλές συναντήσεις, καθώς ο διάλογος με την άλλη πλευρά ήταν δύσκολος εξ αιτίας του γε¬γονότος ότι σε κάθε επί μέρους πρόταση της ΠΟΣ έπρεπε να γίνονται συνεννοήσεις με το Υπουργείο, φτάσαμε στο σημείο να δοθεί κείμενο ως τελική οικονομική πρόταση των Διοικήσεων την παρασκευή 11 Μαρ¬τίου και επί του οποίου θα έπρεπε να απαντήσει η ομοσπονδία. Η ΠΟΣ έθεσε υπ' όψη των οργάνων της την πρόταση και αποφασίστηκε την Τρίτη 15 Μαρτίου η επιστροφή του κειμένου με βελτιώσεις από την πλευρά της ομοσπονδίας . εκτός από το θέμα που αφορούσε τους συναδέλφους μηχανοδηγούς για το οποίο η ΠΟΣ διατύπωσε μια διαφορετική πρόταση, την επόμενη ακριβώς ημέρα την Τετάρτη 16 Μαρτίου εστάλη το κεί¬μενο της ΠΟΣ ως κείμενο με το οποίο η ομοσπονδία θα υπέγραφε τη σύμβαση οι Διοικήσεις σαν να ήταν έτοιμες από καιρό χαρακτήρισαν την πρόταση της ομοσπονδίας «οικονομικά καταστροφική» και με εντολή του Υπουργείου όρισαν Διοικητικά Συμβούλια με θέμα τη νομοθέτηση συλλογικής σύμβασης με άλλο κείμενο το οποίο προέβλεπε μειώσεις των τακτικών αποδοχών κατά 10% σε όλους, ένταξη του προσωπικού στις μισθολογικές κατηγορίες σύμφωνα με τα τυπικά προσόντα, κατάργηση των επιδομάτων θέσης-ευθύνης - στελεχών και συνακόλουθα δραματικές μειώσεις στο εφ1 άπαξ σε όσους θα εντάσσονταν στα μισθολογικά κλιμάκια της ΥΕ. παράλληλα επανέφερε τα μειωμένα μισθολογικά κλιμάκια της πρότασης του Δεκεμβρίου και το κείμενο κανονισμού Εργασίας στην αρχική του μορφή. Από εκείνη τη στιγμή σήμανε συναγερμός για το προεδρείο της ΠΟΣ. Με ολονύκτιες διαβουλεύσεις ανάμεσα στον προεδρείο της ΠΟΣ. τον πρόεδρο και τον Γενικό Γραμματέα της ΓΣΕΕ οι οποίοι πίεσαν το Υπουργείο ώστε να αναβάλλει τις συνεδριάσεις των Διοικητικών Συμβουλίων, να αποσυρθεί το σχέδιο συλλογικής σύμβασης με νόμο και να γίνουν αλλαγές του κειμένου που είχε δοθείως πρόταση στις 11 Μαρτίου Έτσι τη Δευτέρα 21 Μαρτίου η ΠΟΣ με τις ψήφους της ΠΑΣΚ-Σ αποφάσισε την υπογραφή, καθώς η ΔΑΚΕ αποφάσισε την τελευταία στιγμή να μην ψηφίσει υπέρ της πρότασης της υπογραφής της Συλλογικής Σύμβασης, παράλληλα και πριν την οριστική υπογραφή το προεδρείο της ΠΟΣ συναντήθηκε με τον Αναπληρωτή υπουργό Εργασίας ο οποίος αποδεχόμενος το πρόβλημα που δημιουργείται με το εφ άπαξ. δεσμεύτηκε ότι θα λυθεί με νομοθετική πρωτοβουλία

Συνάδελφοι.

Αναλαμβάνοντας το μερίδιο της ευθύνης που της αναλογούσε η παράταξή μας αποφάσισε την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2011. Μια απόφαση που δεν ήταν εύκολη Μια απόφαση που απαιτούσε βαθύ προβληματισμό καθώς από αυτή καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό η επαγγελματική ζωή όλων των συναδέλφων μας Η ΠΑΣΚ-Σ δεν μπορούσε να «κρυφτεί» πίσω από τους σιδηροδρομικούς Αποφάσισε με συναίσθηση της ευθύνης απέναντι στο σιδηροδρομικό κόσμο, ο εύκολος δρόμος θα ήταν όπως εξελίχθηκαν τα γεγονότα, να αρνηθεί την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης και να μεταθέσει τις ευθύνες , το σενάριο από εκείνη τη στιγμή ήταν δεδομένο. Η κυβέρνηση θα νομοθετούσε, οι σιδηροδρομικοί θα έμπαιναν σε διαδικασίες αγωνιστικών κινητοποιήσεων με όσους άντεχαν μέχρι το τέλος και θα φτάναμε στο «δια ταύτα» της επόμενης μέρας με τους συναδέλφους να βρίσκονται με μειωμένες αποδοχές σε σχέση με αυτές της 1-1- 2011 από 10 μέχρι 17% στην καλύτερη περίπτωση όπως φαίνεται και στα παραδείγματα που παραθέτουμε παρακάτω. Είχαμε τέτοιο δικαίωμα; Δεν θα κρίνουμε τη στάση της ΔΑΚΕ στο τελευταίο Δ.Σ. Εκτιμώντας τη στάση της απολογιστικά όλο αυτό το διάστημα των διαπραγματεύσεων δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να πούμε ότι βοήθησε στο να οδηγηθούν τα πράγματα ως την τελική πρόταση με την οποία δεν περικόπτονται τακτικές αποδοχές από τους εργαζόμενους Αυτή η σύμβαση υπογράφτηκε μέσα σε ένα πρωτόγνωρο για τους σιδηροδρομικούς και τον σιδηρόδρομο περιβάλλον. Μόνο όποιος εθελοτυφλεί αγνοεί την πολιτική, οικονομική και κοινωνική συγκυρία μέσα στην οποία βρισκόμαστε και γι' αυτούς τους λόγους η παράταξή μας έχει τοποθετηθεί και πρόσφατα και στο πα¬ρελθόν. παρ' ότι δεν τα «φάγαμε μαζί» όπως ισχυρίζεται ο ανεκδιήγητος κ. πάγκαλος, ωστόσο η κοινωνία καθοδηγούμενη από την προπαγάνδα των MME «πείστηκε» ότι οι σιδηροδρομικοί αμείβονται πλουσιοπάροχα.

Συνάδελφοι.

Μια άρνηση της υπογραφής θα σηματοδοτούσε εξελίξεις όχι μόνο με δραματικές επιπτώσεις στα εισοδή ματά μας αλλά ακόμη και για την επαγγελματική μας υπόσταση. Υπάρχουν ακόμη αρκετοί οπαδοί - υπάλληλοι συμφερόντων, της θεωρίας ότι ο σιδηρόδρομος πρέπει να κλείσει. Η άρνηση της υπογραφής και η νομοθέτηση της σύμβασης θα οδηγούσε στην οριστική απεμπόληση του δικαιώματός μας να διαπραγματευόμαστε Τα δικαιώματα και οι κατακτήσεις των εργαζομένων των προηγούμενων χρόνων με το νόμο 3891 κατεδαφίστηκαν. Η επιλογές ήταν δύο. Ή θα αφήναμε την Κυβέρνηση να «χτίσει» για λογαριασμό μας ή θα αποφασίζαμε να χτίσουμε εμείς για μας από μια ανεκτή βάση. προτιμήσαμε το δεύτερο. Κάποιοι ακόμη και σήμερα «μακριά νυχτωμένοι» πιστεύουν ότι η απειλή της νομοθέτησης ήταν μπλόφα Είχαμε το δικαίωμα να ρισκάρουμε με «το ψωμί των παιδιών» των σιδηροδρομικών, Η άρνηση της υπογραφής θα σηματοδοτούσε την εμπλοκή σε κινητοποιήσεις. Με ένα μεγάλο μέρος του προσωπικού να τελεί υπό τον ιδιότυπο διωγμό των μετατάξεων, πόσο αποτελεσματικές θα μπορούσαν να είναι αυτές οι κινητοποιήσεις; και αντί να δημι¬ουργούμε γεγονότα θα τρέχαμε πίσω από τα γεγονότα Αυτό βολεύει κάποιους αλλά σίγουρα δεν ήταν αυτό που επιθυμούσε η συντριπτική πλειοψηφία των σιδηροδρομικών Η υπογραφή της σύμβασης δεν δίνει «συγχωροχάρτι» στην κυβέρνηση και στις επιλογές της. Με την υπογραφή δεν λύνονται μονομιάς τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο, ο δρόμος θα είναι μακρύς και επί¬πονος για να μπορεί να λειτουργεί, οι εργαζόμενοι είναι αυτοί που τον κρατούν σε λειτουργία και όχι οι φωστήρες της ρ r ice w ace mouse στους οποίους αφέθηκε η τύχη του. Ας το καταλάβει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, το πείραμα της Ολυμπιακής δεν άντεξε ούτε ένα χρόνο. παραθέτουμε παραδείγματα τακτικών αποδοχών προκειμένου ο κάθε εργαζόμενος να κατανοήσει καλύτερα τις διαφορές

 Και η ανακοίνωση της ΔΑΚΕ με τίτλο
23 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011 Η ΑΠΟΦΡΑΔΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥΣ

Συναδέλφισσες. Συνάδελφοι,
Μετά από τρεις μήνες διαπραγματεύσεων και διαλόγου (επίτης ουσίας διάλογος κωφών), υπογράφτηκε η ΕΣΣΕ στις 23 Μαρτίου 2011.Οι υπογραφές μπήκαν από τις Διοικήσεις ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ και από τπν πλειοψηφία της Π.Ο.Σ. (την ΠΑΣΚ-Σ), η οποία ανέλαβε πέρα από τη συνδικαλιστική ευθύνη και την.... Πολιτική!!! Οι άλλες τρεις παρατάξεις (ΔΑΚΕ-Σ, ΠΑΜΕ-Σ και ΣΕΚ) ψηφίσαμε Ο Χ I στην υπογραφή της ΕΣΣΕ 2011 στο Δ.Σ. της Π.Ο.Σ. που έγινε στις 21/3/2011.
Εμείς ως ΔΑΚΕ μετά την ψήφιση του Νόμου με υπευθυνότητα συμμετείχαμε στις διαπραγματεύσεις επενδύοντας στη λύση του προβλήματος που δημιούργησε η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και το αρμόδιο Υπουργείο, και όχι στο ίδιο το πρόβλημα.Έως ότου φτάσουμε όμως στην υπογραφή αξίζει να μνημονεύσουμε από τη μεριά των Διοικήσεων την παρελκυστική και εκβιαστική λογική που σε κάθε συνάντηση έφερνε διάφορα σενάρια στο τραπέζι του διαλόγου με τους μισθούς πάντα προς τα κάτω. βάζοντας διάφορα διλλήματα περί νομοθέτησης και εκβιάζοντας για περαιτέρω περικοπή τακτικών αποδοχών, ακροβατώντας πάντα ανάμεσα σε ΥΠΕΘΟ και Υπουργείο Υποδομών, με μπαλαντέρ βέβαια την εταιρεία συμβούλων που έχει εγκατασταθεί στο Υπουργείο Υποδομών, και που δεν ξέρουμε τελικά ποιων συμφέροντα πρεσβεύει. (Με την υπογραφή της σύμβασης, καταλάβαμε ποιών συμφέροντα εξυπηρετεί, αυτών που θεσμοθετούν τη ΦΘΗΝΗ ΜΙΣΘΟΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ).
Από την άλλη μεριά η πλειοψηφία της Π.Ο.Σ. (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) προσήλθαμε στις διαπραγματεύσεις με γνώμονα τη διασφάλιση όλων των τακτικών μας αποδοχών που αντικρίζουν στ η σύνταξη και καταβάλλονται ασφαλιστικές εισφορές, και φυσικά το δικαίωμα της διεκδίκησης δικαστικώς όλων των μειώσεων από τους ν.3833, 3845, 3899, οι οποίοι μείωσαν έως και 30% σύμφωνα με στοιχεία του ΙΝΕ της ΓΣΕΕ μονομερώς τις αποδοχές μας.Εκμεταλλευόμενοι πάντα το αρνητικό, οικονομικό περιβάλλον που η ίδια η Κυβέρνηση δημιούργησε με την αδιέξοδη και καταστροφική πολιτική της αλλά και τις αντίξοες κοινωνικές συνθήκες που βιώνουμε τον τελευταίο καιρό, οι Διοικήσεις και το Υπουργείο στις αλλεπάλληλες διαπραγματεύσεις πίεζαν για περαιτέρω μειώσεις τωναποδοχών μας και παρουσίαζαν διάφορες προτάσεις υποκρύπτοντας πάντα διάφορες παγίδες.Τον αγώνα των διαπραγματεύσεων η ΔΑΚΕ-Σ τον έδινε με την παρουσία της και όχι με την απουσία της. Με πραγματικό αίσθημα ευθύνης απέναντι στους σιδηροδρομικούς καταθέσαμε τις θέσεις μας και τις αντιρρήσεις μας, δυστυχώς όμως. σε «ώτα μη ακουόντων». Είχαν ξεπεράσει κάθε όριο συνέπειας, κρίσης και υπευθυνότητας με ότι μας πρόσφεραν για υπογραφή.

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

ΗΔΑΚΕ-Σδενψήφισετην ΕΣΣΕ για μια σειρά από λόγους πουαποτελούσανγιαόλους κόκκινη διαχωριστική γραμμή στα πλαίσια βέβαια μιας συνδικαλιστικής πρακτικής που λειτουργεί με όρους κινήματος και όχι με πολιτικούς όρους.
Οι λόγοι που δεν ψηφίσαμε για υπογραφή είναι γιατί:
1. Διαχωρίζει τους Σιδηροδρομικούς σε παλιούς και νέους εργαζόμενους, και σε πλήρους και μερικής απασχόλησης.
2. Καταργεί όλες τις προηγούμενες ΕΣΣΕ και ότι κατακτήθηκε μαζί με αυτές, και επικυρώνει το ν.3891 ταφόπλακα για το Σιδηρόδρομο και τους Σιδηροδρομικούς.
3. Δεν διασφαλίζει το εφάπαξ, στην ΥΕχάνονταςοισυνάδελφοιτουλάχιστον 15%, και μερίδα συναδέλφων της ΜΕ τουλάχιστον 5%, ενώ διασφαλίζει και με το παραπάνω το εφάπαξ στην ΠΕ_4 και ΠΕ_5.
4. Το ανθυγιεινό και επικίνδυνο δεν καταγράφεται εκτός προσωπικής διαφοράς όπως το ζητήσαμε και το παραπέμπει σε απόφαση των Δ.Σ. των Εταιρειών όταν και αν
5. Εξαιρεί από τον ΚΔΑ τους κλάδους Κίνησης. Κλειδούχων, Σταθμαρχών, Οδηγών, ενώ δίνει ψίχουλα στον κλάδο Μηχανοδηγών.
6. Δεν απαλείφθηκαν το άρθρο 14 για ΟΣΕ και άρθρο 15 για ΤΡΑΙΝΟΣΕ που κατ'ουσία είναι ο ίδιος ο νόμος, και δεν αφήνει κανένα περιθώριο και καμιά δυνατότητα διεκδίκησης των δικαιωμάτων των Σιδηροδρομικών. Καταργεί δηλαδή το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος.
7. Καταργείτηνελεύθερη μετακίνηση με το τραίνο τωνσιδηροδρομικών (εργαζομένων και συνταξιούχων) και μας παραπέμπει σε απόφαση των Δ.Σ. των Εταιρειών.
8. Δεν διασφαλίζει τις εναπομείναντες θέσεις εργασίας με Οργανόγραμμα και δεν δίνει προοπτική ανάπτυξης στο σιδηρόδρομο.
Για όλα τα παραπάνω η ΔΑΚΕ-Σ ήταν αδύνατον να συναινέσει σε μια τέτοια ΕΣΣΕ.
Είναι δεδομένο ότι μετά την αποφράδα ημέρα της 23ης Μαρτίου 2011 ο Σιδηρόδρομος θα περάσει στην ευημερία των αριθμών και των δεικτών της οικονομίας και οι Σιδηροδρομικοί θα βυθίζονται όλο και περισσότερο στη φτώχεια, την ανασφάλεια και την εξαθλίωση.

Η ΔΑΚΕ-Σ θα συνεχίσει να αγωνίζεται με θέσεις και προτάσεις για την ανατροπή αυτής της αδιέξοδης πολιτικής. Θα συνεχίσει να αγωνίζεται για ένα Σιδηρόδρομο που θα είναι στην υπηρεσία των πολιτών και θα λειτουργεί με επαγγελματίες Σιδηροδρομικούς.
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ TOY V.3891, ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΚΘΕΤΗ ΕΣΣΕ 2011.
ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΩΝ ΠΙΟ ΑΝΑΛΓΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΕΡΓΑΤΙΚΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΠΑΣΟΚ.
ΓΙΑ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΑΚΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ
Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΠΟΥΡΛΙΑΚΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ
Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΝΤΙΤΣΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου