Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 19 Μαΐου 2014

Στις ράγες η «στοιχειωμένη» σύνδεση Πειραιάς-Τρεις Γέφυρες

Της Μάρω Τσαντήλα - Euro2day.gr
Στον «αέρα» η μελέτη για το τμήμα από Πειραιά ως τον σταθμό της Αθήνας. Ακολουθεί η προκήρυξη για το τμήμα από Σταθμό Αθηνών ως τις Τρεις Γέφυρες. Διαγκωνισμός ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για το ποια εταιρεία θα «βγάλει» τον διαγωνισμό.
Στην τελική ευθεία για την κατασκευή του φαίνεται ότι εισέρχεται ένα από τα
πλέον «στοιχειωμένα» τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, από τις Τρεις Γέφυρες ως τον Πειραιά, που παραμένει, εδώ και χρόνια, ανολοκλήρωτο, μετά και την διάλυση της περιβόητης σύμβασης 994 του Προαστιακού.

Πρόκειται για ένα μικρό μεν, κρίσιμο ωστόσο, κομμάτι του δικτύου, το οποίο προκαλεί σοβαρά προβλήματα λειτουργικότητας σε ολόκληρο τον σιδηρόδρομο. Ωστόσο η προκήρυξη των μελετών για το τμήμα από τον Πειραιά ως τον σταθμό της Αθήνας, που έγινε ήδη από τον ΟΣΕ και αυτή που αναμένεται να ακολουθήσει από την ΕΡΓΟΣΕ, για το τμήμα από τον σταθμό της Αθήνας ως τις Τρεις Γέφυρες, δημιουργούν αισιοδοξία ότι μπαίνει το νερό στο αυλάκι για να ολοκληρωθεί, επιτέλους, ένα πραγματικά ταλαιπωρημένο έργο, με έντονη οσμή σκανδάλου.

Η προώθηση των συγκεκριμένων έργων θα έχει σημαντικό όφελος, εκτός των άλλων, και για την πόλη της Αθήνας, αφού με βάση τις μελέτες προβλέπονται υπογειοποιημένα τμήματα συνολικού μήκους περίπου 3,4 χλμ, στην περιοχή του Ρουφ και των Σεπολίων που θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις περιοχές αυτές.

Υπογειοποίηση

Αναλυτικότερα στην προκήρυξη διαγωνισμού για την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων μελετών για την υπογειοποίηση και ανισοπεδοποίηση του σιδηροδρομικού διαδρόμου από την έξοδο του Σ.Σ. Πειραιά (Χ.Θ. 1+488) έως την είσοδο του Σ.Σ. Αθηνών (Χ.Θ. 9 + 700)" (Α.Π. 173) προχώρησε ο ΟΣΕ. Στο αντικείμενο της μελέτης περιλαμβάνεται και η κατασκευή του (μοναδικού στην Αθήνα για τον ΟΣΕ) υπόγειου σταθμού Κεραμεικός, που θα συνδέεται με τον υφιστάμενο και ομώνυμο σταθμό της γραμμής 3 του Μετρό.

Η υπογειοποίηση του τμήματος από την Πέτρου Ράλλη μέχρι και την Λένορμαν ουσιαστικά ολοκληρώνει την πρόταση υπογειοποίησης, που υπήρχε από παλιά και την ενεργοποιεί ξανά. Θα ξεκινά αμέσως μετά το σταθμό Ρουφ, θα περιλαμβάνει την κατασκευή του σταθμού Κεραμεικός. Η γραμμή θα γίνεται επιφανειακή φτάνοντας στον ΣΣ Αθήνας.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέσουν τις προσφορές τους ως τις 11 Ιουνίου ενώ η προεκτιμώμενη αμοιβή είναι 3.174.094 ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ).

Οι μελέτες αυτές προβλέπουν την πλήρη ανισοπεδοποίηση του τμήματος περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων:

-Υπογειοποίηση του τμήματος από Π. Ράλλη (Χ.Θ 7+840) έως και Λένορμαν (Χ.Θ 9+700) στη περιοχή Ρουφ σύμφωνα με τη νέα Απόφαση περιβαλλοντικών όρων (ΚΥΑ 5043/10.06.2008)

- Κατασκευή του υπόγειου Σιδηροδρομικού Σταθμού Κεραμεικού για την εξυπηρέτηση των γύρω περιοχών

- Κατασκευή (2) ανισόπεδων διαβάσεων πεζών στις ΧΘ. 8+040 και 9+340.

- Το συνολικό μήκος του υπογειοποιημένου έργου είναι 1860m εκ των οποίων τα 800m αφορούν στο υπόγειο τμήμα τα δε 1060m στις εκατέρωθεν προσβάσεις του υπόγειου τμήματος.

- Κατασκευή κάτω διάβασης της οδού Ρετσίνα στον Πειραιά δηλαδή «βύθιση» της οδού Ρετσίνα που θα υλοποιηθεί στο τμήμα μεταξύ των οδών Δραγατσανίου (νότια πλευρά) και Καλαβρύτων (βόρεια πλευρά) με διαχωρισμένη κυκλοφορία και δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με παράλληλη κατασκευή παράπλευρων οδών (πεζόδρομοι- οδοί ήπιας κυκλοφορίας) για την εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών- χρήσεων

-Σημειώνεται ότι το έργο υπογειοποίησης του τμήματος από Π. Ράλλη (Χ.Θ 7+840) έως και Λένορμαν (Χ.Θ 9+700) στη περιοχή Ρουφ θα μελετηθεί, ώστε αυτό να απεμπλέκεται από το μελλοντικό έργο κατασκευής του κυκλοβόρου αγωγού που οδεύει παράλληλα με το σιδηροδρομικό διάδρομο

-Η υπό μελέτη Ανισόπεδη Διάβαση της οδού Ρετσίνα αποσκοπεί στην κατάργηση της ισόπεδης διάβασης στην οδό Φαλήρου και ουσιαστικά καταργεί με την εφαρμογή κυκλοφορικών ρυθμίσεων την ανάγκη ύπαρξης ισόπεδων διαβάσεων στις οδούς Δραγατσανίου και Υμηττού πού ακόμα και σήμερα παρουσιάζουν μικρό κυκλοφοριακό φόρτο. Οι μελέτες χρηματοδοτούνται και από το Ταμείο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών (Δ.Δ.Μ. 2007-2013).

Έρχονται μελέτες για το τμήμα Σ.Σ. Αθηνών – Τρεις Γέφυρες

Την ίδια ώρα η ΕΡΓΟΣΕ βρίσκεται σε τελικό στάδιο επεξεργασίας για την προκήρυξη διαγωνισμού για τις υπολειπόμενες μελέτες στο τμήμα από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αχαρνών ως τις Τρεις Γέφυρες.

Το έργο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του βασικού σιδηροδρομικού διαδρόμου σε αναβαθμισμένο τετραπλό διάδρομο υψηλής χωρητικότητας με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση.

Πρόκειται για ένα τμήμα μήκους περίπου 2,4 χλμ, εκ των οποίων περίπου τα 1,4 χλμ θα είναι πλήρως υπογειοποιημενα. Η ολοκλήρωση του συγκεκριμένου κομματιού της γραμμής είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς θα επιτρέψει τον διαχωρισμό της κυκλοφορίας των προαστιακών και υπεραστικών συρμών. Το κόστος των μελετών υπολογίζεται ότι θα είναι περίπου της τάξης των 2,8 εκατομμυρίων ευρώ, και χρηματοδοτείται κατά 50% από πόρους της ΕΕ και κατά 50% από εθνικούς πόρους. Η κατασκευή του έργου υπολογίζεται ότι θα έχει κόστος της τάξης των 190 εκατομμυρίων ευρώ, ωστόσο το ακριβώς κόστος θα προσδιοριστεί μετά την ολοκλήρωση των μελετών.

Κόντρα διαρκείας ανάμεσα σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

Πάντως, πρέπει να σημειωθεί, ότι μάλλον δυσάρεστη εντύπωση το ιδιότυπο μπρα-ντε-φερ μεταξύ των δύο εταιρείων για το ποια θα προκηρύξει τις μελέτες.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η ΕΡΓΟΣΕ είχε σχεδιάσει την προκήρυξη διαγωνισμού για τις μελέτες στο τμήμα από τον Πειραιά ως το σταθμό της Αθήνας, τις οποίες όμως προκήρυξε ο ΟΣΕ. Η κίνηση αυτή ερμηνεύεται ως σαφή προσπάθεια του ΟΣΕ να παρακάμψει την θυγατρική του, η οποία έχει αυτόν ακριβώς το ρόλο, δηλαδή τη διαχείριση των έργων, σε όλες τις φάσεις.

Οι σχέσεις ανάμεσα στις δύο εταιρείες, εδώ και αρκετό καιρό, βρίσκονται στο «κόκκινο», καθώς υπάρχουν διαφορετικές εκτιμήσεις για μια σειρά θεμάτων που αφορούν το σιδηρόδρομο. Χαρακτηριστικά παραδείγματα η περίπτωση της επέκτασης του προαστιακού προς το Λαύριο, αλλά και η διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από την πόλη της Πάτρας, θέματα για τα οποία οι διοικήσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ έχουν διαμετρικά αντίθετες θέσεις. Η υπόθεση των μελετών αποτελεί, ως φαίνεται, το τελευταίο επεισόδιο κόντρας ανάμεσά τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου