Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 15 Φεβρουαρίου 2015

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Η πώληση εκτροχιάστηκε πριν από τις εκλογές

Αρχίζουν και οι διαρροές για  επικείμενη ένωση των εταιρειών.
Εκτός τροχιάς έχει βρεθεί ο διαγωνισμός αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν ακόμη προλάβει η νέα κυβέρνηση να κοινοποιήσει τις προθέσεις της. Η ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών μετατέθηκε δύο φορές, με αποτέλεσμα η διαδικασία να οδηγείται σε ναυάγιο, μετά και τη
διεξαγωγή των εθνικών εκλογών στα τέλη Ιανουαρίου, οπότε και είχε οριστεί η καταληκτική ημερομηνία του διαγωνισμού. Στο μεταξύ, εκτός από τις αναβολές και την ασάφεια που επικρατεί από πλευράς κυβέρνησης για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, φαίνεται ότι το αρχικώς θερμό ενδιαφέρον ξένων για την εταιρεία λειτουργίας του ΟΣΕ έχει παγώσει. Οι δύο εταιρείες (γαλλικοί -SNCF- και ρουμανικοί -Group Feroviar Roman- σιδηρόδρομοι) που είχαν, αρχικώς, εκφράσει πρόθεση συμμετοχής στον διαγωνισμό αποχώρησαν, αφήνοντας ως μοναδικό ενδιαφερόμενο τους ρωσικούς σιδηροδρόμους (RZD). Στα τέλη του 2014 η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση βρέθηκε με μοναδική συμμετοχή τη ρωσική, η οποία όμως αποχώρησε, λόγω ρουβλίου.

Στο μεταξύ, εξετάζονται τα σενάρια της επόμενης ημέρας, με το βλέμμα στραμμένο προς την Κομισιόν, η οποία διεξάγει έρευνα εξετάζοντας το ενδεχόμενο να έχει λάβει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παράνομες κρατικές ενισχύσεις.

Το επικρατέστερο σενάριο που επεξεργάζεται η ελληνική πλευρά θέλει τη δημιουργία δύο σιδηροδρομικών εταιρειών αντί των πέντε που υπάρχουν σήμερα. Η μία εταιρεία θα περιλαμβάνει τον ΟΣΕ, τη ΓΑΙΑΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ και η άλλη τις εταιρείες «φιλέτα», δηλαδή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού). Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελεί την εταιρεία λειτουργίας και η ΕΕΣΣΤΥ είναι το «συνεργείο» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο διαχωρισμός αυτός ικανοποιεί και τις προϋποθέσεις που θέτει η Ε.Ε. για τις σιδηροδρομικές εταιρείες των κρατών - μελών της που θέλουν την εταιρεία λειτουργίας και υποδομής να αποτελούν χωριστές οντότητες.

Αλεξάνδρα Κασσίμη - Kathimerini.gr

2 σχόλια:

  1. Σχολιάζοντας το άρθρο απλά επισημαίνω ότι οι "διαρροές" για δύο εταιρείες και οι λέξεις "φιλέτα" για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, δεν ακούγονται καλά στα αυτιά των εργαζομένων, γιατί η προεκλογική δέσμευση της κυβέρνησης περιλαμβάνει ένωση των εταιρειών σε ενιαίο ΟΣΕ με δημόσιο χαρακτήρα.

    Ακόμη κάποιοι δημιουργούν κλίμα φόβου στους εργαζόμενους γράφοντας ότι η Κομισιόν εξετάζει το ενδεχόμενο να έχει λάβει παράνομες κρατικές ενισχύσεις η ΤΡΑΙΝΟΣΕ;;
    Τώρα το ανακάλυψαν;; Ας γίνει έλεγχος που πήγαν!!!

    Ο σιδηρόδρομος δεν χρειάζεται πολλές εταιρείες για να λειτουργήσει. Το μοντέλο αυτό απέτυχε στην πράξη και οι μόνοι κερδισμένοι ήταν και είναι.... ακόμη;;; οι πολλοί σύμβουλοι και οι σύμβουλοι αυτών!!

    Αγγελική Γιωτοπούλου-Αποστολάκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώντας με το παραμύθι περιμένουμε με ενδιαφέρον από τον ίδιο ή άλλο συνάδελφο την συνέχεια του αφηγήματος για τις επαγγελματικές δραστηριότητες του πατέρα (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), τους πελάτες του, τα εισοδήματα του γιατί απ' ότι φαίνεται αυτός κανονικά θα πρέπει να πληρώνει και την σύζυγο (ΕΕΣΣΤΥ), και τον πεθερό (Κράτος/Κυβέρνηση/Πολιτεία), άρα αυτός θα πρέπει να έχει δουλειά και αν έχει μεταφορές μάλλον μπορεί να έχει και τροχαίο υλικό.
    Ας μη ξεχνάμε ότι ακόμη και οι επιβατικές μεταφορές απελευθερώνονται το 2018 και ας κοιτάξουμε πόσο απόντες είναι τα πεθερικά (Κυβέρνηση/Κράτος/Πολιτεία) από ενέργειες και συνεργασίες που θα ενίσχυαν την μεταφορική ικανότητα του Πατέρα φτιάχνοντας την ΤΡΑΙΝΟΣΕ την τρίτη σε μέγεθος μεταφορική εταιρεία της Ευρώπης.
    Επίσης ας μας πει κάποιος τι γίνεται με την υποδομή (ηλεκτροκίνηση, συντήρηση, χρονοδιαγράμματα) και αν πολιτικά και επιχειρηματικά μελετά κάποιος τη δυναμική της περιοχής στις μεταφορές.
    Έτσι θα τελειώσει η ενότητα που άρχισε με το παραμύθι του άξιου συναδέλφου Χάρη Πατεράκη
    Γιώργος Αναγνωστόπουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή