Έπιστολη του Συλλόγου Μηχανικών ΤΕ ΟΣΕ για όλα τα τρέχοντα θέματα στον σιδηρόδρομο προς τον νέο Υπουργό κ. Σταθάκη. Η επιστολή κοινοποιείται κ στον αναπληρωτή Υπουργό κ. Σπίρτζη.
Κύριε Υπουργέ,
Σας διαβιβάζουμε τις καλύτερες ευχές όλων των Μελών του Συλλόγουμας, για την μεγαλύτερη δυνατήεπιτυχία στο έργο που έχετε αναλάβει και υποβάλλουμε αίτημα συνάντησης μαζί σας, με τα παρακάτω θέματα συζήτησης:
1.
Tην λειτουργία του Ελληνικού Σιδηροδρόμου – ΕπανένωσηΣιδηροδρομικών Εταιρειών.
2.
Tα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπισθούν άμεσα για την καλύτερη λειτουργία του ΟΣΕ.
3.
Προσλήψεις Προσωπικού στον Οργανισμό.
4.
Κοινωνικός χαρακτήρας του Σιδηροδρόμου και ασφαλήςδιακίνηση Επιβατών και Εμπορευμάτων.
Όπως ήδη γνωρίζετε ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος, (το καλύτερο, φιλικότερο στο περιβάλλον και ασφαλέστερο μέσο μαζικής μεταφοράς για όλα τα Ευρωπαϊκά Κράτη) τα τελευταία χρόνια έχει βρεθεί στην πρώτη γραμμή του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων, η οποία ξεκίνησε από την άριστα συντονισμένηκατασυκοφάντησή του απέναντι στον ιδιοκτήτη του τον Ελληνικό Λαό, προβάλλοντας την παραπλάνηση του ¨τεράστιου χρέους¨ του, ενώ το ίδιο το κράτος εξαναγκάζει τον ΟΣΕ σε έξοδα υποδομής δισεκατομμυρίων ευρώ,δανειζόμενος με απεχθείς όρους από την αγορά, τα οποία τελικά παρουσιάζονται σαν δικό του χρέος. Το 90% του χρέους που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια σαν χρέος του Σιδηροδρόμου είναι παράνομο με βάση την ελληνική νομοθεσία των τελευταίων σαράντα και πλέον ετών (Ν.Δ. 1300/1972).Αναλογισθείτε εάν έπρεπε να πληρώνουν τα ΚΤΕΛ για την κατασκευή των αυτοκινητόδρομων, ή τα αεροπλάνα και τα πλοία για την κατασκευή των αεροδρομίων και των λιμανιών που χρησιμοποιούν.
Για το θέμα αυτό ο Σύλλογός μαςαντέδρασε άμεσα, ζητώντας την συνεργασία και των άλλων επιστημονικών Συλλόγων του ΟΣΕ καιανέθεσε τον Απρίλιο του 2010 στον Ομότιμο Καθηγητή του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Κυριάκο Κιουλάφα, τη μελέτη του όλου θέματος και την σχετική επιστημονική τεκμηρίωση, την οποία και γνωστοποίησε στον Ελληνικό Λαό με συνέντευξη τύπου στις 04 Μαΐου του 2010.
Η επίθεση κατά του ΟΣΕ, συνεχίστηκε με τον διαχωρισμό του σε πολλές θυγατρικές Εταιρείες, παραβλέποντας το γεγονός ότι παρόμοια σιδηροδρομικά μοντέλα κατέληξαν σε εντυπωσιακή αποτυχία σε άλλα Ευρωπαϊκά Κράτη.
Ολοκληρώθηκε με τις ακατανόητες και πολυάριθμες μειώσεις του Προσωπικού του, μέσω υποχρεωτικών ή εθελούσιωνμετατάξεων και διαθεσιμοτήτων, οι οποίες οδήγησαν σε συρρίκνωση του σιδηροδρομικού δικτύου και έργου, αλλά και σε έλλειμμα ασφάλειας στηνκυκλοφορία των συρμών, που αποδεδειγμένα πλέον καλύπτεται από τον επαγγελματισμό και την καθημερινή υπερπροσπάθεια της Σιδηροδρομικής οικογένειας, ενώ την ίδια στιγμή οιαπαιτήσεις και οι διαδικασίες για τηνδιαχείριση του Οργανισμού μεγαλώνουν εκθετικά (Νέος κανονισμός Προμηθειών – ISO – ERA κ.λ.π.).
Το Ελληνικό Κράτος υποκύπτοντας στα γνωστά συμφέροντα των εθνικών εργολάβων, των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων και των ΚΤΕΛ, ουδέποτε στήριξεπραγματικά τον σιδηρόδρομο, με αποτέλεσμα σήμερα να υπάρχει ακόμα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμαΤιθορέα – Δομοκός, να μην έχουν συνδεθεί πλήρως με τον σιδηρόδρομο και αξιοποιηθεί όπως θα έπρεπε τα μεγάλα λιμάνια της χώρας, να μην υπάρχει νομοθεσία που προστατεύει τις σιδηροδρομικές μεταφορές όπως στα περισσότερα Ευρωπαϊκά Κράτη και να επιτρέπει την λεηλασία των έργων, που κατασκευάζονται με Ευρωπαϊκά κονδύλια και ανατάσσονται στην συνέχεια με κονδύλια από εθνικούς πόρους. Ακόμα και η επιδότηση που λαμβάνει από το δημόσιο, ανέρχεται στο ποσό των 50 εκ. ευρώ ετησίως, τη στιγμή που το κράτος επιδοτεί με πολύ περισσότερα χρήματα αρκετά ιδιωτικά μέσα μεταφοράς.
Το συρρικνωμένο στο ελάχιστοπλέον Προσωπικό του ΟΣΕ, είναι μεγάλης ηλικίας και προϋπηρεσίας (μέσος ορός ηλικίας άνω των 50 ετών), διαθέτει μεγάλη εμπειρία και υψηλή κατάρτιση, έχει δε την ικανότητα να χειριστεί με τον καλύτερο τρόπο τα υπηρεσιακά θέματα, αρκεί να μένει ανεπηρέαστο και να μην προβάλλονται εμπόδια στη δουλειά του. Το τεχνικό προσωπικό, πέραν της αναμφισβήτητης τεχνικής του επάρκειας, είναι εκπαιδευμένο και κατέχει, τη σιδηροδρομική τεχνογνωσία, αντιμετωπίζει με επιτυχία κάθε είδους αντιξοότητες, όπως την σοβαρή έλλειψη ανταλλακτικών και το έχει αποδείξει πολλές φορές, όταν το έργο του, συγκρινόμενο με αντίστοιχο έργο εξωτερικών συνεργείων, υπερέχει ποιοτικά και το κυριότερο ολοκληρώνεται με πολύ χαμηλότερο κόστος.
Θα το θεωρούσαμε ιδιαίτερα καλή εξέλιξη, να δινόταν η δυνατότητα χρήσης του Ν. 4313 – αρ. φύλλου 261(17-12-2014), ώστε να επέστρεφανμερικοί από τους μεταταγμένους Συναδέλφους Σιδηροδρομικούς.
Ευχόμαστε και πάλι καλή επιτυχία στο έργο σας και πιστεύουμε ότι θα μας δώσετε την ευκαιρία να σαςεκθέσουμε δια ζώσης και μέσω αναλυτικού γραπτού υπομνήματος τις απόψεις μας, τονίζοντας ότι ο Σιδηρόδρομος λειτουργεί λόγω τηςσυνεχούς και επίπονης προσπάθειας, που καταβάλλεται από τους ανθρώπους του, τους Σιδηροδρομικούς.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Γιάννης Καράκος Νικόλαος Κόνδυλας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου