Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή 2 Αυγούστου 2015

ΠΕΠΕ, 2 μήνες νέο ΔΣ. Τι έγινε, τι άλλαξε και τι πρέπει να γίνει

2 μήνες ζωής συμπληρώθηκαν απο την σύσταση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου μας σε Σώμα. Σε αυτούς τους 2 μήνες έγιναν κάποια πράγματα, κάποια δεν έγιναν και κάποια άλλαξαν. Το στέκι της έλξης κάνει μια σύντομη αποτίμηση των αυτών 2 μηνών και όσων πρέπει να γίνουν το επόμενο διάστημα. Ξεκινάμε με 
το  γεγονός που συνέβη στην διάρκεια της ψηφοφορίας για την συγκρότηση του Διοικητικού Συμβουλίου σε Σώμα.

Παρά το ότι το αποτέλεσμα των εκλογών ήταν καθαρό και αδιαμφισβήτητο με την πρώτη παράταξη να λαμβάνει 34  ψήφους περισότερους (128) απο την 2η (94) και 80 περισσότερους απο την τρίτη (48), ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ (ή Νέα Έλξη και Δημοκρατική Συμπαράταξη ,2η και 3η αντίστοιχα) δεν σεβάστηκαν τις επιλογές των συναδέλφων και για πρώτη φορά στην ιστορία της ΠΕΠΕ η εκλογή του Προεδρείου έγινε με μια θετική ψήφο (6 ναι - 5  λευκά για Πρόεδρο , Ταμία και έφορο που εκλέχτηκαν απο την +ΣυνΕξέλιξη).Αντίθετα οι 5 εκλεγμένοι απο την ΣυνΕξέλιξη έδωσαν την ψήφο τους στο Γενικό Γραμματέα , τον Αντιπρόεδρο και τον Αναπληρωτή Γενικό Γραμματέα που εκλέχτηκαν με 11 ψήφους. Κάποιοι κάνουν λόγο για την αλαζονεία της εξουσίας απο τις 2 παραδοσιακές παρατάξεις, κάποιοι άλλοι για παιχνιδάκια.

Το πρώτο θετικό βήμα και δείγμα των προθέσεων για την ανάδειξη των προβλημάτων των μηχανοδηγών και την αναβάθμιση του Σωματείου έγινε με την πρόσκληση εκπροσώπου μας στην συζήτηση για τον σχεδιασμό του νέου Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας. Θυμίζουμε ότι η προηγούμενη Διοίκηση της ΠΕΠΕ είχε ζητήσει -και είχε αποριφθεί πολλές φορές - παρόμοιο αίτημα.
Η ανακοίνωση για την συμμετοχή μας στην Επιτροπή έγινε στην συνέλευση στο ΜΘ απο τον Πρόεδρο του Σωματείου ενώ εκπρόσωπος μας είναι ο συνάδελφος Σκορδιαλός Μιχάλης.

Σε διάστημα μόλις 2 μηνών και μέσα σε κλίμα σοβαρών πολιτικών εξελίξεων που είχαν παγώσει σχεδόν όλες τις αποφάσεις (δημοψήφισμα κτλπ) το Προεδρείο της ΠΕΠΕ ή το ΔΣ συναντήθηκαν με την Γενική Γραμματέα του Υπουργείου Υποδομών και με τις Διοικήσεις των ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την ανάδειξη των προβλημάτων μας. Θυμίζουμε ότι την τελευταία διετία το Σωματείο είχε δεί (το Σωματείο επαναλαμβάνουμε) τον κ. Ζηλιασκόπουλο μια φορά (Νοέμβριος 2014!) ενώ μέσα στα τελευταία 3 χρόνια μόνο μια φορά έγινε συνάντηση με Γενικό Γραμματέα ή Υπουργό για τα θέματα του κλάδου. Στην συνάντηση με την Γενική Γραμματέα υπήρξε θετικό κλίμα για το επίδομα ευθύνης στον μηχανοδηγό.

Λύθηκαν αρκετά τοπικά προβλήματα και μένουν ακόμα περισότερα για να λυθούν. 

Οι συνάδελφοι απο την Πάτρα θα πληρωθούν για τις μετακινήσεις τους απο και προς το Κιάτο (μετά απο 5 χρόνια). Και αυτό παρότι κάποιοι καλοθελητές έτρεξαν να θυμίσουν στην Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι αν πληρώσει τις υπερωρίες, θα χάσει το δικαστήριο στο οποίο έχουν προσφύγει οι συνάδελφοι για να δικαιωθούν. Το θέμα θα προχωρήσει τις επόμενες μέρες. 
Προχώρησε ο καθαρισμός στην Δράμα, ψύκτες νερού στο ΜΑΙ στο αεροδρόμιο και στην Αλεξανδρούπολη , ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες για την ανακαίνιση της αίθουσας στην  Λάρισα και ανανεώθηκε το εξοδολόγιο των συναδέλφων μας στην Τρίπολη που καθημερινά ταλαιπωρούνται στο πήγαινε έλα στο Προαστιακό Αθηνών.
Σταμάτησαν οι υποχρεωτικές επικουρίες των βοηθών μηχανοδηγού και έτσι αποδείχτηκε ότι στην πλάτη των συναδέλφων μας πέρυσι τέτοιο καιρό παίχτηκε ένα χοντρό  συνδικαλιστικό παιχνίδι.Πέρυσι με 50 μηχανοδηγούς περισσότερους όλοι οι συνάδελφοι αναγκάστηκαν να μεταβούν απο 15 μέρες στο ΜΘ.(οι περισότεροι χωρίς την θέληση τους). 
Φέτος η παρέμβαση της ΠΕΠΕ ήταν καταλυτική. Το βάλτε πλάτη τελείωσε έμπρακτα. Και αυτό επιβεβαιώθηκε με την επιστολή του κ. Καπετανάκη που καλούσε εγγράφως όσους ενδιαφέρονται να το δηλώσουν στο Φύλλο Υπηρεσίας. Φυσικά η ικανοποίηση  απο την παρέμβαση της ΠΕΠΕ ,είναι μεγάλη στους συναδέλφους μας.
Προχωρά έπειτα απο  5 χρόνια η επιστροφή μεταταγμένων μηχανοδηγών !!!! (μπορεί να ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο το άρθρο, αλλά μέχρι σήμερα δεν είχε γίνει τίποτα).
Πληρώθηκαν κανονικά οι δικαστικές αποφάσεις προηγούμενων χρόνων, ενώ το Σωματείο θα έχει ραντεβού με τον κ. Λαγούση για να ενημερωθεί αναλυτικά για όλα τα θέματα.
Προχωρούν τα δικαστήρια από τον κ, Παπαδημητρίου, ενώ πληρώθηκαν οι 5 που κέρδισαν το θέμα του 25%, προγραμματίζονται οι αγωγές για τους υπολοίπους.
Η ΠΕΠΕ συμμετείχε με αντιπροσωπευτική σύνθεση (προβλέπονταν 3 σύνεδροι και πήγε 1 απο κάθε παράταξη) στο συνέδριο της Μπρατισλάβας για θέματα μηχανοδηγών.
Συμμετείχε στην ημερίδα του Εργατικού Κέντρου Πειραιά όπου δήλωσε την συμπαράσταση μας στους αγώνες των λιμενεργατών ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.
Για πρώτη φορά μετά απο πολύ καιρό το Σωματείο των μηχανοδηγών συνομίλησε και συντονίστηκε με τις τοπικές κοινωνίες αναδεικνύοντας ουσιαστικά το θέμα της έλλειψης προσωπικού που επέφερε τις τελευταίες καταργήσεις τρένων. 

Καλύφθηκαν -με προφορική εντολή- 3 θέσεις ευθύνης απο συναδέλφους που συνταξιοδοτήθηκαν και με απόλυτη τήρηση της επετηρίδας (ιδιαίτερα στο ΜΘ αποκαταστάθηκε η δικαιοσύνη σε βάρος  συναδέλφων ).
Στάλθηκαν 2 εξώδικα για θέματα της υποδομής και στην μια περίπτωση είχαμε κάποια αμυδρά αποτελέσματα. Αναφερόμαστε στο θέμα των μεταναστών στην Ειδομένη όπου διασχίζουν πεζοί τις γραμμές. Για το θέμα σύμφωνα με τα όσα γνωρίζουμε μετά το εξώδικο της ΠΕΠΕ έγινε και συνάντηση στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη,όπου οι υπηρεσιακοί παράγοντες μετέφεραν την άποψη των μηχανοδηγών για φύλαξη της γέφυρας της Αξιούπολης. Ένα θέμα ιδιαίτερα ευαίσθητο για όλους μας.
Για το επόμενο θέμα της πυκνής βλάστησης περιμένουμε την ανταπόκριση της Διοίκησης του ΟΣΕ.
Άμεσα έγιναν κινήσεις για το θέμα μετά το ατύχημα στα Τέμπη  (ζητήθηκε η έκθεση της Πυροσβεστικής κτλπ).

Τι άλλαξε στο Σωματείο.

Το Διοικητικό Συμβούλιο ή το Προεδρείο βρίσκονται σε όλες τις συναντήσεις. Θυμίζουμε ότι τα τελευταία 2 χρόνια κάτι τέτοιο δεν συνέβαινε και για αυτό είχαμε και αποχωρήσεις απο το προηγούμενο Προεδρείο.
Έγινε μάζεμα στα οικονομικά (αν και θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο).
 Κρατούνται πρακτικά των συνεδριάσεων μετά απο 10 και πλέον χρόνια. Σε λίγες μέρες θα υπάρχει βιβλίο πρακτικών στα γραφεία της ΠΕΠΕ και οι μηχανοδηγοί θα μπορούν να πηγαίνουν εκεί για να διαβάζουν τις τοποθετήσεις των μελών του ΔΣ.
Υπάρχει σχεδόν καθημερινή επικοινωνία με αντιπροσώπους απο όλες τις έδρες (ιδιαίτερα την περιφέρεια) για τα τρέχοντα θέματα της καθημερινότητας.

Τι δεν έγινε στους 2 μήνες , τι πρέπει να γίνει στην θητεία του ΔΣ

Δεν υπογράφηκε ακόμα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας που να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες των μηχανοδηγών και να αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα του κλάδου.
Δεν προκηρύχτηκαν ή σχεδιάζονται προσλήψεις.
Η μεγάλη ανησυχία όλων μας είναι οι αλλαγές στο ασφαλιστικό.
Λόγω των κενών Διευθυντικών θέσεων σε ΔΙΚΑΜ (μέχρι πρόσφατα) ,  Διεύθυνση Προσωπικού δεν έχουν γίνει οι τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης.

Δεν έχει προχωρήσει η εξομοίωση των πτυχιούχων ΤΕΙ.

Δεν έχουν υπάρξει αλλαγές στα κυκλώματα εργασίας για να εξαλειφθούν τα εξαντλητικά δεκάωρα.Πρέπει επίσης να αποκατασταθεί το περί δικαίου αίσθημα καθώς είναι γνωστές οι διαφορές μεταξύ των συναδέλφων, ιδιαίτερα στο Κεντρικό μηχανοστάσιο. 

Δεν έχει ανακαινιστεί στο Εργατικό Κέντρο Πειραιά το γραφείο του Σωματείου.
Δεν δημιουργήθηκε το site του Σωματείου παρότι αυτό έχει 2 φορές τεθεί στις 2 συνεδριάσεις του ΔΣ.

Δεν άλλαξε η ειδικότητα στους 13 μηχανοδηγούς που ακόμα αναγράφονται ως βοηθοί,ενώ εκκρεμούν και άλλες διοικητικές πράξεις.

Πρέπει άμεσα να προχωρήσει η εκπαίδευση των μηχανοδηγών στα εμπορικά (τύπους εμπορευμάτων, επικίνδυνα φορτία κτλπ) αλλά και στα τούνελ.

Πρέπει να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τα ρούχα, αλλά και τα Μέσα Ατομικής Προστασίας των μηχανοδηγών. 

Θα πρέπει να διεκδικηθεί νομικά η προσαύξηση του 30% , ενώ θα πρέπει να διεκδικηθεί το δεκάρικο της επιστροφής απο διανυκτέρευση .Αφού  εφαρμόζεται η εγκύκλιος θα πρέπει να εφαρμόζεται σε όλες τις προβλέψεις .

Τέλος θα πρέπει να γίνει επαναχάραξη των κυκλωμάτων εργασίας μεταξύ των μηχανοστασίων.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών













Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου