Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 20 Αυγούστου 2015

Όλο το σχέδιο για τις ιδιωτικοποιήσεις

Το παράρτημα του μνημονίου 3 με τις εκκρεμότητες και τα χρονοδιαγράμματα πώλησης ή αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων του Δημοσίου. Πότε και πώς θα πουληθούν ΟΛΠ, ΟΛΘ. Το σχέδιο για ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, ΔΕΣΦΑ και ΕΛΤΑ. Οι κινήσεις για Εγνατία, Αστέρα και καζίνο στο Ελληνικό.
Οριστικοποίηση του μοντέλου (αναζήτηση «στρατηγικού επενδυτή», ή πώληση
των μετοχών μέσω επιταχυνόμενου βιβλίου προσφορών) πώλησης του ποσοστού που ελέγχει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) στα Ελληνικά Πετρέλαια μέχρι τον Νοέμβριο, απόφαση για το ποσοστό του ΟΤΕ που θα περάσει από το Δημόσιο (σήμερα κατέχει το 10% μαζί με το ΙΚΑ) στο ΤΑΙΠΕΔ τον Οκτώβριο, πώληση του 23% της ΕΥΑΘ και του 11% της ΕΥΔΑΠ, «πιθανή πώληση» του 16% τηςΔΕΗ εντός του 2016.

«Πάγος» στο σχέδιο πώλησης των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) μέχρι να επιστρέψουν σε κερδοφορία και να υπολογιστούν οι κεφαλαιακές ανάγκες αναδιάρθρωσης. Επανεκκίνηση των ηλεκτρονικών δημοπρασιών πώλησης ακινήτων από τις 24 Νοεμβρίου, με υποβολή προσφορών για οικόπεδα και κτίρια σε Αργος, Ναύπλιο, Ρόδο κ.λπ.

Πρόκειται μόνο για μερικά από τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στο αναλυτικό σχέδιο αξιοποίησης (Asset Development Plan) που συμφωνήθηκε με τους δανειστές και έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr.

Το κείμενο των 27 σελίδων περιλαμβάνει το σχέδιο και ενίοτε το χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης 21 περιουσιακών στοιχείων του ΤΑΙΠΕΔ, τα περισσότερα από τα οποία θα περάσουν στο νέο ταμείο που συμφωνήθηκε προ ημερών με τους δανειστές, καθώς και της ακίνητης περιουσίας.

Σημειώνεται πως το συγκεκριμένο παράρτημα του μνημονίου αναφέρονται στο νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή, χωρίς ποτέ να φτάσει στα χέρια των βουλευτών, όπως και το δεύτερο παράρτημα, το οποίο αφορά στις ρυθμίσεις που πρέπει να προχωρήσει το Δημόσιο για τις ιδιωτικοποιήσεις. Σε κάθε περίπτωση, το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ είναι πλέον εγκεκριμένο τόσο από το αρμόδιο συμβούλιο υπουργών, αλλά και τη Βουλή, όπως απαιτούσαν οι δανειστές.

Είτε πρόκειται για τους εν εξελίξει διαγωνισμούς, είτε για τις νέες προκηρύξεις, η ελληνική πλευρά δεσμεύεται για την ταχύτατη υλοποίηση της συμφωνίας και η λέξη που εμφανίζεται περισσότερες φορές στο κείμενο είναι το «όσο το δυνατόν ταχύτερο» (ASAP).

Ταυτόχρονα, όμως, χαρακτηριστικό των δυσκολιών του προγράμματος είναι όσα περιλαμβάνονται σε δεύτερο κείμενο, περίληψη του οποίου αποτελεί τμήμα της δανειακής σύμβασης για τις δεκάδες εκκρεμότητες που πρέπει να προχωρήσει το ελληνικό δημόσιο, ώστε να «αναστηθούν» οι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ και στη συνέχεια του νέου ταμείου.

Ειδικά για τους νέους διαγωνισμούς προβλέπεται πως η διαδικασία πώλησης του 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην «Αερολιμήν Αθηνών» που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα ξεκινήσει τον Δεκέμβριο, με παράλληλη επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, ενώ για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού προβλέπεται η πρόσληψη νέων συμβούλων τον Σεπτέμβριο. Επισημαίνεται πως εκκρεμεί από πέρυσι η κοινή υπουργική απόφαση για την πολιτική διοδίων στον οδικό άξονα, όπως και η ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες για δάνεια που είχε λάβει στο παρελθόν η Εγνατία Οδός ΑΕ.

Για το θέμα της τιτλοποίησης ακινήτων, που προωθούσε η προηγούμενη διοίκηση αλλά σκόνταψε σε σειρά θεμάτων, αναφέρεται πως εκκρεμεί η οριστικοποίηση της συζήτησης με την ΕΛΣΤΑΤ για το πώς δεν θα υπολογίζεται στο χρέος το προϊόν της τιτλοποίησης, αλλά και ο προσδιορισμός του μίγματος ακινήτων που θα μπουν στο «πακέτο». Εκτιμάται πως μια πιλοτική προσπάθεια μπορεί να πραγματοποιηθεί μέσα στο πρώτο ή δεύτερο τρίμηνο του 2016.

Οσον αφορά τους εν εξελίξει διαγωνισμούς, στο Asset Development Plan αναφέρεται ο μακρύς κατάλογος εκκρεμοτήτων για το Ελληνικό (όπως η μετακόμιση υπηρεσιών που στεγάζονται, η απόφαση για το τι θα γίνει με την άδεια καζίνο, η σύσταση ειδικής υπηρεσίας που θα αναλάβει να προχωρήσει την κατασκευή των δημόσιων δικτύων κ.λπ.).

Για τον Αστέρα παραλείπεται κάθε αναφορά στην αλλαγή στάσης του επενδυτή που είχε προσφέρει αρχικά 400 εκατ. ευρώ. Υποστηρίζεται, όμως, πως οι διαδικασίες θα ολοκληρωθούν τον Ιούνιο του 2016, δείγμα των δυσκολιών που έχουν προκύψει μετά την απόρριψη του ειδικού χωροταξικού σχεδίου από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ). 

Κατά πληροφορίες, έχει συμφωνηθεί με τους επενδυτές η χωροθέτηση των 8 από τις 13 βίλες που θέλουν να κτίσουν (σε σχέση με τις περίπου 100 που προέβλεπε το ειδικό χωροταξικό σχέδιο που απερρίφθη από το Συμβούλιο της Επικρατείας) και τώρα παζαρεύουν "ατύπως" με τις αρμόδιες αρχές πού θα κατασκευαστούν οι υπόλοιπες πέντε! 

Για το ακίνητο Αφάντου στη Ρόδο εξηγείται πως για να ολοκληρωθεί η συναλλαγή (στον διαγωνισμό για τα δύο τμήματα του οικοπέδου είχαν επικρατήσει δύο επενδυτές) απαιτείται η έγκριση του Ειδικού Χωροταξικού Σχεδίου (ΕΣΧΑΔΑ), με πιθανή ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής τις 31 Δεκεμβρίου 2015.

Για το θέμα του ΔΕΣΦΑ επισημοποιείται το παζάρι με τη Socar από το Αζερμπαϊτζάν ώστε να αποκτήσει το 49% των μετοχών και όχι το 66% που προέβλεπε ο διαγωνισμός στον οποίο επικράτησε. Στο κείμενο αναφέρεται πως οι Αζέροι μπορούν να μεταβιβάσουν το υπόλοιπο 17% είτε στο ελληνικό δημόσιο είτε σε τρίτο επενδυτή. Εκκρεμεί, όμως, η απάντησή τους, όπως και η διαπραγμάτευση με τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ε.Ε.
Για ΟΛΠ και ΟΛΘ επισημαίνονται οι εκκρεμότητες με τις κεντρικές συμβάσεις παραχώρησης που πρέπει να υπογράψουν οι δύο οργανισμοί με το ελληνικό Δημόσιο προ της πώλησης. Ειδικά για τον ΟΛΘ εκκρεμεί και το σχέδιο ανάπτυξης του λιμανιού (Port Master Plan). Προϋπόθεση για να προχωρήσουν και οι δύο διαγωνισμοί είναι το προεδρικό διάταγμα για τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.

Πηγή: Euro2day.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου