Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη, 12 Αυγούστου 2015

Παρακμή και εγκατάλειψη στο σταθμό του ΟΣΕ στο Ασπρόχωμα

Εγκαταλελειμμένοι σταθμοί, κτήρια ιστορικής σημασίας που ρημάζουν, βανδαλισμοί σταθμών με ανεκτίμητη αρχιτεκτονική αξία, συνθέτουν την εικόνα στο μεγαλύτερο μέρος του ανενεργού δικτύου του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο.
Το σχέδιο εξυγίανσης του ΟΣΕ, που οδήγησε σε αναστολή των δρομολογίων της Πελοποννήσου το 2011, δεν είχε επιπτώσεις μόνο
σε συγκοινωνιακό επίπεδο...
Το δίκτυο της Πελοποννήσου χρονολογείται από το 19ο αιώνα και αποτελείται, εκτός από μετρική γραμμή, από μια σειρά σιδηροδρομικών σταθμών ανεκτίμητης ιστορικής αξίας.
Όταν το τρένο έπαψε να σφυρίζει σε αυτές τις περιοχές, αχρηστεύτηκαν και οι σιδηροδρομικοί σταθμοί, για τους οποίους όμως δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη. Αποτέλεσμα είναι πολλοί από αυτούς να βρίσκονται στο έλεος της φθοράς του χρόνου, επηρεάζοντας σε αρκετές περιπτώσεις και τις γύρω περιοχές.
Συνολικά, το δίκτυο της Πελοποννήσου περιλαμβάνει 153 σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις. Από αυτούς τους σταθμούς και στάσεις, οι 79 έχουν χαρακτηριστεί μνημεία, γεγονός το οποίο, όμως, δε διασφαλίζει και τη συντήρησή τους.
Συγκεκριμένα, το ελληνικό τμήμα της Διεθνούς Επιτροπής για τη Διατήρηση της Βιομηχανικής Κληρονομιάς έχει ήδη απευθύνει επιστολή προς όλους τους αρμόδιους φορείς, εκφράζοντας ανησυχία για την «εγκατάλειψη και λεηλασία του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου». Πρόκειται για δίκτυο που κάλυπτε 750 χιλιόμετρα, το οποίο περιλαμβάνει, εκτός από τους σταθμούς, ποικιλία κτισμάτων, όπως είναι λιθόκτιστες μεταλλικές γέφυρες, τούνελ και αποθήκες εμπορευμάτων.
Στα καθ’ ημάς, πέρυσι τον Οκτώβρη άγνωστοι εισέβαλαν στο σταθμό του ΟΣΕ στο Ασπρόχωμα Μεσσηνίας και αφού έκλεψαν ό,τι είχε αξία, προκάλεσαν εκτεταμένες ζημιές, καταστρέφοντας τα αρχεία και τα αντικείμενα που βρήκαν στο εσωτερικό!
Έκτοτε η κατάσταση επιδεινώθηκε, με αποτέλεσμα τις εικόνες που βλέπουμε να υποστηρίζουν το ρεπορτάζ να παραπέμπουν σε τριτοκοσμική χώρα, με το Δήμο Καλαμάτας, στον οποίο ανήκει το κτήριο, να μένει απαθής και άβουλος...

Φωτογραφίες: Στασινός Μουτσούλας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου