Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 8 Σεπτεμβρίου 2017

Η κυβέρνηση στις ράγες του σιδηροδρόμου

Στοιχηματίζει στα έργα για την αναβάθμιση του δικτύου για να κρατήσει ζωντανή την κατασκευαστική δραστηριότητα
Στον αστερισμό του σιδηροδρόμου κινούνται το τελευταίο διάστημα
οι σχεδιασμοί της ελληνικής κυβέρνησης, η οποία στοιχηματίζει στα εν εξελίξει αλλά και στα σχεδιαζόμενα έργα για την αναβάθμιση του δικτύου προκειμένου να κρατήσει ζωντανή την κατασκευαστική δραστηριότητα. Παράλληλα, η στροφή στις επενδύσεις φέρνει τις σιδηροδρομικές υποδομές στο επίκεντρο καθώς αποτελούν σημαντικό κρίκο των διασυνδεδεμένων μεταφορών.

Σύμφωνα με τη Λευκή Βίβλο της Ευρωπαϊκής Ενωσης, «οι σιδηροδρομικές μεταφορές αποτελούν τον στρατηγικό τομέα - με την κυριολεκτική έννοια του όρου - που θα καθορίσει, ιδίως για τα εμπορεύματα, την επιτυχία της εκ νέου εξισορρόπησης» του μεταφορικού έργου μεταξύ των διαθέσιμων μέσων με μείωση του ποσοστού που διατηρούν οι οδικές μεταφορές. Συγκεκριμένα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, ο σιδηρόδρομος καλύπτει μόλις το 8% των εμπορευματικών μεταφορών, όταν το 1970 ήταν 21%. Στις Ηνωμένες Πολιτείες μάλιστα, το 40% των εμπορευματικών μεταφορών γίνεται με τον σιδηρόδρομο.

Στη χώρα μας η αναβάθμιση του δικτύου είναι πρωταρχικής σημασίας, καθώς το έτος 2015 ηλεκτροκινούμενο ήταν μόλις το 22% των γραμμών. Πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη αναδεικνύεται η Ελβετία με 99,6% των γραμμών, ακολουθούν η Ολλανδία με 69%, το Βέλγιο και η Σουηδία με 62%. 

Ορόσημο για τη χώρα μας αποτελεί το 2018, καθώς αναμένεται να ολοκληρωθεί ο εκσυγχρονισμός ενός κρίσιμου μέρους του δικτύου. Την ερχόμενη άνοιξη εκτιμάται ότι θα δοθεί σε κυκλοφορία η νέα γραμμή «Πολύκαστρο - Ειδομένη» με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, μέρος της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τα γειτονικά Σκόπια.

Στη διάρκεια της επίσκεψής τους στο έργο της ΕΡΓΟΣΕ για την ολοκλήρωση της υποδομής στο εν λόγω τμήμα, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών κ. Θάνος Βούρδας έδωσε έμφαση στην ολοκλήρωση του συγκοινωνιακού δικτύου της περιοχής για τη σύνδεση με τον ευρωπαϊκό μεταφορικό άξονα Χ. Το έργο περιλαμβάνει ακόμα την κατασκευή του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού Πολυκάστρου και της σιδηροδρομικής Στάσης Μικρού Δάσους, καθώς και επεμβάσεις επί των κτιριακών εγκαταστάσεων του υφιστάμενου Σιδηροδρομικού Σταθμού Ειδομένης. 

Οπως ανέφερε, το έργο, με τη νέα χάραξη, θα λύσει τα προβλήματα διέλευσης και προσβασιμότητας που υπήρχαν λόγω της υφιστάμενης υποδομής και θα τονώσει τις διεθνείς μεταφορές χωρίς επιβάρυνση των τοπικών αναγκών. 

Υπενθυμίζεται ότι και η πρόσφατη επίσκεψη στη χώρα μας του βούλγαρου πρωθυπουργού Μπόικο Μπορίσοφ είχε στο επίκεντρο μια ακόμα διεθνή σιδηροδρομική σύνδεση της χώρας μας, την Παράκαμψη Βοσπόρου. Η σημαντικότερη όμως αναβάθμιση στο ελληνικό δίκτυο δεν είναι άλλη από αυτή του βασικού άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, που αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2018. Αποτελεί μάλιστα και δέσμευση της ελληνικής πλευράς στη συμφωνία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλικούς Σιδηροδρόμους.

www.vima.gr - Όλγα Κλόντζα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου