Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Σάββατο 9 Αυγούστου 2014

Πελοπόννησος:3 τακτικές γραμμές και τραίνο-κρουαζιέρα ως το 2016

Τροχοδρομεί εκ νέου το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου προσεχούς 3ετίας. ΟΣΕ και περιφέρεια Πελοποννήσου σχεδιάζουν από κοινού την ενεργοποίηση της μετρικής γραμμής, αλλά και την ενίσχυση της υφιστάμενης με ηλεκτροκίνηση έως το Λουτράκι. Ήδη για το Λουτράκι έχουν εξασφαλισθεί κονδύλια ύψους 11,6 εκατ. από το ΠΕΠ Πελοποννήσου.

Ο σταθμός του τραίνου θα γίνει στα όρια της πόλης, ενώ προβλέπεται
ανακατασκευή της μετρικής γραμμής η οποία θα μετατραπεί σε κανονική εύρους 1,43 μ. στην ίδια χάραξη. Επίσης θα υπάρξει ηλεκτροκίνηση ελαφριάς μορφής (τύπου τρόλεϊ). Την ίδια ώρα η λειτουργία της υπόλοιπης γραμμής του δικτύου της Πελοποννήσου θα εξασφαλιστεί από κονδύλια που θα προέλθουν μέσω της μεθόδου ΣΔΙΤ.

Του Χάρη Ντιγριντακη 

Σύμφωνα με πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου της Κυριακής, σχεδιάζεται η λειτουργία της γραμμής Κόρινθος-Ναύπλιο η οποία θα έχει χαρακτήρα τραίνου μετεπιβίβασης στον Προαστιακό. Παράλληλα ως μίνι προαστιακός θα λειτουργήσει η γραμμή Καλαμάτα-Μεσσήνη όπου θα συνδέεται το ΤΕΙ με την πόλη. Ήδη σχεδιάζεται και η καινοτομία του project , που αποτελεί το θεματικό τραίνο ή αλλιώς τραίνο-κρουαζιέρας, που θα ξεκινάει από την Κόρινθο θα συνεχίζει στο Άργος, την Τρίπολη και θα καταλήγει στην Καλαμάτα. Το εν λόγω τραίνο θα λειτουργεί με ειδικού τύπου βαγόνια, όπως ανάλογα θεματικά τραίνα σε Ιταλία, Αυστρία και Ελβετία, έχοντας αμιγώς τουριστικό χαρακτήρα με στάσεις και μετεπιβίβαση του κοινού σε πούλμαν με επίσκεψη σε αρχαιολογικούς ή τουριστικού χώρους και διαμονή σε ειδικά ξενοδοχεία, ενώ μέρος των σταθμών του ΟΣΕ σχεδιάζεται να μετατραπούν σε εστιατόρια. Προς τούτο φέρεται να υπάρχει σύμπραξή ήδη του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΓΑΙΑΟΣΕ, της Περιφέρειας Πελοποννήσου και εξετάζεται η είσοδος στο σχήμα συγκεκριμένων δήμων καθώς και ιδιωτών οι οποίοι ταυτόχρονα θα προωθούν το προϊόν στις αγορές του εξωτερικού, όπου υπάρχει ειδικό κοινό. Το εταιρικό σχήμα-φορέας, αναμένεται να συμμετάσχει στο διαγωνισμό ΣΔΙΤ που προβλέπεται να «βγει στον αέρα» μέχρι τις αρχές του νέου έτους. Τις προσεχείς ημέρες ο ΟΣΕ προκηρύσσει σχετικό διαγωνισμό για τη μελέτη του έργου. 
Επισημαίνεται ότι πριν μια εβδομάδα η αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου και του προαστιακού σιδηροδρόμου, στο τμήμα Ισθμός- Λουτράκι, συζητήθηκε σε σύσκεψη στην έδρα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, με τη συμμετοχή του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ Παναγιώτη Θεοφανόπουλου, με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη, του διευθυντή Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΟΣΕ Γρηγόρη Σαμπατακάκη, και τον αντιπεριφερειάρχη Αρκαδίας Βαγγέλη Γιαννακούρα.
Υπενθυμίζεται ότι η εκ νέου ενεργοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου Πελοποννήσου αποτελεί διακαή πόθο του κ. Τατούλη εδώ και 2 έτη περίπου ο οποίος επιδιώκει να ενισχύσει τον προορισμό με εναλλακτικές μορφές τουρισμού όλο το χρόνο.

Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου χαρακτηρίζει το παραπάνω αναφερόμενο πρόγραμμα «πιλοτικό» για τη χώρα, γιατί αφενός είναι η πρώτη φορά που συμπράττει ο ΟΣΕ με την Περιφέρεια, το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών και πιθανώς με ιδιώτες επενδυτές και, αφετέρου, γιατί πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εναλλακτικής χρήσης όλου του δικτύου, το οποίο θα υιοθετηθεί στη συνέχεια και στην υπόλοιπη χώρα.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει ο κ. Τατούλης για τις καινοτομίες του σχεδίου, όπως για τη δυνατότητα τοποθέτησης οπτικών ινών και φωτοβολταϊκών παράλληλα με τις σιδηροδρομικές γραμμές, «οι οποίες θα πολλαπλασιάσουν το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας» όπως χαρακτηριστικά δηλώνει.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, αναφέρει ότι στόχος του Οργανισμού είναι να επανεκκινήσει το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου, το οποίο είναι ενεργό και για την αναβάθμιση του οποίου δαπανήθηκαν πολλά χρήματα, με διαφορετικές χρήσεις ανά τμήματα, όπως τουριστική για το τμήμα Κόρινθος- Άργος ή ως προαστιακός στην Καλαμάτα. Ο κ. Θεοφανόπουλος τονίζει ότι πρόκειται για εναλλακτικό τρόπο χρήσης του δικτύου, ώστε να αναπτυχθεί ένα συνολικό εμπορικό προϊόν στο επίκεντρο του οποίου θα είναι ο σιδηρόδρομος.

Το Πλάνο

Αντικείμενο του έργου : «ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΙΣΘΜΟΣ - ΛΟΥΤΡΑΚΙ» είναι η μετατροπή της υφιστάμενης μονής Μετρικής σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμού – Λουτρακίου σε Κανονικού Εύρους Ηλεκτροκινούμενη και η τελική σύνδεσή της στην περιοχή του Ισθμού, με την υπάρχουσα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων (ΣΓΥΤ) του Προαστιακού Σιδηροδρόμου που λειτουργεί μεταξύ Κιάτου – Κορίνθου – Αεροδρομίου.

Η κατασκευή της νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής για ηλεκτροκίνηση μεταξύ του υφιστάμενου σιδηροδρομικού σταθμού Ισθμού και του Λουτρακίου, προβλέπει η ταχύτητα κυκλοφορίας της γραμμής να είναι 60Km/h.

Τα έργα που θα κατασκευασθούν επιμερίζονται ως εξής:
α) Μονή σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους μήκους 6,4 χλµ. στην περιοχή του υφιστάμενου Σ.Σ. Ισθμού, μέχρι και το Λουτράκι.
β) Δευτερεύουσα σιδηροδρομική γραμμή κανονικού εύρους, μήκους περίπου 0,45 χλμ.
γ) Ηλεκτροκίνηση της νέας γραμμής με μονοσύρματη ηλεκτροκίνηση τύπου τρόλεϊ, με εναέρια γραμμή επαφής. Η σύνδεση θα είναι σηματοδοτούμενη.
δ) Ανακαίνιση και ευπρεπισμός των κτιριακών εγκαταστάσεων του Σ.Σ. Ισθμού και βελτίωση του περιβάλλοντος χώρου με δημιουργία υπαίθριου χώρου στάθμευσης.
ε) Η κατασκευή αποβαθρών στις Στάσεις Καζίνο (Μηχανικού), Λουτρακίου (Αιγαίου) και στον Σταθμό Ισθμού.
στ) Εξασφάλιση όλων των Ισοπέδων Διαβάσεων που θα διατηρηθούν και τοποθέτηση σε όλες σύγχρονων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων.

Για την υπόλοιπη μήκους 509 χλμ γραμμή μέσω της μελέτης που προκηρύσσει ο ΟΣΕ διερευνώνται εναλλακτικές, σε σχέση με την κανονική επιβατική και εμπορευματική εκμετάλλευση, μορφές χρήσης του δικτύου. Προβλέπεται η ανάδειξη των μορφολογικών και γεωγραφικών στοιχείων του κάθε τμήματος, των μοναδικών τεχνικών στοιχείων του δικτύου, καθώς και των κτισμάτων. Επίσης εξετάζεται, η χρησιμοποίηση διαφορετικών τύπων τροχαίου υλικού π.χ. μουσειακό τροχαίο υλικό αλλά και διαφορετικές χρήσεις ανά τμήμα προσαρμοσμένων στις απαιτήσεις και δυνατότητες του κοινού π.χ. εκτέλεση εκδρομικών δρομολογίων, διοργάνωση περιηγητικών εκδρομών τύπου croisiere, χρήση τρενοποδηλάτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου