Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 14 Αυγούστου 2014

Τρένο θα περνάει μέσα από την Πάτρα έως το νέο λιμάνι

Η πρόταση της υπογειοποίησης για την διέλευση του τρένου από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι έχει εγκαταλειφθεί κυρίως λόγω του μεγάλου κόστους.
Η διέλευση του σύγχρονου τρένου μέσα από την Πάτρα, με κατάληξη το νέο λιμάνι και η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρας - Πύργου αναμένεται να βρεθούν στο
επίκεντρο του ενδιαφέροντος κατά τη διάρκεια της επικείμενης επίσκεψης του υπουργού Υποδομών στην αχαϊκή πρωτεύουσα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης αναμένεται να επισκεφθεί την Πάτρα μέσα στον Σεπτέμβριο και δεν αποκλείεται να κάνει ανακοινώσεις για τα συγκεκριμένα έργα.

Ειδικότερα, όσον αφορά τη διέλευση του σύγχρονου τρένου από το Ρίο μέχρι το νέο λιμάνι, δηλαδή μέσα από τον οικιστικό ιστό της Πάτρας, έχει εγκαταλειφθεί η πρόταση της υπογειοποίησης, κυρίως λόγω του μεγάλου κόστους.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Κώστα Σπηλιόπουλο, η μελέτη υπογειοποίησης αλλά και τα τεχνικά έργα που θα έπρεπε να γίνουν θα κόστιζαν περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ.

Ετσι, λοιπόν, προκρίνεται η επίγεια χάραξη, όπου μόνο σε δύο σημεία θα υπάρχει βύθιση των γραμμών και υπόγειο σημείο διέλευσης του τρένου. Μάλιστα, σύμφωνα πάντα με τον Κώστα Σπηλιόπουλο, το κόστος της νέας λύσης είναι κατά πολύ χαμηλότερο της υπογειοποίησης.

Ο προαστιακός

Αλλωστε, βασικός στόχος είναι μαζί με το σύγχρονο τρένο να εξακολουθεί να λειτουργεί και ο προαστιακός σιδηρόδρομος.

Στο μεταξύ, μετά την επιτυχημένη λειτουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου της Πάτρας, με τον οποίο μετακινούνται σε καθημερινή βάση περίπου 8.000 άτομα, βρίσκεται υπό μελέτη και η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα - Πύργος, που έχει κλείσει εδώ και περίπου τέσσερα χρόνια.

Συγκεκριμένα, η αρχή γίνεται με τις μελέτες της κανονικοποίησης της μετρικής γραμμής Πάτρα - Πύργος, συνολικού μήκους 120 χιλιομέτρων.

Οι μελέτες, οι οποίες συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών, έχουν χωρίσει τη γραμμή σε δύο τμήματα.

Το πρώτο τμήμα περιλαμβάνει τη γραμμή από την Πάτρα μέχρι τα Καβάσιλα της Ηλείας, με προϋπολογισμό μελέτης 2.915.875 ευρώ και μήκος δικτύου 52 χιλιομέτρων.

Το δεύτερο τμήμα περιλαμβάνει τη γραμμή από τα Καβάσιλα μέχρι τον Πύργο, με προϋπολογισμό μελέτης 2.214.977 ευρώ, για τα υπόλοιπα 68 χιλιόμετρα του σιδηροδρόμου.

Όσον αφορά τον χρόνο ολοκλήρωσης αυτών των μελετών, εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμες περί τα τέλη του 2015, παράλληλα με τις μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων, ώστε το έργο να καταστεί ώριμο, προκειμένου να διεκδικηθούν κονδύλια για τη χρηματοδότηση της κατασκευής του από την 5η προγραμματική περίοδο.

Όσον αφορά το κόστος ολοκλήρωσης του έργου, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, ενδέχεται να φτάσει τα 300 εκατομμύρια ευρώ.

Ηλίας Κανίστρας
"Καθημερινή"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου