Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 22 Νοεμβρίου 2023

Ανακοίνωση Σωματείων για συνάντηση με Hellenic Train και Υπουργείο Μεταφορών

 
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Σας ενημερώνουμε ότι πραγματοποιήθηκε σήμερα η συνάντηση των Σωματείων με τη διοίκηση της Η.Τ. Η εταιρεία από πλευράς της, έκανε εκ νέου μια παρουσίαση της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης στην οποία βρίσκεται, αναφέροντας πως προβλέπεται να παραταθεί
και για το 2024-25. Επιπροσθέτως, επισήμανε πως η ισχύουσα κατάσταση είναι αναστρέψιμη, με την προϋπόθεση να υπάρξει από πλευράς του Δημοσίου, επιπλέον ενίσχυση του ποσού, το οποίο προβλέπεται από τη σύμβαση των ΥΔΥ. Σε διαφορετική περίπτωση, η Η.Τ θα αναγκαστεί να λάβει μέτρα, προκειμένου η εταιρεία να μπορέσει να είναι βιώσιμη.


Τα μέτρα που έθεσε προς συζήτηση, για το 2024 και αφορούν τους εργαζόμενους είναι:


  • Μη εφαρμογή της αύξησης των 30€ που προβλέπεται από την ισχύουσα ΣΣΕ, για τον Σεπτέμβριο 2024.
  • Επαναφορά του ποσού της αποζημίωσης των τρένο-χιλιομέτρων στο ποσό που προβλέπονταν στην προηγούμενη ΣΣΕ.
  • Μείωση του τεχνικού επιδόματος  από 1,50 σε 1€.
  • Μείωση της αποζημίωσης των διαχειριστών εμπορευμάτων από 5 σε 3 € / βαγόνι.
  • Μείωση 10% στα επιδόματα ευθύνης.
  • Εφαρμογή εκ περιτροπής (2 ημέρες) εργασία για όλους τους εργαζόμενους για 9 μήνες.
  • Εξέτασης εθελούσιας εξόδου.
  • Κάλυψη εκδοτηρίων Β. Ελλάδας από συνοδούς.

Τέλος, η εταιρεία έκανε λόγο για μη ανανέωση των συμβάσεων ορισμένου χρόνου, ενώ τα συνδικάτα τόνισαν, ότι για εμάς, η «μη ανανέωση σύμβασης» λέγεται «απόλυση».

Τα σωματεία εμμένοντας στην αρχική τους θέση, δεν αποδέχτηκαν τα μέτρα που πρότεινε η εταιρεία, προτείνοντας για ακόμη μια φορά λύσεις που μπορούν να εξοικονομήσουν χρήματα στην εταιρεία, χωρίς να πληγούν τα δικαιώματα και ο μισθός του συνόλου των εργαζομένων.

Ακολούθησε συνάντηση με το Υπουργείο Μεταφορών, όπου πραγματοποιήθηκε μια εποικοδομητική συζήτηση, σχετικά με τα κρίσιμα θέματα λειτουργίας του σιδηροδρόμου, καθώς και με όλα τα παραπάνω που αφορούν τους εργαζόμενους. Το Υπουργείο από πλευράς του έδειξε διάθεση να συζητήσει με τη H.T και να παρέμβει, προκειμένου να μην κληθούν να πληρώσουν οι εργαζόμενοι τα προβλήματα χρηματοδότησης των σιδηροδρομικών μεταφορών και τις συνέπειες των ζημιών στην υποδομή που προκάλεσαν απο-μείωση των εσόδων. Αύριο, στο Υπουργείο θα πραγματοποιηθεί συνάντηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και αναμένουμε το Υπουργείο να στηρίξει τους σιδηροδρομικούς. 

Θα επανέλθουμε με σχετική ανακοίνωση, αν χρειαστεί.


       ΟΙ ΠΡΟΕΔΡΟΙ         ΟΙ ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ


             Ν.ΛΑΖΟΥ                 B. ΠΑΤΙΝΙΩΤΗΣ


    Β. ΖΑΒΟΓΙΑΝΝΗΣ     Σ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ


    Δ.ΚΟΥΤΣΙΑΦΤΗΣ          Α. ΙΟΡΔΑΝΙΔΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου