Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023

Επερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για σιδηροδρομικό δίκτυο και Καλαμπάκα.Λάρισα - Βόλο

Επερώτηση 23 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία για την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου και τις κλειστές γραμμές. 
Τα πρωτοφανή ακραία καιρικά φαινόμενα με την ονομασία «Daniel» και «Elias» που έπληξαν το Σεπτέμβριο του 2023 και την ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας προκάλεσαν το θάνατο δεκαεπτά συνανθρώπων μας και ανυπολόγιστες υλικές καταστροφές σε υποδομές και ιδιωτικές περιουσίες. Οι καταστροφικές πλημμύρες δεν άφησαν ανεπηρέαστο το σιδηροδρομικό δίκτυο του οποίου οι ζημιές είναι εκτεταμένες, (μετατοπίστηκαν γραμμές, καταστράφηκαν σταθμοί κ.ά.). Η πολιτεία οφείλει να σχεδιάσει και να υλοποιήσει ένα σχέδιο ανάταξης για το σιδηρόδρομο έγκαιρα και φυσικά με γνώμονα την ασφάλεια των επιβατών. 
Στο από 17 Οκτωβρίου 2023 δελτίο τύπου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τον 1ο τριμηνιαίο απολογισμό του έργου του Υπουργείου περιλαμβάνεται συγκεκριμένη δέσμη πολιτικών για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών στις υποδομές των πληγεισών περιοχών. Ειδικότερη αναφορά γίνεται στην ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου που θα χρηματοδοτηθεί κατά 185 εκατ. ευρώ από τους πόρους του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σημειώνεται ότι τα έργα τα οποία εντάσσονται για χρηματοδότηση από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως την 31η Δεκεμβρίου 2025. 
Παράλληλα, με το άρθρο 25 του ν.5049/2023 προβλέφθηκε η υπαγωγή στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών του σχεδιασμού, της ανάθεσης και της εκτέλεσης κατεπειγόντων έργων αποκατάστασης εκτεταμένων ζημιών, που προκαλούνται σε υποδομές περιοχών που κηρύσσονται σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και θεσπίστηκε ειδική ταχύτερη διαδικασία εκτέλεσης των έργων αυτών. Με τη με αριθμ.21/12.10.2023 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου έγινε η σχετική ανάληψη των εν λόγω αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Ν. Ταχιάος σε δηλώσεις του κατά την 13η Σεπτεμβρίου 2023 ανέφερε ως προς την αποκατάσταση του σιδηροδρόμου ότι: «Θα χρειαστεί να κάνουμε παραδοχές, κατασκευαστικές και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις ώστε να μην επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον». 
Με δεδομένα τα ανωτέρω, την αναγκαιότητα αποκατάστασης των εκτεταμένων ζημιών στις υποδομές προκειμένου για την επαναφορά, κατά το δυνατόν, σε φυσιολογικούς ρυθμούς της κοινωνικής και οικονομικής ζωής των πληττόμενων περιοχών αλλά και την ύψιστη σημασία ανάταξης του σιδηροδρόμου με όρους που δε θα θέτουν σε επισφάλεια τη ζωή των πολιτών προς αποφυγή επανάληψης ενός τραγικού δυστυχήματος όπως αυτού στα Τέμπη, 
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί: 
1. Με ποιο κωδικό του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος του Ταμείου Ανάκαμψης έχει γίνει η ένταξη του έργου της ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου; 
2. Ποια στοιχεία έλαβαν υπόψη τους προκειμένου για τον καθορισμό του ποσού των 185 εκατ. ευρώ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου;
 3. Πως σχεδιάζουν να γίνει η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου; Ποιες μελέτες θα πρέπει να διενεργηθούν πριν τις όποιες εργασίες ανάταξης του σιδηροδρόμου; Θα αφορούν σε όλη την έκταση του δικτύου;
 4. Θα εντάξουν έργα σχετικά με την ανάταξη του σιδηροδρόμου στις fast track διαδικασίες ανάθεσης και εκτέλεσης του άρθρου 25 του ν.5049/2023 και εάν ναι ποια είναι αυτά; 
5. Ποιες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, φορείς, εταιρείες κ.ά. θα πρέπει να συνεργαστούν για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και συνοδών έργων που συνδέονται με την «ασφαλή» κατασκευή του; Υφίσταται διάγραμμα ροής επικοινωνίας μεταξύ των εμπλεκομένων για τον αποτελεσματικό και ασφαλή σχεδιασμό και υλοποίηση ανάταξης του σιδηροδρόμου; 
6. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα της τμηματικής αποκατάστασης της σιδηροδρομικής γραμμής ανόδου και καθόδου στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη ως προς τις εμπορευματικές και τις επιβατικές μεταφορές; Πότε αναμένεται να αποκατασταθεί πλήρως; 
7. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης της γραμμής Λάρισα Βόλος και Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα; 
8. Ποιο είναι το συνολικό κόστος πλήρους ανάταξης του σιδηροδρομικού δικτύου; 
9. Ποια πρόσθετα μέτρα σχεδιάζουν να λάβουν για να διασφαλίσουν την ασφάλεια των επιβατών όταν θα τεθεί σε λειτουργία ο σιδηρόδρομος;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου