Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 10 Μαρτίου 2015

ΟΔΟΝΤΩΤΟΣ - 119 χρόνια λειτουργίας (10 Μαρτίου 1896 - 10 Μαρτίου 2015)

γράφει ο Αλέξης Λεχουρίτης
Είναι ο μόνος οδοντωτός σιδηρόδρομος στην Ευρώπη που ενώνει την θάλασσα με το βουνό!
Έχει χαρακτηριστεί, ως η έκτη θεαματικότερη διαδρομή με τρένο στον κόσμο.
Πρόκειται για το τρενάκι που ενώνει το Διακοπτό (0 m.) με τα Καλάβρυτα(750 m.), διασχίζοντας
το εξαιρετικής φυσικής ομορφιάς φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού!!
Ο Οδοντωτός ήταν το μόνο μέσο που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σε αυτήν τη δύσκολη από μορφολογικής άποψη διαδρομή. Από το σταθμό του Διακοπτού, που βρίσκεται στο επίπεδο της θάλασσας, έως τον αντίστοιχο τερματικό των Καλαβρύτων υπάρχει υψομετρική διαφορά της τάξης των 750 μέτρων, με κλίσεις που απαγορεύουν τη δρομολόγιση συμβατικών συρμών.Το μήκος της γραμμής είναι 22.320 μέτρα, ενώ το μήκος των οδοντωτών τμημάτων φτάνει τα 3.400 μέτρα.
Ταυτόχρονα, με το μικρότερο πλάτος γραμμών (μόλις 75cm) στην Ευρώπη, η σιδηροδρομική υποδομή είναι διακριτική κ συμβιώνει αρμονικά με το θεσπέσιο περιβάλλοντα χώρο.
Ο Οδοντωτός κατασκευάστηκε κατά την χρονική περίοδο 1890-1896 επί κυβερνήσεως Χαρίλαου Τρικούπη.Το έργο ολοκληρώθηκε κάτω από αντίξοες συνθήκες κ με ελλιπή τεχνικά μέσα. Γάλλοι, Ιταλοί κ Έλληνες τεχνικοί ανέλαβαν με την παραπάνω σειρά την αποπεράτωση του έργου.
Επιπλέον τεχνικά έργα της γραμμής είναι οι τοίχοι αντιστήριξης, 3 λίθινες επενδύσεις επιχωματώσεων, 6 σήραγγες, 25 μεταλλικές γέφυρες με 10-70 μέτρα άνοιγμα, 15 μεταλλικές γέφυρες με 3-10 μέτρων άνοιγμα, 9 λίθινες γέφυρες με τόξα 4-10 μέτρων, ακόμα και ανοιχτές από το ένα τοίχωμα σήραγγες λαξεμένες σε βράχο, λίθινες καμάρες για την διευθέτηση των υδάτων, φυλάκια και υδατόπυργοι. Όλα τα παραπάνω αποτελούν δείγματα εξαιρετικής βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Σήμερα έχει κηρυχθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού ως διατηρητέο τεχνικό μνημείο.
Οι οδοντωτοί σιδηρόδρομοι εκείνη την εποχή θεωρούνταν τεχνολογικά πρωτοπόρα έργα.
Το πρώτο επίσημο δρομολόγιο της γραμμής πραγματοποιήθηκε στις 10 Μαρτίου 1896.
Η συγκεκριμένη γραμμή υπήρξε ιδιαίτερα πολύτιμη λόγω της προσφοράς μεταφορικού κ κοινωνικού έργου σε δυσπρόσιτες κ ορεινές περιοχές της Πελοποννήσου. Αξίζει να αναφέρω ότι η γραμμή κ το τροχαίο υλικό αναβαθμίστηκαν στα τέλη Οκτωβρίου 2008. Τέλος από τις αρχές Ιουνίου 2009 τα δρομολόγια εκτελούνται από τους νέους ελβετικούς συρμούς που παρέλαβε ο ΟΣΕ για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του.
Προσωπικά, σας προτείνω την διαδρομή διάρκειας 1 ώρας, τόσο για την ασύγκριτη ομορφιά του τοπίου όσο κ για την μοναδικότητα της οδοντωτής τεχνολογίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.
Το κόστος της διαδρομής είναι ελάχιστο για να συγκριθεί με το μεγαλείο της.
Επικοινωνήστε για πληροφορίες
στο www.odontotos.com
Σταθμός Διακοπτού 2691 043206
Σταθμός Καλαβρύτων 2692 023050

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου