Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 6 Ιουνίου 2023

Ανακοίνωση Σωματείου Μηχανοδηγών

 
Τρεις μήνες μετά το έγκλημα των Τεμπών και ενώ ακόμα η σιδηροδρομική οικογένεια προσπαθεί να βρει το βηματισμό της , ερχόμαστε ξανά αντιμέτωποι με το αδιανόητο : συνδικαλιστές και εργαζόμενοι του ΟΣΕ καταγγέλλουν τους ελέγχους της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κατηγορώντας μάλιστα τους μηχανοδηγούς για αυτούς και προσπαθώντας με αυτό τον τρόπο να απαξιώσουν τόσο τον αγώνα των μηχανοδηγών για δικαιοσύνη και ασφαλείς συνθήκες εργασίας, όσο και την ίδια την Aνεξάρτητη Aρχή που ο ρόλος της είναι ακριβώς αυτός: να ελέγχει για την τήρηση η μη των κανονισμών λειτουργίας, να διαφυλάσσει το πλαίσιο εργασίας όλων μας και να εγγυάται την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρόμου.

 Καταγγέλλουν με λίγα λόγια την δραστηριοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών! Αλήθεια, έχουν αναρωτηθεί πως ακριβώς θα εκληφθεί κάτι τέτοιο από την ελληνική κοινωνία; Αλήθεια, σκέφτηκαν τι όπλο χαρίζουν στη φαρέτρα όσων εναντιώνονται στο συνδικαλιστικό κίνημα και προσπαθούν επί χρόνια να ταυτίσουν το συνδικαλισμό με αρνητικές έννοιες όπως "αυθαιρεσία", " ασυδοσία " , "βόλεμα" κλπ ; 

Δυστυχώς κάποιοι δεν έχουν καταλάβει ακόμα το μέγεθος της τραγωδίας που ζήσαμε και φυσικά δεν φαίνεται να διδάσκονται από αυτή. 

Από την άλλη , έχουμε συναδέλφους του ΣΕΠ- ΤΡΑΙΝΟΣΕ να μας μιλούν για συμβιβασμό και χειραγώγηση. Επιμένουν να υπενθυμίζουν την κομματική ταυτότητα η ιδιότητα ανθρώπων γιατί προφανώς κρίνοντας εξ ιδίων τα αλλότρια ,  θεωρούν ότι συνδικαλισμός σημαίνει να είσαι το μακρύ χέρι του πολιτικού σου φορέα μέσα στο χώρο εργασίας σου.

Πως αλλιώς να ερμηνεύσουμε τη στάση κάποιων που από τη μια, μπροστά στα δακρυσμένα μάτια συναδέλφων φώναζαν για την έλλειψη συστημάτων ασφάλειας και από την άλλη όταν ήρθε η ώρα να απαντήσουν, τι γνωρίζουν για την τηλεδιοικηση της Λάρισας, απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν τίποτα!

Ποιοι λοιπόν μιλούν  για υποχώρηση και  χειραγώγηση. Άνθρωποι που τρεις ολόκληρους μήνες δεν έχουμε ακούσει τη φωνή τους και τείνουμε να ξεχάσουμε και τα πρόσωπα τους, αλλά έσπευσαν να βγάλουν ανακοίνωση για τους μηχανοδηγούς!

Απάντηση 1Η για το bonus των 700 Ευρώ.

Το bonus που συμφωνήθηκε για 6η συνεχόμενη χρονιά, δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση με την ασφάλεια κυκλοφορίας ή την εργασία σε ημέρες ανάπαυσης καθώς bonus λαμβάνουν από το 2018 ΟΛΟΙ οι μηχανοδηγοί ανεξάρτητα αν εργάζονται σε ημέρες ανάπαυσης ή όχι.

Ιδιαίτερα το ΣΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν δικαιούται να ομιλεί καθώς υπέγραψε –ως επιχειρησιακό Σωματείο-  bonus παραγωγικότητας, δηλαδή bonus εντατικοποίησης της εργασίας για πρώτη φορά στην ιστορία της Ηellenic Train.

 Η Π.Ε.Π.Ε. διαφώνησε στην αύξηση της παραγωγικότητας και συμφώνησε στις 30/5/2023  τα όσα ΙΣΧΥΟΥΝ από το 2018 και μέχρι σήμερα, υπογράφοντας νέα συμφωνία με την Hellenic Train.

Απάντηση 2η για την έλλειψη προσωπικού και την υπερεργασία μηχανοδηγών

Ο μοναδικός κλάδος στον οποίο  σήμερα υπάρχει  ακόμα και πλεόνασμα προσωπικού σε γεωγραφικές περιοχές της χώρας,  είναι αυτός των μηχανοδηγών καθώς με 4 Συλλογικές συμφωνίες έχουμε ΕΠΙΒΑΛΕΙ πάνω από 200 προσλήψεις νέων μηχανοδηγών τα τελευταία 5 χρόνια στην Hellenic Train, ενώ πάνω από 25 νέοι μηχανοδηγοί έχουν προσληφθεί από τις Rail Cargo, Pearl και GFR

Η εκπαίδευση των νέων μηχανοδηγών έχει στοιχίσει στις εταιρείες  πάνω από 5 εκατομμύρια Ευρώ, ενώ το  90% αυτών  βρίσκονται υπό την προστασία όρων Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Στις 30 Μάιου με την συμφωνία που υπογράφηκε ΟΜΟΦΩΝΑ από το Σωματείο μας,  ΕΠΙΒΑΛΛΑΜΕ ΞΑΝΑ και για 4η φορά τα τελευταία χρόνια στο πρώτο άρθρο στην Hellenic Train να υπογράψει και να δεσμευτεί ότι θα  προσλάβει -για άλλη μια φορά- νέους μηχανοδηγούς για να καλυφθούν κενά που ΘΑ δημιουργήσουν οι συνταξιοδοτήσεις μηχανοδηγών τα επόμενα 2 χρόνια.

Την ίδια ώρα με την συμφωνία στις 30/5/2023  ΑΝΑΤΡΕΨΑΜΕ άλλο ένα άρθρο του Κανονισμού Εργασίας  για τις εκτός έδρας ώρες ανάπαυσης των μηχανοδηγών, ΕΠΙΒΑΛΛΟΝΤΑΣ την αύξηση τους σε 11 από 8 ώρες. Είχε προηγηθεί το 2017  η ανατροπή του κατάπτυστου άρθρου 29 του Κανονισμού Εργασίας της Hellenic Train (ψηφίστηκε το 2012) όταν και   ΕΠΙΒΑΛΑΜΕ το πενθήμερο στον κλάδο των μηχανοδηγών.

Την ίδια χρονιά, το  2017,  ΕΠΙΒΑΛΑΜΕ με συμφωνία  στην εργοδοσία τις 5 ώρες και 30 λεπτά ως μέγιστο ημερήσιο χρόνο μηχανοδήγησης από ένα μηχανοδηγό, με διάλλειμα 30 λεπτών που περιλαμβάνεται στον ημερήσιο χρόνο εργασίας

Συμφωνία που αργότερα έγινε Νόμος του Κράτους (άρθρο 24 Νόμος 4599/2019).

Τα προβλήματα υπερεργασίας με την υπερωριακή απασχόληση μηχανοδηγών προκύπτουν από την κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής και πλέον ΜΟΝΟ σε εμπορικές αμαξοστοιχίες όπου εγκλωβίζονται σε τμήματα του δικτύου που δεν λειτουργούν η τηλεδιοίκηση και τα φωτοσήματα.

Που είναι λοιπόν η υπερεργασία και ποιος δίνει αγώνα ενάντια σε αυτήν; Αυτοί που διαμαρτύρονται συνεχώς για τις συμφωνίες του Σωματείου μας επειδή δεν μπορούν να παρακολουθήσουν την δράση μας ; Ή μήπως όλοι αυτοί που χρόνια τώρα δείχνουν το Σωματείο μας για να κρύψουν την συνδικαλιστική τους ανεπάρκεια και επιτρέπουν την επισφάλεια στις εργασιακές σχέσεις στον χώρο τους;

Από τη μία λοιπόν  εισπράττουμε ακόμα και δημόσιες απειλές ότι σύντομα "θα μας τελειώσουν" και από την άλλη δεχόμαστε δημόσιες ΨΕΥΔΕΙΣ  κατηγορίες περι συμβιβασμού από εκείνους που 3 μήνες τώρα κρύβονται προκειμένου να μην έρθουν σε κόντρα με τα κομματικά τους αφεντικά .

 Καλό θα είναι όμως να γνωρίζουν και οι μεν και οι δε ότι οι Μηχανοδηγοι που βγήκαμε ξανά στην πρώτη γραμμή αυτής της επίπονης διαδρομής που άρχισε τη νύχτα της 28/2/2023 , δεν θα ανεχθούμε άλλο ούτε το ψέμα ούτε τη χυδαιότητα τους.

Πλέον το κουβάρι ξετυλίγεται.

Και αυτό είναι υπόσχεση και προς τους ίδιους αλλά κυρίως προς όλους εκείνους που έχασαν τα παντα μέσα σε μια στιγμή, 3 μήνες πριν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου