Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τετάρτη 14 Μαΐου 2014

Συλλογική Σύμβαση ανάχωμα στις απολύσεις - περικοπές λένε τα ΜΜΕ ...

Σύμφωνα  με τα επίσημα στοιχεία που αναγράφονται στο δημοσίευμα στο 68.6%  υπολογίζονται οι μειώσεις στους μισθούς μέχρι το 2013  στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο 63.6% στον ΟΣΕ , στο 63.3 % στην ΕΡΓΟΣΕ ! Αυτή είναι και η αλήθεια για το success story στον σιδηρόδρομο ! Στο 50% η περικοπή προσωπικού στις εταιρίες σε σχέση με το 2009 !  
Το 2014 τα ποσοστά (κ παρά την νέα ΣΣΕ)  των μειώσεων στα  έξοδα μισθοδοσίας  εκτοξεύονται στο 75% (!!!!) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στο
74% στον ΟΣΕ (!!!)... Ας διαβάσουμε ολόκληρο το δημοσίευμα > 

Επειτα από διαπραγματεύσεις ενός και πλέον μηνός, υπεγράφησαν χθες οι Συλλογικές Συμβάσεις
Εργασίας (ΣΣΕ) σε ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).

Οι νέες ΣΣΕ μπορεί να μην ικανοποιούν πλήρως τους σιδηροδρομικούς, ωστόσο αποτελούν ένα «ισχυρό θεσμικό και νομικό ανάχωμα» στην περίπτωση που οι νέοι ιδιοκτήτες των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ (βρίσκονται σε καθεστώς ιδιωτικοποίησης) επιχειρήσουν απολύσεις και περικοπές.

Ο πρόεδρος του ΟΣΕ Π. Θεοφανόπουλος, μετά την υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, δήλωσε ότι «είναι σημαντικό για τον ΟΣΕ και τους εργαζόμενους, ότι σε μια δύσκολη συγκυρία, ο κορυφαίος θεσμός, αυτός της ΣΣΕ, διατηρήθηκε. Κάθε ΣΣΕ είναι ένα σημαντικό κεκτημένο και για τα δύο μέρη που την υπογράφουν και αποτελεί βάση αναφοράς για τα επόμενα βήματα που πρέπει να διανυθούν».

Οι θέσεις εργασίας

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Π. Παρασκευόπουλος χαρακτήρισε «θετικό γεγονός την υπογραφή των ΣΣΕ», τονίζοντας την ανάγκη διασφάλισης των θέσεων εργασίας των σιδηροδρομικών.

Στην Ελλάδα, ακόμα και ο πιο «μισητός εχθρός» του σιδηροδρόμου έχει διαπιστώσει τις αρνητικές συνέπειες που επέφερε το Μνημόνιο. Σύμφωνα με στελέχη της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, «από το 2010 και έπειτα, οπότε και εφαρμόστηκαν οι επιταγές της τρόικας, καταργήθηκαν 911 χλμ. ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου, με αποτέλεσμα από τα 2.923 χλμ. το 2010, το δίκτυο να συρρικνωθεί στα 2.012 χλμ.».

Ουσιαστικά, εκτός λειτουργίας τέθηκε το 1/3 του δικτύου! Τα δε αρτηριακού τύπου δρομολόγια και τα δρομολόγια της Χαλκίδας, από 223 ημερησίως το 2010, μειώθηκαν στα 140 το 2013.

Τους ισχυρισμούς σιδηροδρομικών έρχεται να επιβεβαιώσει και η ελληνική Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων. Στα επίσημα στοιχεία που εξέδωσε, για το 2012, αναφέρεται ότι τα επιβατοχιλιόμετρα έφτασαν τα 851,3 εκατ., έναντι 1,4 δισ. το 2010.

Πέρα από το δίκτυο, το οποίο χρήζει άμεσης βελτίωσης, όπως και το τροχαίο υλικό, δραματικές είναι οι επιπτώσεις του Μνημονίου στους σιδηροδρομικούς.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, το προσωπικό του ΟΣΕ (μητρική εταιρεία και νυν ΕΕΣΣΤΥ), το 2012, σε σχέση με το 2009, συρρικνώθηκε 45,08%, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ 48,7% και της ΕΡΓΟΣΕ 43,6%. Για το 2013 (δεν έχουν δημοσιευτεί ακόμα οι ισολογισμοί), οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε μείωση προσωπικού 52,17% στον ΟΣΕ, 52% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 47% στην ΕΡΓΟΣΕ, σε σχέση με το 2009.

Αντίστοιχα, οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού (μισθοί, επιδόματα, έξοδα κοινωνικής ασφάλισης, λοιπές παροχές), το 2012 σε σχέση με το 2009, μειώθηκαν στον ΟΣΕ 63,6%, στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ 68,6% και στην ΕΡΓΟΣΕ 63,3%. Για το 2013, οι εκτιμήσεις αναφέρονται σε πτώση 74% στον ΟΣΕ, 75% στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 67% στην ΕΡΓΟΣΕ, σε σχέση με το 2009.

Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που το υπουργείο Μεταφορών και οι διοικήσεις των εταιρειών πανηγυρίζουν για «λειτουργικά κέρδη», γνωρίζοντας πολύ καλά ότι, σε συντριπτικό ποσοστό, αυτά οφείλονται στο «κούρεμα» του προσωπικού και των δαπανών μισθοδοσίας και όχι σε αναπτυξιακές πρωτοβουλίες.

Μάλιστα, είναι κοινό μυστικό ότι οι εργαζόμενοι δεν φτάνουν ούτε για τα αναγκαία. Για παράδειγμα, είναι εμφανής η έλλειψη τεχνικών και μηχανικών, με αποτέλεσμα η συντήρηση και επισκευή κάποιων κινητήρων να δοθεί σε εργολαβία.

«Τα τρένα είναι στα όριά τους, υπάρχουν ανταλλακτικά που δεν έχουν ανανεωθεί εδώ και 3,5 χρόνια», επισημαίνουν σιδηροδρομικοί.


Enet.gr - Φώτης Φωτεινός 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου