Πάντως το επικοινωνιακό team της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ...σκίζει !
Το κακό παρελθόν, ως ο πιο ζημιογόνος κρατικός οργανισμός της Ευρώπης, φαίνεται να εγκαταλείπει οριστικά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που επιδιώκει να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στη σταδιακή μετεξέλιξη του Πειραιά σε διαμετακομιστικό κέντρο. Η εταιρεία εμφανίζει βελτιωμένα μεγέθη σταθερά από το 2012, οπότε
παρουσίασε θετικά αποτελέσματα αλλά αρνητικά ίδια κεφάλαια. Ειδικότερα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε κέρδη 1,2 εκατ. ευρώ (ebitda) το 2012 και αναμένεται να εμφανίσει λειτουργική κερδοφορία το 2013.
παρουσίασε θετικά αποτελέσματα αλλά αρνητικά ίδια κεφάλαια. Ειδικότερα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρουσίασε κέρδη 1,2 εκατ. ευρώ (ebitda) το 2012 και αναμένεται να εμφανίσει λειτουργική κερδοφορία το 2013.
Βέβαια, για την επιστροφή στα θετικά αποτελέσματα, απαιτήθηκε να μειωθεί το προσωπικό σε ποσοστό 44,1%, να καταργηθεί μεγάλος αριθμός δρομολογίων και να αυξηθεί η τιμή των εισιτηρίων έως και 100% από το 2010. Όπως και η διαγραφή του χρέους, ύψους 10 δισ. ευρώ, του οργανισμού δια της απορρόφησής του από το Δημόσιο, με αποτέλεσμα να μεταφερθεί η τεράστια αυτή επιβάρυνση στους κρατικούς προϋπολογισμούς των προηγούμενων ετών.
Στο πλαίσιο της εξυγίανσης του οργανισμού, αναστάλθηκαν όλα τα διεθνή δρομολόγια και εκείνα στη δυτική Μακεδονία και την Πελοπόννησο, μετατάχθηκαν περισσότεροι από 2.500 εργαζόμενοι και ψαλλιδίστηκαν οι μισθολογικές αποδοχές σε ποσοστό άνω του 20%.
Αύξηση μεριδίου
Κατά τα τελευταία χρόνια, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπό τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω της βελτίωσης του συστήματος ηλεκτρονικών κρατήσεων, της δημιουργίας συνδυασμένων διαδρομών με ταξί και της παροχής δωρεάν ασύρματου ιντερνέτ.
Την ίδια στιγμή, η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσανατολίζεται στην αύξηση του μεριδίου των εμπορευματικών μεταφορών, έχοντας συνάψει συμφωνίες με την HP, τη Huawei, τη ZTE, τη P&G και βέβαια την Cosco. Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, νέοι πολυεθνικοί κολοσσοί σχεδιάζουν να εγκατασταθούν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας που αποτελεί το ενδέκατο μεγαλύτερο κέντρο εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ωστόσο, ουσιαστικής σημασίας για τη βελτίωση του παρεχόμενου έργου είναι η ολοκλήρωση της διπλής γραμμής και της ηλεκτροκίνησης/σηματοδότησης/τηλεχειρισμού στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη έως το 2016, με την πρώτη φάση να έχει ολοκληρωθεί.
Επίσης, από τα μέσα Μαΐου ξεκίνησαν εκ νέου τα διεθνή σιδηροδρομικά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη με τελικό προορισμό τα Σκόπια, το Βελιγράδι και τη Σόφια.
Το κόστος για το απλό εισιτήριο προς Σόφια ανέρχεται στα 16,80 ευρώ, ενώ το εισιτήριο μετ’ επιστροφής στα 33,60 ευρώ. Αντίστοιχα, το απλό εισιτήριο από Θεσσαλονίκη μέχρι Βελιγράδι κοστίζει 33,80 ευρώ, ενώ μετ’ επιστροφής 54,10 ευρώ.
Ιδιωτικοποίηση ενόψει
Την ίδια στιγμή, η ιδιωτικοποίηση θα κρίνει τα πάντα για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το χρονοδιάγραμμα, όπως έχει μεταδώσει το Capital.gr, να προβλέπει την υποβολή δεσμευτικών προσφορών μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.
Η αποκρατικοποίηση αποτελεί προαπαιτούμενο προκειμένου να «μπει στο συρτάρι» η υπόθεση των κρατικών ενισχύσεων ύψους 714 εκατ. ευρώ που δόθηκαν στον οργανισμό κατά το διάστημα 2007-2009 και αφορούν αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, μεταφορά περιουσιακών στοιχείων κτλ.
Ειδικότερα, η Κομισιόν θέσει ως προϋπόθεση την επιτυχή ιδιωτικοποίηση του οργανισμού προκειμένου να διαγραφεί μεγάλο μέρος των κρατικών ενισχύσεων. Όπως αναφέρουν ενημερωμένες πηγές, η κυβέρνηση έχει συμφωνήσει σε αυτή τη φόρμουλα σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις, με τη σημερινή διοίκηση της Κομισιόν και γι’ αυτό στόχος είναι η ιδιωτικοποίηση του οργανισμού να βρίσκεται σε καταληκτικό στάδιο πριν αναλάβει καθήκοντα ο νέος πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (1η Νοεμβρίου).
Ας σημειωθεί ότι τρία είναι τα σχήματα που ενδιαφέρονται για την απόκτηση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ελληνορωσική κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-RZD, η γαλλική SNCF και η ρουμανική Grupo Feroviar Roman.
Συμμετοχή Δημοσίου στις ΑΜΚ του ΟΣΕ
Έτος
|
Ποσό (εκατ. €)
|
2000
|
415
|
2001
|
318
|
2002
|
450
|
2003
|
312
|
2004
|
329
|
2005
|
257
|
2006
|
275
|
2007
|
397
|
2008
|
406
|
2009
|
552
|
2010
|
432
|
2011
|
500
|
Πηγή:www.capital.gr - Δημήτρης Δελεβέγκος
Τι έκανε δηλαδή ο mister σύμβουλος είναι φανερό , ότι θα έκανε και ο τελευταίος εν Ελλάδι λαθρομετανάστης ,πονάει κεφάλι , κόβει κεφάλι.Αυτό δεν είναι νοικοκήρεμα αυτό το λέμε ξεχαρβάλωμα και απορώ πως έχει το θράσος αυτός και οι τσανακογλύφτες του να βγαίνουν στα Μ.Μ.Ε και να το εκθειάζουν, αλλά είπαμε έρχεται ανασχηματισμός και τρέμει ο πισινός μας.Που θα βρούμε ξανά τέτοια μάσα. Ξυπνάτε ΠΡΟΒΑΤΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς δουν τι γίνεται στις πτήσεις της Ryanair Αθήνα-Θεσσαλονίκη, να δούμε εάν επιμένουν για επιτυχία. Ο Ιρλανδός την έχει τελειώσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στον τομέα της επιβατικής μεταφοράς. Και όταν επιτέλους τελειώσουν τα έργα το 2017, τότε είναι που το εισιτήριο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα εκτοξευθεί και κανένας δεν θα προτιμάει το τρένο. Και δυστυχώς από ότι ακούω, μυρίστηκαν ψητό και καταφθάνουν και άλλες low cost αεροπορικές εταιρείες, σε συνδυασμό και με τις ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων. Κοινώς το αυτοκίνητο και το τρένο για επιβατικές μετακινήσεις άνω των 300 χλμ. εντός της ηπειρωτικής Ελλάδας (για τα νησιά δεν το συζητάμε....) δεν θα είναι πλέον επιλογή κανενός. Και θυμηθείτε το σήμερα που το γράφω, η μεγάλη μάχη θα δοθεί στον Κάμπο, δηλαδή στη Λάρισα. Εάν τμήμα του πολεμικού αεροδρομίου της Λάρισας μετατραπεί σε εμπορικό, που για εκεί πάει, τότε ο Σιδηρόδρομος τελειώνει για τον επιβάτη.
ΑπάντησηΔιαγραφή