Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή, 21 Μαΐου 2017

Η αλήθεια πίσω απο την ιστορία με την καταμέτρηση των ελιγμών

Το στέκι της έλξης, αποκαλύπτει σήμερα την αλήθεια πίσω απο την καταμέτρηση των ελιγμών,μια απόφαση της Διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που προκάλεσε - και συνεχίζει να προκαλεί- μεγάλη αναστάτωση στους μηχανοδηγούς, αφού η εντολή που έδωσαν
προκλητικά οι Διοικούντες την εταιρεία την Τετάρτη το βράδυ για την περικοπή της πληρωμής των χιλιομέτρων Δ και των μετακινήσεων δεν έχει αναιρεθεί.
Απλά οι Διοικούντες  υπό το βάρος  των καταργήσεων σχεδόν σε όλα τα εμπορικά τρένα την Πέμπτη και την Παρασκευή (απο ΜΑΙ και ΜΘ) αλλά και πλήθους επιβατικών αμαξοστοιχιών (Προαστιακός Αθήνας), τα μεσάνυχτα της Παρασκευής αναγκάστηκαν  να υποχωρήσουν επιβεβαιώνοντας όσα ίσχυαν απο το 2014 (αλλά και χρόνια πριν) για το θέμα.
Ωστόσο η μισθοδοσία στις 27 Μαΐου ΔΕΝ θα περιέχει - μέχρι στιγμής,εκτός αν αλλάξει κάτι τελευταία στιγμή- την στήλη των ελιγμών και τις μετακινήσεις για τους μηχανοδηγούς σε όλη την επικράτεια αφού αυτή έχει ήδη κλείσει.
Παράλληλα η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την μεταμεσονύκτια ενέργεια της Παρασκευή,θέλει να κερδίσει χρόνο έτσι ώστε αν αλλάξει το ιδιοκτησιακό καθεστώς μέσα στον Ιούνιο, να τροποποιήσει τα όσα ισχύουν απο το 2014 σε βάρος των μηχανοδηγών και ιδιαίτερα των περιφερειακών μηχανοστασίων και απλά να ξεχάσει το θέμα.

Τι συμβαίνει

Η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τους τελευταίους 2 μήνες θέλει  να διαχωρίσει τις υπηρεσίες ελιγμών και εφεδρείας, με 2 εγκυκλίους. Σε αυτές τις εγκυκλίους ΠΟΥΘΕΝΑ δεν υπήρχε αναφορά για περικοπή στον τρόπο υπολογισμού της αποζημίωσης.Σκοπός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όπως αποδείχτηκε την Τετάρτη το πρωί (17 Μαΐου) ημέρα απεργίας, καθώς μέχρι πρότινος προφορικά διαβεβαίωνε πως δεν έχει τέτοια πρόθεση (εξού κ η 2η τροποποιητική της 1ης εγκύκλιος), ήταν να κόψει την πληρωμή των ελιγμών σε όλα τα περιφερειακά μηχανοστάσια καθώς θεωρεί ότι οι ελάχιστες εφεδρείες που υπάρχουν εκεί πλέον,δεν πρέπει να πληρώνονται.
Επίσης στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η πλήρης κατάργηση των εφεδρειών σε όλα τα περιφερειακά μηχανοστάσια (όπου υπάρχουν) καθώς οι σημερινοί Διοικούντες θεωρούν αυτές ως περιττές!
Η άρνηση της ΠΕΠΕ για κάτι τέτοιο, προκάλεσε τεράστιο εκνευρισμό στους Διοικούντες που με εκδικητική απόφαση τους απέναντι στους μηχανοδηγούς, έβγαλαν εκτός την στήλη Δ για όλους αλλά και την πληρωμή των μετακινήσεων ΜΟΝΟ για την έλξη, επικαλούμενοι δήθεν "έλεγχο" κάνοντας διαρροή και πάλι για περιφερειακό μηχανοστάσιο που βρίσκεται εδώ και  μήνες στο στόχαστρο τους (θέλουν να καταργήσουν τις εφεδρείες εκεί).

Οι καταργήσεις

Απο την Πέμπτη το πρωί,υπάρχουν συνεχείς καταργήσεις σε εμπορικά δρομολόγια απο και προς Αθήνα αλλά και σε δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνας (προς Χαλκίδα - Αεροδρόμιο - Κιάτο) λόγω ελλείψεως μηχανοδηγών ενώ περισσότεροι απο 25 μηχανοδηγοί στο ΜΑΙ  έχουν ήδη καταθέσει αιτήσεις - μετά το τραγικό συμβάν του περασμένου Σαββάτου- για την χορήγηση των εβδομαδιαίων ρεπό τους και η εκπόνηση του εβδομαδιαίου προγραμματισμού είναι πλέον άλυτος γρίφος.

Το αδιέξοδο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Η αναζήτηση συμμάχων

Οι Διοικούντες την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπροστά σε αυτό το αδιέξοδο,ζήτησαν απο μηχανοδηγούς σε  περιφερειακό μηχανοστάσιο να εκτελέσουν 1 εμπορική αμαξοστοιχία,καταργώντας όμως τις εφεδρείες στον ορεινό όγκο και εγείροντας σοβαρά ζητήματα ασφάλειας κυκλοφορίας,αφού σε τυχόν ακινησία μεταξύ Τιθορέας - Δομοκού, τα επιβατικά τρένα είναι κυριολεκτικά ακάλυπτα.
Παράλληλα ήρθαν σε επαφή με στελέχη του κλάδου με τους οποίους είχαν διαφωνίες στο παρελθόν,ζητώντας την στήριξη τους στην δυσκολία αυτή, προφανώς υποσχόμενοι μετέπειτα ανταμοιβή.
Στήριξη που επιχείρησαν να βρούν και σε τρίτους ζητώντας την παρέμβαση τους στα εσωτερικά της ΠΕΠΕ,  ανεπιτυχώς.

Η ουσία 

Η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την επιθετική ενέργεια της Τετάρτης θέλησε να δείξει την επόμενη μέρα της αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος, θεωρώντας πως η παρουσία της στον χώρο θα διασφαλιστεί μέσω περικοπών και αυξημένων αποτελεσμάτων στον Ισολογισμό και όχι μέσω της ανάπτυξιακής πορείας της εταιρείας.
Το ποσό που κερδίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τον επανυπολογισμό των ελιγμών είναι ευτελές. Η στόχευση αφορούσε την επόμενη μέρα και σε αυτήν την στόχευση έχει ηττηθεί σαφέστατα αυτήν την στιγμή.
Μπορεί για ορισμένους να φαντάζει ως αυτονόητη η επιστροφή της εγκυκλίου του 2014 αλλά πρόκειται για πρώτη φορά μετά απο χρόνια που Διοίκηση λαμβάνει απόφαση και την πέρνει πίσω ΜΕ υπογραφή της,1 μήνα μετά και ύστερα απο την αντίδραση της βάσης των συναδέλφων. Δεν εφάρμοσε τα αυτονόητα Παρασκευή βράδυ γιατί ήθελε,αλλά γιατί ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ.
Παράλληλα το μεγάλο λάθος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αφορά το θέμα των μετακινήσεων.
Μέσα στον εκνευρισμό τους οι Διοικούντες προσπάθησαν να διαχωρίσουν εκ του πονηρού παραγωγικούς κλάδους στην πληρωμή τους, λησμονώντας όμως ότι οι τοποθετήσεις του προσωπικού σε έδρες το περασμένο Νοέμβριο, ακύρωναν στην πράξη, ερμηνείες του χτες για το θέμα.
Φυσικά το διαίρει και βασίλευε, που επιχειρεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αγγίζει κανένα.

Η επόμενη μέρα

Τα μάτια όλων πλέον είναι στραμμένα στην αυριανή συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Σωματείου μας. Αύριο θα καθοριστεί η στρατηγική της επόμενης μέρας με το βλέμα στραμμένο στο μέλλον,αλλά και με πρώτο θέμα συζήτησης την ασφάλεια κυκλοφορίας.


Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου