Σύμφωνα με τον υπουργό «τρέχει» χρονοδιάγραμμα… τριετίας για τις επισκευές του σιδηρόδρομου στην ΘράκηΔιονύσης Βοργιάς. Το γρηγορότερο τρένο που θα έχει τεθεί σε λειτουργία στην Ελλάδα («λευκό βέλος») αναμένεται να πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη στις 25 Μαρτίου 2021, με αφορμή τον εορτασμό των 200 ετών από την ελληνική επανάσταση.
Πρόκειται για το τρένο ETR 470 n. 07 της Τrenitalia που ανακατασκευάστηκε πλήρως βάφτηκε στα χρώματα της ελληνικής εταιρείας και θα αποτελέσει την αμαξοστοιχία ETR 470 n. 01 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο διευθύνων σύμβουλος της Εταιρείας καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, τα νέα τρένα που αναπτύσσουν ταχύτητες έως και 200 χιλιομέτρων την ώρα θα παραδοθούν σταδιακά αφού πραγματοποιηθούν δοκιμαστικά στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ήδη στην Ιταλία έχουν μεταβεί μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να λάβουν σχετική κατάρτιση και να φέρουν το πρώτο τρένο στην Ελλάδα. Συγκεκριμένα, θα έχουν εννέα βαγόνια ένα εκ των οποίων θα είναι εστιατόριο και μπαρ, τρία βαγόνια πρώτης θέσης και τέσσερα οικονομικής. Κάθε τρένο θα μπορεί να μεταφέρει πάνω από 600 επιβάτες και ανέσεις καλύτερες του αεροπλάνου για ένα ξεκούραστο και γρήγορο ταξίδι.
Τα νέα τρένα θα μπορούν αναπτύσσουν ταχύτητες της τάξεως των 160 χιλιομέτρων στη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη, κι έτσι αυτή η γεωγραφική απόσταση θα καλύπτεται στις τρεις ώρες και ένα τέταρτο από τις τέσσερις που είναι σήμερα.
Το κόστος της όλης επένδυσης φτάνει τα 52 εκατομμύρια ευρώ.
Θράκη: Σε εγκατάλειψη ο σιδηρόδρομος
Την ίδια ώρα που όλα τα παραπάνω συμβαίνουν μετά Αθήνας - Θεσσαλονίκης, η ελληνική πολιτεία αποδεικνύει πως η Θράκη δεν είναι 100 χρόνια «πίσω» μόνο στην επανάσταση, αλλά και στα έργα της ελληνικής πολιτείας, καθώς ο σιδηρόδρομος τελεί υπό εγκατάλειψη.
Θυμίζουμε πως η πρώτη -και διαφημιζόμενη ως «προσωρινή»- απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ να διακοπούν τα δρομολόγια στον θρακιώτικο σιδηρόδρομο, λόγω συντήρησης, ήρθε στις 31 Ιουλίου 2019 και είχε αρχικό χρονοδιάγραμμα έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2019. Το χρονοδιάγραμμα όχι μόνο δεν τηρήθηκε, αλλά σχεδόν ενάμιση χρόνο αργότερα κανείς δεν γνωρίζει μετά βεβαιότητας πότε θα σφυρίξει ξανά το τρένο στη Θράκη.
Σύμφωνα με πρόσφατη απάντηση δια στόματος του ίδιου του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Καραμανλή, το χρονοδιάγραμμα για τα νέα έργα αποκατάστασης του σιδηρόδρομου που απαιτούνται είναι… τρία χρόνια! «Έχουν εγκριθεί κονδύλια που προορίζονται για τη συντήρηση της γραμμής στο τμήμα Δράμας - Αλεξανδρούπολης. Έχουν ανατεθεί εργολαβίες συντήρησης και επισκευής του δικτύου με χρονοδιάγραμμα. Η ολοκλήρωση των έργων υπολογίζεται σε διάστημα τριετίας. Παράλληλα μελετάται η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης».
Τα δρομολόγια μεταξύ Αλεξανδρούπολης - Ξάνθης έχουν αναπληρωθεί μέσω λεωφορείων μεν, ωστόσο η παρατεταμένη εγκατάλειψη του θρακιώτικου σιδηρόδρομου, σε συνδυασμό με τα έργα που εξαγγέλλονται μεταξύ Αθήνας - Θεσσαλονίκης, αλγεινή εντύπωση κάνει στους κατοίκους της περιοχής.
Εκτός ραγών ο Βόλος
Παραμένει μοναδική πόλη στη Θεσσαλία χωρίς δρομολόγια τρένων - Ο σταθμός λειτουργεί για να τροφοδοτεί με ντίζελ τις αμαξοστοιχίες των άλλων νομών!
Εχουν συμπληρωθεί δύο και πλέον μήνες από τις 3 Νοεμβρίου, όταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έβαζε λουκέτο στον σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου, με πρόσχημα τη μειωμένη επιβατική κίνηση και τους περιορισμούς των μετακινήσεων.
Εκτοτε ο Βόλος παραμένει σιδηροδρομικά αποκλεισμένος από την υπόλοιπη χώρα, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως είναι η μοναδική πόλη στη Θεσσαλία χωρίς δρομολόγια. Το τραγελαφικό του θέματος είναι ότι σχεδόν κάθε δεύτερη μέρα αμαξοστοιχία από τη Λάρισα έρχεται στον Βόλο για να τροφοδοτηθεί με ντίζελ… προκειμένου να εκτελεί το δρομολόγιο για Καλαμπάκα!
Ολο αυτό το διάστημα τα τρένα παραμένουν καθηλωμένα στον σταθμό και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περί άλλων τυρβάζει. Ο Βόλος με τη μεγάλη παράδοση στον σιδηρόδρομο παραμένει σε «λουκέτο» διαρκείας. Ο σιδηροδρομικός σταθμός είναι έρημος.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ επιδοτείται για την καραντίνα, αποφάσισε να μην εκτελούνται ούτε μειωμένα τα δρομολόγια στην τοπική σιδηροδρομική γραμμή υπογράφοντας ουσιαστικά την πλήρη απαξίωση του τοπικού σταθμού, όπου στα 135 χρόνια λειτουργίας του σιδηροδρόμου, από το 1884 μέχρι σήμερα, δεν σταμάτησε ούτε λεπτό το σφύριγμα του τρένου.
Για το ζήτημα έχουν γίνει κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις από συμπολίτευση και αντιπολίτευση, ενώ επίσης επαναλειτουργία δρομολογίων ζήτησε και το ΕΚΒ. «Φωνή βοώντος εν τη ερήμω». Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έδωσε καμία απάντηση.
Δεν έχει αποδεχτεί να εξετάσει καν την εναλλακτική πρόταση, που κατέθεσαν δημοσίως συνδικαλιστικοί φορείς για τη δρομολόγηση έστω δύο αμαξοστοιχιών την ημέρα, προκειμένου να εξυπηρετούνται εργαζόμενοι που απασχολούνται στη Λάρισα ή στον Βόλο αντίστροφα και όλο αυτό το διάστημα μετακινούνται είτε με το ΚΤΕΛ, είτε με τα ιδιωτικά τους ΙΧ.
Προσωπικό σε νευρική κρίση
Το προσωπικό του σιδηροδρόμου στον Βόλο τελεί σε καθεστώς νευρικής κρίσης. Με εντολή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι επτά μηχανοδηγοί του Βόλου καθημερινά μετακινούνται από Βόλο για Λάρισα για να αναλάβουν υπηρεσία στα εκεί δρομολόγια τρένων, ενώ οι συνοδοί - ελεγκτές είναι σε άδεια. Οι τρεις σταθμάρχες και ο ένας κλειδούχος επίσης σε άδεια. Η μόνη δομή που λειτουργεί είναι το εργοστάσιο με τους 37 εργαζόμενους, όπου γίνεται η συντήρηση του τροχαίου υλικού για ολόκληρη τη Θεσσαλία.
Δημοσιεύματα απο το www.taxydromos.gr και το www.xronos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου