Το στέκι της έλξης αναλύει τις τεράστιες δυνατότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της μεταβίβασης των μετοχών.
Μετά την ψήφιση των οικονομικών καταστάσεων για το 2016 όλοι αναρωτιόμαστε τι θα συνέβαινε αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε μηχανοδηγούς για να ικανοποιήσει το
σύνολο του εμπορικού και επιβατικού έργου, ενώ όλοι φανταζόμαστε τι θα συμβεί με τα κέρδη της εταιρείας όταν η ηλεκτροκίνηση μπεί σε πλήρη λειτουργία γεγονός που απο μόνο του θα επιφέρει μείωση στο λειτουργικό κόστος άνω των 6-7 εκατομμυρίων το χρόνο, σύμφωνα με τις δικές μας εκτιμήσεις.
Άρα με το υπάρχον έργο και προσωπικό η εταιρεία θα μπορεί να παρουσιάζει αυξημένη κερδοφορία της τάξης των 8-9 εκατομμυρίων το χρόνο!
Παράλληλα η φετινή κερδοφορία απέδειξε ότι τελικά ουδείς είναι αναντικατάστατος στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο-όσα και αν έχει προσφέρει- ενώ φυσικά έπεσαν έξω -πανηγυρικά- όσοι διέβλεπαν αρνητικές καταστάσεις για την εταιρεία μετά την εναλλαγή στην Διοίκηση της αλλά και το νέο Κυβερνητικό περιβάλλον απο το 2015.Οι ευκαιρίες που δίνουν οι σιδηροδρομικές μεταφορές είναι πραγματικά τεράστιες ενώ οι συμφωνίες που έχει συνάψει απο το 2012-2013 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ - Cosco κτλπ- εγγυώνται την πορεία της τα επόμενα χρόνια, αρκεί φυσικά αυτές να σέβονται τα εργασιακά δικαιώματα του προσωπικού και να υπάρχει εργασιακή ειρήνη.
Παράλληλα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενίσχυσε την ταμειακή της ρευστότητα τους τελευταίους μήνες με την συμφωνία για την μεταφορά των σωλήνων του TAP η οποία πραγματοποιείται αυτές τις μέρες.
Αυτά φυσικά διαβλέπουν και οι Ιταλοί επενδυτές και υπομένουν τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης που πήγε πίσω καθώς υπήρξε εμπλοκή στο θέμα της Σύμβασης των ΥΓΟΣ.
Η δική μας πληροφόρηση αναφέρει ότι βρισκόμαστε στην φάση συζητήσεων για την νέα μορφή της Σύμβασης που θα φέρει διορθώσεις προκειμένου όλα τα μέρη να είναι ικανοποιημένα με αυτήν.
Τόσο το Υπουργείο Μεταφορών - που αποτελεί τον κύριο παίκτη πλέον στις συζητήσεις με τους Ιταλούς και θέλει να διασφαλίσει τα μέγιστα οφέλη για το επιβατικό κοινό- όσο και οι εκπρόσωποι της FS που δεν επιθυμούν -λογικά- να χαθεί μέρος των 50 εκκατομυρίων που αποτελεί προίκα για τα επόμενα 5-10 χρόνια.
Ωστόσο η νέα Σύμβαση θα πρέπει να τεθεί και στην κρίση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οπότε είναι άγνωστο πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία μεταβίβασης των μετοχών ενώ κανείς δεν πρέπει να ξεχνά τις διαλυτικές αιρέσεις της Σύμβασης μεταξύ FS και ΤΑΙΠΕΔ.
Οπότε αναμένουμε να δούμε πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή και εμείς με την σειρά μας θα ενημερώσουμε τους συναδέλφους.
Το μόνο σίγουρο είναι το Ελληνικό Δημόσιο δεν πρόκειται να χάσει μόνο ένα εργαλείο ανάπτυξης με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και μια άκρως κερδοφόρα επιχείρηση.
Τέλος η αυξημένη κερδοφορία της εταιρείας, ευνοεί την περαιτέρω αποκατάσταση μισθολογικών αδικιών σε βάρος του προσωπικού έλξης και η δυνατότητα αυτή έχει προβλεφθεί στην τελευταία ΣΣΕ, με την επαναδιαπραγμάτευση του άρθρου 8 προσθετικά.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου