Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2023

Σε ύπνο βαθύ η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Επισφάλεια στην εργασία στον ΟΣΕ και λειτουργία σε ιδιώτες.

 Πραγματικά απαθής και αμέτοχη για όσα συμβαίνουν στον σιδηρόδρομο είναι  η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Απο τις επαναστατικές κορώνες της τετραετίας 2015-2019 και την αναζήτηση της...

σκόνης στο Καλλίδρομο, κίνηση που θα συνοδεύει για πάντα αυτούς που υπέγραψαν εκείνες τις ανακοινώσεις, στην απόλυτη σιωπή - συγκάλυψη της διάλυσης του σιδηροδρόμου και των εργασιακών σχέσεων εντός αυτού την τελευταία τετραετία. 

Απο το αίτημα για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, η Π.Ο.Σ. και τα Σωματεία στον ΟΣΕ αποδέχτηκαν με την σιωπή τους, την είσοδο της επισφάλειας στις εργασιακές σχέσεις στον σιδηρόδρομο (μπλοκάκια) καθώς πάνω απο 200 προσλήψεις έχουν γίνει με αυτόν τον τρόπο και σε κρίσιμες ειδικότητες. 
Φυσικά κανείς απο εμάς δεν αναφέρεται στους συναδέλφους που προσλήφθηκαν, αλλά στις  εργασιακές σχέσεις που τους προτάθηκαν και ισχύουν μέχρι και σήμερα. 
Σήμερα λοιπόν στον ΟΣΕ το 20% του προσωπικού, μέρος του οποίου εργάζεται σε κρίσιμες ειδικότητες που σχετίζονται με την ασφάλεια της κυκλοφορίας, εργάζεται και αμείβεται εκτός των όρων της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, με όρους  που συμφωνούνται μέσω της παροχής υπηρεσιών. 
Οι εργαζόμενοι αναφέρονται ως "συνεργάτες" στις συμβάσεις που καλούνται να υπογράψουν και μάλιστα δεσμεύονται ρητά να μην αναφέρουν τίποτα για αυτές. 
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών ασφαλώς ΓΝΩΡΙΖΕΙ τα πάντα, όπως και τα Σωματεία αλλά ΣΙΩΠΟΥΝ και ΟΛΟΙ πλέον ξέρουν και το ΓΙΑΤΙ ΣΙΩΠΟΥΝ.

Απο το αίτημα για την συντήρηση και λειτουργία στον Δημόσιο ΟΣΕ, φτάσαμε στα ΣΔΙΤ για την συντήρηση του δικτύου και την ανάθεση της λειτουργίας του σε ιδιώτες. Και μάλιστα χωρίς να υπάρχει καμία αντίδραση σε αυτήν την εξέλιξη. Το επόμενο που αναμένεται να ζήσουν οι εναπομείναντες σιδηροδρομικοί,  είναι ο ΟΣΕ να γίνει γραμματεία στο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών. 
Υπενθυμίζουμε  τις τραγικές συνέπειες που είχε αυτή η πολιτική για τον σιδηρόδρομο στην Μ. Βρετανία όταν και αυξήθηκαν κατακόρυφα τα δυστυχήματα. 

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πλέον σαφή και αφορούν και την ίδια την Ομοσπονδία και τον ρόλο της στα δρώμενα.

Εξηγούμαστε : 

  • Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις πλέον η Ομοσπονδία δεν υπογράφει, καθώς και στον ΟΣΕ η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας υπογράφηκε απο το επιχειρησιακό Σωματείο. Εδώ να θυμίσουμε στους συναδέλφους μας, τις κορώνες της Π.Ο.Σ. το 2018 όταν και υπογραφόταν επιχειρησιακή  Σ.Σ.Ε. στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Πόσα είχαν ακουστεί τότε, απο ΠΑΣΚ-ΔΑΚΕ-ΔΕΣΚ ότι δήθεν οι μηχανοδηγοί και η ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ σπάνε την Ομοσπονδία κτλπ κτλπ. Όταν υπογράφηκε επιχειρησιακή Σ.Σ.Ε. στον ΟΣΕ απο το Σωματείο των εργαζομένων εκεί  δεν ειπώθηκε τίποτε. 
  • Κλαδική Σύμβαση η Π.Ο.Σ. δεν διεκδικεί για τους εργαζόμενους στον σιδηρόδρομο, παρότι θα μπορούσε. Αλλά αλήθεια, ποιος θα μπορούσε να το κάνει σήμερα αυτό , ίσως ορισμένοι απο τους συνδικαλιστές της δεν ξέρουν και τον τρόπο.
  • Μετά την ιδιωτικοποίηση της εκμετάλλευσης και της συντήρησης του τροχαίου υλικού  και η συντήρηση και η λειτουργία του Δικτύου δίνεται σε ιδιώτες. Ποιος ο ρόλος της Π.ΟΣ. όταν η Ομοσπονδία παρακολουθεί αμέτοχη τα πάντα; Να ασχολείται με τις εκλογές στον Πολιτιστικό και να κόβει Πρωτοχρονιάτικες πίτες; Ή μήπως να αυξάνει τον αριθμό των συνδικαλιστών στα Όργανα της δημιουργώντας και... Εκτελεστική Επιτροπή για να χωρέσουν και άλλοι συνδικαλιστές.
Το μόνο βέβαιο είναι ότι το συνδικαλιστικό κίνημα στον σιδηρόδρομο - και όχι μόνο- χρειάζεται άμεση αναδιοργάνωση. 
Χρειάζεται και ηγεσία στο Δευτεροβάθμιο Όργανο εκπροσώπησης μας, καθώς από το 2013 και μετά αυτή αναζητείται. 

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου