Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 2 Μαΐου 2024

Ενα δέντρο χάλασε τη φιέστα του Οδοντωτού

 Ο ΟΣΕ διατυμπάνιζε ότι «παίρνει άμεσα προληπτικά τεχνικά μέτρα για την αποφυγή περιπλοκών έτσι ώστε να ενισχύσει αιτιολογημένα το αίσθημα ασφαλείας των ταξιδιωτών» και λίγες ώρες μετά ένας κορμός γκρέμισε το αφήγημα. ● Οι επιβάτες (50 αλλοδαποί τουρίστες) του πρώτου δρομολογίου
χρειάστηκε να περιμένουν αρκετή ώρα μέχρι την απομάκρυνση του κορμού.

Αφησαν τον οδοντωτό σιδηρόδρομο χωρίς κανένα δρομολόγιο επί δύο μήνες, άφησαν να διαρρεύσει το προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού για τα έργα αποκατάστασης της γραμμής, ανακοίνωσαν πανηγυρικά την επαναλειτουργία της προχθές, Μεγάλη Τρίτη, όμως το πρώτο δρομολόγιο σκόνταψε πάνω σε ένα δέντρο που βρέθηκε πεσμένο στις ράγες...

«Με το αριστερό» φαίνεται πως ξεκίνησε τη θητεία της η νέα μεταβατική διοίκηση στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ). Η επαναλειτουργία της γραμμής του Οδοντωτού (Διακοφτό-Καλάβρυτα) ήταν βασικό στοιχείο της ανακοίνωσης που εξέδωσε ο νέος πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου Γιάννος Γραμματίδης τη Μεγάλη Δευτέρα. Ομως το επόμενο πρωί, το πρώτο δρομολόγιο που ξεκίνησε στις 9.52 διέκοψε την πορεία του λίγο πριν από τα Καλάβρυτα όταν ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε, ευτυχώς έγκαιρα, ότι υπήρχε ένα δέντρο πεσμένο στις σιδηροτροχιές.

Τα πεσμένα δέντρα προκαλούν εδώ και χρόνια –πριν και από το έγκλημα των Τεμπών– διακοπές στα δρομολόγια του σιδηροδρόμου, ενώ μια φορά, κοντά στις Αφίδνες Αττικής, απείλησαν τη ζωή ενός μηχανοδηγού αμαξοστοιχίας Ιντερσίτι καθώς ένας κορμός, ξεχασμένος από τις πυρκαγιές του 2021, διαπέρασε τον θάλαμο μηχανοδήγησης.

Στην περίπτωση του οδοντωτού σιδηροδρόμου, όμως, το προχθεσινό περιστατικό αποκτά άλλη διάσταση καθώς είχε μόλις ανακοινωθεί η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης, τα οποία, μάλιστα, κόστισαν 2,5 εκατομμύρια ευρώ (μαζί με εργασίες που έγιναν στο τρενάκι του Πηλίου). Ο πρόεδρος Γιάννος Γραμματίδης, που ορίστηκε την περασμένη εβδομάδα από την κυβέρνηση, αφού προηγουμένως το διοικητικό συμβούλιο είχε μείνει ανενεργό από τον Ιανουάριο, το έγραψε χαρακτηριστικά και με μεγάλα γράμματα στην πρώτη του ανακοίνωση, χωρίς να παραλείψει το σχετικό «λιβάνισμα» στον προϊστάμενο υπουργό:

«Ξαναβάζουμε στις ράγες τον Οδοντωτό Διακοπτού-Καλαβρύτων από τη Μεγάλη Τρίτη, 30 Απριλίου 2024, και επαναλειτουργούμε το Τρενάκι του Πηλίου, τον γνωστό μας “Μουντζούρη”, πού θα λειτουργεί από τη Μ. Παρασκευή, 3 Μαΐου 2024, όπως άλλωστε είχε δεσμευτεί η διοίκηση του ΟΣΕ με έργα συνολικού κόστους 2,48 εκατ. ευρώ που εξασφάλισε στον Οργανισμό ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας».

Η αμέσως επόμενη πρόταση της ανακοίνωσης Γραμματίδη δημιουργούσε ακόμη πιο «μεγάλες προσδοκίες», που διαψεύστηκαν παταγωδώς: «Ιδιαίτερα για την εξασφάλιση της ομαλής και ασφαλούς λειτουργίας του Οδοντωτού που περνά από δύσβατες περιοχές, ο Οργανισμός παίρνει άμεσα προληπτικά τεχνικά μέτρα για την αποφυγή περιπλοκών έτσι ώστε να ενισχύσει αιτιολογημένα το αίσθημα ασφαλείας των ταξιδιωτών». Οι περιπλοκές, πάντως, δεν αποφεύχθηκαν για τους επιβάτες του πρώτου δρομολογίου. Οι 50 αλλοδαποί τουρίστες χρειάστηκε να περιμένουν αρκετή ώρα μέχρι την απομάκρυνση των κορμών, ενώ τα επόμενα δρομολόγια έγιναν κανονικά.

«Τι έκαναν επί δύο μήνες, διερωτώμαι», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ), Δημήτρης Κουτσιαύτης: «Ο επαγγελματισμός του συναδέλφου απέτρεψε τα χειρότερα στο συγκεκριμένο συμβάν. Δεν πρέπει, όμως, να γίνεται τακτικός έλεγχος της γραμμής από τον διαχειριστή της υποδομής λόγω του ότι υπάρχει κίνδυνος πτώσης δέντρων και φερτών υλικών; Εμείς, ως σωματείο, έχουμε επανειλημμένως προειδοποιήσει με επιστολές τις αρμόδιες αρχές (ΡΑΣ, ΟΣΕ, υπουργείο Υποδομών) για την πτώση δέντρων εντός της γραμμής, διότι θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του προσωπικού και των επιβατών. Επίσης, έχουμε ζητήσει και τον έλεγχο των γεφυρών συνολικότερα», επισημαίνει ο Δ. Κουτσιαύτης.

Τα δρομολόγια του Οδοντωτού διακόπηκαν ολοσχερώς από τις αρχές Μαρτίου. Τον Φεβρουάριο διαφημίστηκε αρκούντως η αυτοψία που πραγματοποίησε εκεί κλιμάκιο υπό την υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου (εκλέγεται στην Αχαΐα) ύστερα από αλλεπάλληλα περιστατικά κατολισθήσεων και εισροής φερτών υλικών, που ακολούθησαν τις φωτιές του περασμένου καλοκαιριού και τον εγκλωβισμό συρμού με 90 επιβάτες που «κινητοποίησε το μέγαρο Μαξίμου». Υπενθυμίζεται, επίσης, ότι τα δρομολόγια στο τρενάκι του Πηλίου έχουν διακοπεί από τον Σεπτέμβριο, μετά τις καταστροφές της κακοκαιρίας «Ντάνιελ».

www.efsyn.gr - Άρης Χατζηγεωργίου 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου