Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Παρασκευή 24 Μαΐου 2024

Καλά και ασφαλή ταξίδια στους νέους συναδέλφους!

 Μια καλή στιγμή μέσα σε ένα γενικότερα δυσμενές περιβάλλον για τον σιδηρόδρομο, αποτελεί η ένταξη των νέων μηχανοδηγών (σειρά 2022) στα δρομολόγια μετά και την πιστοποίηση τους. Το στέκι της έλξης εύχεται στους νέους συναδέλφους μας, να έχουν υγεία και πάντα καλά και ασφαλή ταξίδια! 

Η ανανέωση του κλάδου των μηχανοδηγών τα τελευταία χρόνια έχει φτάσει στο 80% καθώς έχουν πραγματοποιηθεί πάνω απο 200 νέες προσλήψεις, μέσα και απο τις συμφωνίες που επέβαλλε το Σωματείο μας.

Επάρκεια μηχανοδηγών υφίσταται εδώ και καιρό και η υπερεργασία έχει μειωθεί σημαντικά, καθώς η υπερωριακή απασχόληση προκύπτει αποκλειστικά σε εμπορικές αμαξοστοιχίες και λόγω της κατάστασης της υποδομής, ιδιαίτερα στην Βόρεια Ελλάδα. 

Ασφαλώς για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου και την επέκταση των δρομολογίων θα απαιτηθεί επιπλέον προσωπικό, αίτημα που ήδη έχει βάλει στο τραπέζι η Π.Ε.Π.Ε. 

Σήμερα με το 1/3 της δραστηριότητας να είναι εκτός είτε λόγω της κατάστασης της υποδομής (Φλώρινα-Δράμα- Θράκη) είτε λόγω των καταστροφών του Daniel που έχει οδηγήσει στην -απαράδεκτα- μακροχρόνια αναστολή κυκλοφορίας σε Καλαμπάκα και Βόλο και στην μείωση των επιβατικών δρομολογίων στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, υπάρχει επάρκεια μηχανοδηγών σε απόλυτο βαθμό. 

Το ζητούμενο είναι η πιστοποίηση των νέων συναδέλφων σε τροχαίο υλικό και υποδομή καθώς τα τελευταία χρόνια αυτή η διαδικασία είχε μείνει πίσω σε μεγάλο βαθμό. 

Ωστόσο την τελευταία περίοδο, η διαδικασία των πιστοποιήσεων τρέχει καθώς μόνο στους 5 πρώτους μήνες του 2024 έχουν δοθεί πάνω απο 110 πιστοποιητικά (χωρίς να υπολογίζονται οι νέοι συνάδελφοι μας), όταν για το 2023 είχαν δοθεί περίπου 80. 

Υπολογίζεται μάλιστα ότι μέχρι τα μέσα Ιουνίου θα έχουν δοθει άλλα 20 πιστοποιητικά στην Βόρεια Ελλάδα και σε αυτές τις γραμμές, ενώ τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου νέους μηχανοδηγούς θα δούν οι επιβάτες και σε  περιοχές που είχε χρόνια  να συμβεί αυτό (όπως ο Πύργος Ηλείας) 

Έμφαση έχει δοθεί στην ολοκλήρωση των πιστοποιήσεων στην Βόρεια Ελλάδα, όπου αυτήν την περίοδο ολοκληρώνεται μεγάλος αριθμός πιστοποιήσεων στις γραμμές προς Έδεσσα και Σέρρες ενώ προχωρά και η εκπαίδευση της σειράς του 2021 στην γραμμή της Αθήνας. 

Εμπόδιο για την πλήρη πιστοποίηση των νέων μηχανοδηγών σε όλο το τροχαίο υλικό και την γραμμής Αθήνας- Θεσσαλονίκης, αποτελεί η πρόβλεψη για τα 3 χρόνια εμπειρίας που απαιτούνται στο ETR 470 (και μετά την πρώτη πιστοποίηση ενός μηχανοδηγού!). 

Και το  Σωματείο των Μηχανοδηγών έχει ζητήσει την εξάλειψη αυτού του όρου απο την ΡΑΣ, καθώς δεν προβλέπεται πουθενά στην Ε.Ε. αντίστοιχη πρόβλεψη και πάντα   βλέποντας το κοντινό μέλλον όπου τα περσότερα δρομολόγια (αν όχι όλα) στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκης θα γίνονται με συρμούς τέτοιου τύπου και άρα οι μηχανοδηγοί θα πρέπει να έχουν πιστοποιηθεί. Υπενθυμίζουμε ασφαλώς ότι και στα ETR470 όπως και σε όλα τα InterCity, χρόνια τώρα εργάζονται 2 μηχανοδηγοί.

Τέλος ένα ζήτημα που πρέπει να τεθεί οπωσδήποτε στο τραπέζι (και ήδη η ΠΕΠΕ δραστηριοποιείται για αυτό) είναι οι αυξήσεις στους μισθούς των μηχανοδηγών και ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων μας που βλέπουν τις απαιτήσεις και τις υποχρεώσεις του επαγγέλματος πλέον μέσα απο την παραγωγή. 

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου