Σε θετικό κλίμα πραγματοποιήθηκε χτες η συνάντηση του Σωματείου μας με τον Δ/ντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Αθ. Βούρδα, ο οποίος ενημέρωσε τους αντιπροσώπους μας για την πορεία όλων των εν εξελίξη έργων στον σιδηρόδρομο και ζήτησε να ανοίξει επιτέλους και ουσιαστικά η κουβέντα απο όλους τους εμπλεκόμενους (σιδηροδρομικούς,διοικούντες και πολιτική ηγεσία) η κουβέντα
για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο , το μεγαλύτερο μέσο οικονομικής ανάπτυξης που έχει αδικηθεί κατάφορα τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα, αναφέροντας ενδεικτικά ότι η αναλογία έργων στον σιδηρόδρομο σε σχέση με αυτά που αφορούν έργα οδοποιίας είναι 1 προς 30!!!
Στα θέματα που έβαλαν οι εκπρόσωποι μας ο κ. Βούρδας απάντησε αναλυτικά.
- Για το θέμα της εισόδου της ηλεκτροκίνησης στον Σταθμό Λαρίσης τόνισε πως αποτελεί δέσμευση το θέμα να έχει κλείσει μέχρι το τέλος του χρόνου, καθώς ενέχονται και κίνδυνοι προστίμων στην χώρα. Ο κ. Βούρδας ανέφερε χαρακτηριστικά ότι είναι αδιανόητο ο Κεντρικός Σταθμός της χώρας να μην ηλεκτροδοτείτε και τόνισε πως για τον λόγο αυτό μέσα σε 4 μήνες η ΕΡΓΟΣΕ έβγαλε απο τα συρτάρια της συμβάσης 700 κ 751, λύνοντας θέματα που δεν ακούμπησε κανείς.Βάλαμε τα χέρια μας στην φωτιά είπε,συμπληρώνοντας πως η είσοδος της ηλεκτροκίνησης δεν θα έχει καμία εμπλοκή απο τις δικαστικές διαμάχες που υπάρχουν γύρω απο συμβάσεις. Συνεχίζοντας είπε πως μέχρι την άνοιξη του 2017 θεωρεί ότι το ρεύμα θα έχει φτάσει στον Πειραιά και πως αν όλα πάνε βάση σχεδίου η Ευρωπαική Επιτροπή θα εγκρίνει την ένταξη στο ΕΣΠΑ σχεδίων για τον εξωραισμό του Σταθμού Λαρίσης και την απευθείας σύνδεση του με το Μετρό που σήμερα δεν υπάρχει ούτε στα χαρτιά. Τέλος είπε πως για την είσοδο της ηλεκτροκίνησης η πεζοδιάβαση στην άνω πλευρά του σταθμού θα μετακινηθεί σε άλλο σημείο το προσεχές διάστημα.
- Για τα έργα μεταξύ Τιθορέας - Δομοκού ο κ. Βούρδας ΄αφού είπε τα αυτονόητα, ότι δηλαδή τα έργα ξεκίνησαν την ...δεκαετία του 90 και ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί,προσδιόρισε για τις αρχές του καλοκαιριού του 2017 την ολοκλήρωση μεταξύ Τιθορέας - Λειανοκλαδίου (με ηλεκτροκίνηση κ σηματοδότηση), ενώ μεταξύ Λιανοκλαδίου - Δομοκού η ολοκλήρωση προσδιορίζεται για την άνοιξη του 2018. Για την λειτουργία του έργου θα υπάρξει προσωρινή λύση για τα συστήματα επικοινωνίας εντός των γαλαριών,καθώς στόχος είναι στον άξονα ΠΑΘΕ να υπάρχει ενιαίο σύστημα επικοινωνίας. Ήδη έχει συγκροτηθεί επιτροπή με τον ΟΣΕ για το θέμα.
- Για τα έργα στην Πελλοπόνησο και την ολοκλήρωση του άξονα μέχρι την Πάτρα προσδιόρισε την ολοκλήρωση του Κιάτο - Ροδοδάφνη για το τέλος του 2018 και την είσοδο στην πόλη στα τέλη του 2019. Αναφορικά με τα προβλήματα στην υποδομή του Προαστιακού Αθηνών, υπάρχει μελέτη για την ανάταξη τους και η πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι για την άμεση χρηματοδότηση τους,αφορά την συγκρότηση τριμερούς επιτροπής μεταξύ ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ προκειμένου μέρος της χρηματοδότησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ να κατευθυνθεί απευθείας στην ΕΡΓΟΣΕ για να τρέξουν τα έργα.Επίσης ενδιαφέρον υπάρχει για τον άξονα Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα και για το Λουτράκι.
- Για τα προβλήματα στην Βόρεια Ελλάδα,τα έργα προς Ειδομένη θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2017 ενώ αυτά της Ενωτικής στις αρχές Δεκεμβρίου.Μεγάλο ενδιαφέρον υπάρχει για την πλήρη ηλεκτροκίνηση της γραμμής μέχρι την Αλεξανδρούπολη (υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για μεταφορά φορτίων απο Τουρκία τόνισε ο κ. Βούρδας), ενώ για τα σχέδια για την γραμμή μεταξύ Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη γίνεται προσπάθεια για κοινή πρόταση με την Βουλγαρία και την ένταξη της στα αναπτυξιακά πακέτα Γιουνγκέρ.Παράλληλα η ΕΡΓΟΣΕ εξετάζει σοβαρά την επέκταση της γραμμής απο την Φλώρινα στην Κρυσταλοπηγή με τελικό προορισμό το Πόγραδετς.
Ο κ. Βούρδας παρουσιάστηκε πλήρως ενημερωμένος και απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις των συνδικαλιστών μας ενώ αναφέρθηκε σε πολλές εξελίξεις σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για την πορεία και το πως γίνεται η χρηματοδότηση των έργων .
Την Πέμπτη έχει προγραμματιστεί συνάντηση και με το Προεδρείο της ΠΟΣ.
Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου