Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Τρίτη 16 Ιουλίου 2019

Ανακοίνωση απο την +ΣυνΕξέλιξη


Συνάδελφοι συναδέλφισες,
Έστω και καθυστερημένα η +ΣυνΕξέλιξη θέλει
να ευχαριστήσει για την μεγάλη εμπιστοσύνη που δείξατε στην παράταξη μας στις εκλογές του Μαΐου. Οι 185 ψήφοι -75% – δημιουργούν μια μεγάλη ευθύνη για εμάς για τα επόμενα 3 χρόνια. Θα αγωνιστούμε για να μην διαψεύσουμε τις προσδοκίες σας.
Η παράταξη μας, πιστή στις δημοκρατικές της αξίες και παρά το ότι εξέλεξε 8 μέλη στο 11μελες ΔΣ, όπως και τον Μάιο του 2017 επέλεξε ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ να προτείνει στην Νέα Έλξη την συμμετοχή στο Προεδρείο του Σωματείου μας, στην θέση του Γενικού Γραμματέα. Η Νέα Έλξη για λόγους που προφανώς γνωρίζουν τα μέλη της, επέλεξε να μην αποδεχτεί την πρόταση μας. Ελπίζαμε ότι αυτή η απόφαση της Νέας Έλξης , κινούνταν στην λογική της ανασυγκρότησης της, μετά την απόφαση ιστορικών στελεχών της να αποσυρθούν από το ΔΣ. Σύντομα διαψευστήκαμε.
Με την χτεσινή  της ανακοίνωση η Νέα Έλξη, απέδειξε ότι ως στόχο έχει την στείρα αντιπολιτευτική τακτική, χωρίς καμία ουσιαστική πρόταση προς θετική κατεύθυνση.
Πως αλλιώς θα μπορούσε να ερμηνεύσει κανείς την τοποθέτηση της για την καθημερινότητα στα μηχανοστάσια, η οποία όμως έρχεται σε συνέχεια 2 συνεδριάσεων του ΔΣ του Σωματείου, στις οποίες η Νέα Έλξη δεν πρότεινε τίποτα για το θέμα και την δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε όλοι οι μηχανοδηγοί, λόγω της έλλειψης προσωπικού.
Όλοι γνωρίζουν ότι οι μηχανοδηγοί δεν κλωνοποιούνται και ότι  λύση στο πρόβλημα θα δοθεί με την είσοδο των 68 νέων συναδέλφων στην παραγωγή στις αρχές Αυγούστου. ΩΣΤΟΣΟ μετά την συμφωνία του Δεκεμβρίου του 2017, οι μηχανοδηγοί έχουν πλέον δικαίωμα να κάνουν χρήση όρων της και να λαμβάνουν τις αναπαύσεις τους, ενώ έχει εκκινήσει κανονικά η χορήγηση των θερινών αδειών. Το πως θα λειτουργήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν είναι θέμα του Σωματείου μας, είναι θέμα της εταιρείας.
Ώρες μηχανοδήγησης
Τα τελευταία χρόνια, χάρη στις προσπάθειες της +ΣυνΕξέλιξης δημιουργήθηκε θεσμικό πλαίσιο για την προστασία ΟΛΩΝ  των μηχανοδηγών από την εργοδοτική αυθαιρεσία.Το 2015,όταν αναλάβαμε την ευθύνη της ΠΕΠΕ,  βρήκαμε σημαντικά προβλήματα (έδρα-μη χορήγηση αναπαύσεων και αδειών) και επιλύσαμε την πλειοψηφία αυτών.
Αποκορύφωμα της δράσης της +ΣυνΕξέλιξης, ήταν ο Νόμος για τον μέγιστο ημερήσιο χρόνο μηχανοδήγησης που ανεξήγητα έχει ενοχλήσει σφόδρα τους εκπροσώπους της Νέας Έλξης και εδώ και 4 μήνες διαρκώς εγείρουν ζητήματα ερμηνείας του, κάνοντας πως δεν καταλαβαίνουν τα αυτονόητα. Η τακτική αυτή έρχεται ως συνέχεια της διαχρονικής επιλογής της Νέας Έλξης να μην επιθυμεί λύση σε κορυφαία θεσμικά ζητήματα. ΌΛΟΙ οι μηχανοδηγοί θυμούνται ότι Νέα Έλξη και ΠΑΣΚ, αγκαζέ, τον Δεκέμβριο του 2016 απέρριψαν την πρόταση για έναρξη διαλόγου για το θέμα των ωρών μηχανοδήγησης με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τελικά προσήλθαν στο τραπέζι της διαπραγμάτευσης, μετά την προσφυγή του Σωματείου μας  στο Υπουργείο Εργασίας το καλοκαίρι του 2017 και μετά την πρόταση της +ΣυνΕξέλιξης.
Στην Νέα Έλξη λοιπόν , δεν δικαιούνται να ομιλούν για τις ώρες μηχανοδήγησης, πόσο μάλλον να χρησιμοποιούν απαράδεκτους όρους, «κωλοτούμπες», για ένα θέμα που δεν επιθυμούσαν ποτέ να λυθεί και είναι προφανές πλέον ότι θέλουν να γκρεμίσουν. Δεν είχαν ποτέ το όραμα, την βούληση και την θέληση να δημιουργηθεί Νομοθετικό Πλαίσιο. Στην Νέα Έλξη, ήθελαν και θέλουν, τέτοια θέματα να λύνονται με Διευθυντικές εγκυκλίους όπως στο παρελθόν, για να μπορούν παραγοντίσκοι που καταδυνάστευσαν τον κλάδο δεκαετίες, να ασκούν διοίκηση με βάση τα μικροσυνδικαλιστικά τους συμφέροντα. Όμως οι εποχές αυτές πέρασαν για τους μηχανοδηγούς ανεπιστρεπτί.
Δεν έχουν κατανοήσει,στην Νέα Έλξη, ότι μηχανοδηγοί δεν εργάζονται πλέον μόνο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και σε άλλες εταιρείες και τέτοια θέματα δεν μπορούν να ρυθμίζονται αποκλειστικά ενδοεταιρικά ή από επιχειρησιακές ΣΣΕ.  Και έτσι ένας Νόμος που χαιρετίστηκε από όλα τα Σωματεία που συμμετέχουν στην ALE, δεν μπορεί να γίνει κατανοητός στους εκπροσώπους της, που συνεχώς εγείρουν ζητήματα γύρω από αυτόν.
Και μιας και μιλάμε για τοπικά ζητήματα, δεν μπορούμε να κατανοήσουμε την εμμονή της Νέας Έλξης για το κύκλωμα εργασίας της Λάρισας. Όταν 11 από τους 14 μηχανοδηγούς των εδρών Λάρισας – Βόλου με επιστολές τους έχουν τονίσει ότι μόνο θετικές επιπτώσεις προέκυψαν για αυτούς με τις τελευταίες αλλαγές. Το θέμα της διαχείρισης του προσωπικού είναι άλλο και άλλο το κύκλωμα εργασίας, ενώ για τα 4 λεπτά υπέρβασης των ωρών μηχανοδήγησης -σε υπηρεσία του ΜΘ-, η ΠΕΠΕ έχει κάνει τις απαραίτητες ενέργειες.  
Όσον αφορά το θέμα των πιστοποιημένων εκπαιδευτών μηχανοδηγών, βρίσκουμε τουλάχιστο παιδαριώδη την στάση της Νέας Έλξης και αδιάβαστους τους εκπροσώπους της. Καιρό τώρα,  θέλουν να μας πείσουν ότι όλοι οι μηχανοδηγοί θα μπορούσαν να είναι εκπαιδευτές στην πορεία, αντί να κάνουν το πολύ απλό, να ενθαρρύνουν ΟΛΟΥΣ τους μηχανοδηγούς να γίνουν εκπαιδευτές σύμφωνα με την οδηγία της ΡΑΣ και το Κοινοτικό κεκτημένο που ισχύει σε ΟΛΕΣ τις προηγμένες σιδηροδρομικά χώρες.
Αντί για το αυτονόητο, σε μια επικίνδυνη λογική, θέλουν να πείσουν  ότι ένας μηχανοδηγός που σήμερα λαμβάνει την άδεια μηχανοδήγησης, μπορεί αύριο να εκπαιδεύσει, οδηγώντας στην ουσία στο ανεξέλεγκτο άνοιγμα της αγοράς σε βάρος της ασφάλειας της κυκλοφορίας,  απαξιώνοντας το επάγγελμα μας . ΑΝΑΡΩΤΙΟΜΑΣΤΕ με ποια λογική στην Νέα Έλξη υποστηρίζουν ότι ένας μηχανοδηγός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι υποχρεωμένος να εκπαιδεύσει μηχανοδηγούς άλλων εταιρειών ή και το αντίστροφο, χωρίς την ύπαρξη διεταιρικής Σύμβασης με τον ΟΣΕ, την ύπαρξη δηλαδή σαφούς θεσμικού πλαισίου και πιστοποιημένων εκπαιδευτών όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη.
 Προφανώς  είτε δεν καταλαβαίνουν τα αυτονόητα, είτε δεν γνωρίζουν τι συμβαίνει στην Ε.Ε. έχοντας μείνει σε κανονισμούς που εφαρμόζονταν 20 χρόνια πριν. Αν η Νέα Έλξη ήθελε σήμερα να εκπαιδεύουν ΟΛΟΙ οι μηχανοδηγοί ας φρόντιζε από το 2012 όταν και είχε την ευθύνη του Σωματείου να εφαρμοζόταν ο Νόμος 3911 του 2011, και ΟΛΟΙ σήμερα να έχουν την ΟΡΘΟΤΑΤΑ  απαιτούμενη εργασιακή εμπειρία 5 ετών ως μηχανοδηγοί. Όλοι όμως θυμόμαστε ότι η ΠΕΠΕ την περίοδο εκείνη αδυνατούσε να διαπραγματευτεί ακόμα και τα αυτονόητα για τα συμφέροντα του κλάδου.
Η απαιτούμενη εργασιακή εμπειρία των πιστοποιημένων εκπαιδευτών εκτός των προαναφερόμενων διασφαλίζει τόσο το κύρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσο και αποτυπώνει την πολυπλοκότητα του επαγγέλματος μας.  Επιτέλους, ας το καταλάβουν.
Μόνο έκπληξη προκάλεσε όμως, η τοποθέτηση των εκπροσώπων της Νέας Έλξης στο ΔΣ της ΠΕΠΕ  να μην λάβουν οι εκπαιδευτές μηχανοδηγοί τις αμοιβές που συμφωνήθηκαν στην διεταιρική ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αμοιβές που καθιερώθηκαν χάρη στην προσπάθεια της +ΣυνΕξέλιξης. Αντιλαμβανόμαστε την έκπληξη τους, -την ίδια που ένιωσαν όταν διάβασαν για πρώτη φορά το κείμενο συμφωνίας της ΣΣΕ και τις προβλέψεις του-,  όταν έμαθαν ότι υπάρχουν θεσπισμένες αμοιβές, αλλά δεν κατανοούμε την θέση τους. Ας την εξηγήσουν στους μηχανοδηγούς με την…. δική τους αλήθεια. Πρακτικά στο ΔΣ τηρούνται και στις συνεδριάσεις δεν γίνονται γενικές κουβέντες αλλά τοποθετήσεις και αυτή του εκπροσώπου τους, ήταν ξεκάθαρη ΚΑΙ σε βάρος των συμφερόντων των μηχανοδηγών.
Τέλος και όσον αφορά την κλήση μηχανοδηγού –όχι σε απολογία-  αλλά βάση του άρθρου 10 του Σωματείου μας, καθώς άφησε υπονοούμενα που άπτονται του ποινικού δικαίου για το Σωματείο, αντί στην Νέα Έλξη να μας κάνουν υποδείξεις προτείνουμε να αναρωτηθούν ΓΙΑΤΙ εκλεγμένο μέλος της παράταξης τους ΥΠΕΡΨΗΦΙΣΕ την πρόταση της +ΣυνΕξέλιξης και ΓΙΑΤΙ τα άλλα 2 μέλη  της στο ΔΣ  δεν την καταψήφισαν,  αλλά προτίμησαν να κρυφτούν στο "λευκό" .

Συνάδελφοι, συναδέλφισες
Σε μια ιστορική στιγμή για την ΠΕΠΕ, μετά και την εγγραφή των 16 μηχανοδηγών από την ΣΤΑΣΥ, που πρέπει να  είμαστε όλοι περήφανοι για την δράση του Σωματείου μας, βλέπουμε παρατάξεις να θέλουν να καλλιεργήσουν την εσωστρέφεια, λόγω έλλειψης προτάσεων και οράματος. Οι 100 και πλέον προσλήψεις νέων μηχανοδηγών στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ  στην Rail Cargo και την Pearl, θα δώσουν περαιτέρω δυναμική στον κλάδο και στο Σωματείο μας ενισχύοντας την διαπραγματευτική του ισχύ προς όφελος ΟΛΩΝ των μηχανοδηγών που πρέπει να πορευτούν ΕΝΩΜΕΝΟΙ τα επόμενα χρόνια σε ένα κλαδικό Σωματείο.
Ο κλάδος ανανεώνεται, η σιδηροδρομική αγορά ρυθμίζεται με κανόνες, οι συνταξιούχοι παραμένουν σπίτι τους.
Αντί στην Νέα Έλξη , να ασχολούνται με μικρότητες και μικροπαραταξιακές αντιπαραθέσεις, τους καλούμε να απαγκιστρωθούν επιτέλους από το παρελθόν που οδήγησε την παράταξη τους σε δεύτερο ρόλο και να εργαστούμε από κοινού για το μέλλον.
Μέχρι τότε φιλικά απαντάμε, πως όσο δυσάρεστοι και να είμαστε σε αυτό το παρελθόν, που αρνείται να αποδεχτεί την σημερινή πραγματικότητα, το παρόν και το μέλλον του κλάδου απαιτεί ενέργειες που δεν μπορεί όχι μόνο να οραματιστεί η Νέα Έλξη,-όσο πορεύεται με αυτές τις λογικές-, αλλά ούτε καν να φανταστεί. 
Εμείς συνεχίζουμε την καθημερινή μας δράση και περιμένουμε τις περιβόητες προτάσεις – λύσεις  της Νέας Έλξης (όλο τις ακούμε αλλά δεν τις βλέπουμε) στην  επόμενη συνεδρίαση του  ΔΣ του Σωματείου μας.


+ΣΥΝΕΞΕΛΙΞΗ  - ΙΟΥΛΙΟΣ 2019


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου